اولین کنفرانس خبری بارخوان؛ لالیگا هنوز در دسترس است

اولین کنفرانس خبری بارخوان؛ لالیگا هنوز در دسترس است

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی جدید آبی اناری ها در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در تیم اول بارسلونا، نخستین صحبت های رسمی خود را انجام داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه رسمی باشگاه بارسلونا، سرجی بارخوان، سرمربی جدید و موقت بارسلونا در نشست خبری پیش از بازی این تیم مقابل آلاوس همراه با خوان لاپورتا حاضر شد و بعد از صحبت های لاپورتا، نخستین صحبت های رسمی خود را درباره‌ی این تیم به این ترتیب انجام داد:

"در ابتدا می خواهم از باشگاه به خاطر اعتمادی که به من کرد تشکر کنم. می خواهم لاپورتا را در آغوش بگیرم زیرا در این ماه کنار هم کار کرده ایم و تجربه بسیار خوبی بود. هر چند وضعیت کاملا پیچیده بوده ولی تا امروز به کار خودمان ادامه داده ایم. کار با بازیکنانی مانند نفرات بارسلونا آسان است اما باید سعی کنیم همه بازیکنان را با هم مرتبط کنیم که این مورد، کار دشواری خواهد بود. باید تیم را متحد کنیم. فردا بازی خواهیم کرد و شیوه بازی ما تغییری نمی کند ولی شاید برخی مفاهیم تاکتیکی بتواند به تیم را حل های بیشتری بدهد."

پتانسیل تیم؟

"کل چالش ها برای بازیکنان است که قبلا نشان داده اند می توانند رقابت کنند. فردا باید بازیمان را ببریم چون لالیگا هنوز در دسترس است. نمی توانیم دیگر در خانه امتیازات بیشتری از دست بدهیم. باید روی سبک بازیمان کار کنیم و آن را بهبود ببخشیم."

تغییر در تیم؟

"من فردی هستم که فقط برد را می خواهد و باید شرایط فعلی را بالعکس کنیم. اگر قرار باشد برای منافع تیم در بعضی چیزها دخالت کنم، این کار را انجام خواهم داد. این که چه چیزی تغییر می کند، بستگی به این دارد که تیم به چه چیزی نیاز داشته باشد."

توانسته ای خودت را برای بازی با آلاوس آماده کنی؟

"یک مقدار پیچیده است ولی باید با شرایط استرس زای فعلی هر چه زودتر خودت را وفق بدهی. ما فیلم هایی از این تیم دیده ایم و فهمیدیم که این تیم نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته است. آن ها دو بازی خود را برده اند. سیستم بازی آن ها تغییر کرده و رویخا با سرعت خود می تواند برای ما مشکل ساز باشد. باید به دنبال نقاط ضعف حریف باشیم و خطوط آن ها را بشکنیم.

نگاهت به بازیکنان؟ 

"امروز تمرین کردیم و تیم را در شرایط خوبی دیدم. به نظرم کم کم پیشرفت خواهیم کرد. باید شرایط زیادی را تغییر دهیم و به دنبال یافتن راه حلی برای دخالت بیشتر در بازی ها باشیم. در نهایت باید توپ را به تور دروازه برسانیم. من تیمم را آماده می بینم."

فرصت بازی به بازیکنان؟

"همه کسانی که در تیم هستند، فردا فرصت بازی کردن دارند. با تمرین کردن نمی توانم ارزیابی کنم که کدام یک بهتر هستند؛ باید در خصوص بهترین ترکیب فکر کنم. مهلت محدود است و همه بازیکنان آماده بازی هستند. همه بازیکنان می خواهند نشان دهند که لیاقت حضور در تک تک دقایق بازی را دارند."

فاتی و دمبله؟

"عثمان دمبله آماده بازی کردن است ولی آنسو فاتی امروز تمرین نکرده است."

برنامه تمرینی؟ 

"نمی دانم قبلا تیم چه برنامه تمرینی را دنبال می کرده ولی امروز از بازیکنان شدت عمل بیشتری در تمرینات خواستم. 24 ساعت تا اولین بازی فرصت داریم و می خواهم تا آن زمان بیشترین سود را به تیم برسانم. می خواهم پتانسیل بازیکنانم را در تمرینات ببینم."

آوردن عبده و آلوارو سانز؟ 

"وقتی من این دو بازیکن را به تیم اصلی دعوت کردم، یعنی غیبت های زیادی داریم. این دو بازیکن با توجه به چیزی که من از آن ها در بارسای بی دیده ام، پتانسیل کمک به تیم را دارند."

9404