دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری: تصور کسب مدال جهانی هم سخت بود

دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری: تصور کسب مدال جهانی هم سخت بود

پایگاه خبری فوتبالی- دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران و دارنده مدال برنز جهان گفت: برای رسیدن به سکوی مسابقات جهانی عربستان بسیار جنگیدم زیرا رقبایم بسیار قوی و باسابقه بودند و تصور نمی‌کردم که به مدال جهانی برسم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری نوجوانان جهان از روز سیزدهم در شهر جده آغاز شد و تا بیستم مهرماه ادامه داشت. در این دوره از رقابت‌ها تیم دختران ایران برای نخستین بار عازم مسابقات شد و دو مدال نقره و دو برنز کسب کرد؛ مدال‌هایی که نخستین افتخار وزنه‌برداری زنان ایران در رده سنی نوجوانان محسوب می‌شود.

«سیده غزاله حسینی» یکی از دوقلوهای وزنه برداری ایران است که با مدال برنز دوضرب دسته ۵۹ کیلوگرم نام خود را در وزنه برداری ایران جاودانه کرد.

وی اظهار داشت: اولین تجربه‌ام را در مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان جهان عربستان کسب کردم و رقبای سختی در این رقابت‌ها حضور داشتند. هرگز تصور نمی‌کردم که در این مسابقات به مدال برسم و با وجود آنکه سبک وزنه‌زدن رقبایم در مسابقات قهرمانی جهان بسیار متفاوت و خوب بود اما برای رسیدن به سکوی جهانی بسیار جنگیدم.

وی با اشاره به زیارت خانه خدا در جریان این مسابقات، گفت: برای نخستین بار بود که مراسم حج را تجربه می‌کردم و واقعا تجربه خوب و غیرقابل وصفی بود.

دختر برنزی وزنه‌برداری جهان عنوان کرد: در این مدت به دلیل حضور در اردوهای تیم ملی، همزمان از برنامه شاد برای ادامه آموزش‌ها استفاده می‌کردم و نزدیک به دو سال است که در تمرینات و اردوهای تیم ملی شرکت می‌کنم. فدراسیون در این دو ماه که در اردو بودم، نامه‌ای به مدرسه فرستاد تا در کلاس‌ها شرکت نکنم.

وی افزود: فدراسیون در این مدت اهمیت زیادی برای وزنه‌برداری زنان قائل شده و باید از مسوولان تشکر کنم؛ فدراسیون و کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری برای پیشرفت وزنه‌برداران بسیار تلاش کردند و روزهای خوبی را در این مدت سپری کردم.

حسینی اضافه کرد: در آینده وزنه‌برداری زنان شرایط بهتری خواهد داشت و امیدوارم تا سال دیگر به مدال طلا برسم. در این مدت هم هیچ مشکلی در وزنه‌برداری نداشتم و امکانات و شرایط تمرین خوب و مهیا بود.

وی در ادامه یادآور شد: اکبر خورشیدی مشاور فنی خوبی برای تیم ملی وزنه‌برداری زنان است. در کنار او به مدت دو ماه در اردو بودیم و تمرینات لازم را هر روز انجام می‌دادیم.

دختر برنزی وزنه‌برداری جهان گفت: از آنجایی که زیر ۱۸ سال هستیم برای حضور در این رقابت‌ها واکسن نزده بودیم و تمامی حریفان ما واکسن کرونا را زده بودند و با آرامش در این رقابت‌ها شرکت کردند.

6641