صحبت‌های مهم رئیس بارسلونا درباره آینده تیم، ژاوی و بارخوان/ اعتراف لاپورتا: باید کومان را زودتر اخراج می‌کردم!

صحبت‌های مهم رئیس بارسلونا درباره آینده تیم، ژاوی و بارخوان/ اعتراف لاپورتا: باید کومان را زودتر اخراج می‌کردم!

پایگاه خبری فوتبالی - به دنبال اخراج رونالد کومان بعد از شکست بارسلونا برابر رایووایکانو، خوان لاپورتا به همراه سرمربی موقت بارسلونا یعنی سرجی بارخوان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار برابر آلاوس حضور یافتند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه رسمی بارسلونا، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا همراه با سرجی بارخوان که به عنوان سرمربی موقت آبی اناری ها انتخاب شده، در نشست خبری پیش از بازی این تیم مقابل آلاوس حاضر شد و به دلایل اخراج رونالد کومان و انتصاب سرجی بارخوان به عنوان سرمربی موقت و البته مذاکرات با سرمربی جدید باشگاه و به صورت کلی در زمینه‌ی اوضاع فعلی بارسلونا صحبت کرد.

لاپورتا پس از ورود به این نشست گفت:

"من این جا هستم تا به شما اطلاع بدهم که سرجی بارخوان، سرمربی موقت بارسلونا است و هدایت تیم اصلی را بر عهده می گیرد. ما برای سرجی که تجربه کافی دارد و تصمیماتش احترام قائلیم. او سزاوار اعتماد ما است. هدایت فنی تیم در این زمان، پیچیدگی خاصی دارد. کومان را پس از بازی با رایووایکانو اخراج کردیم. من می خواهم به او یک اشاره کوچک داشته باشم. ما از او سپاسگزاریم که هدایت تیم ما را در زمان حداکثر سختی ها به عهده گرفت. او اسطوره بزرگ بارسلونا است و ما همیشه او را به یاد خواهیم داشت. کومان برای ما یک کوپا دل ری گرفت و اگر بیشتر ادامه نداد، به خاطر نتایج بود. وضعیت غیر قابل تحمل بود. ما در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا زنده هستیم و کوپا دل ری را هم داریم. تا زمان ورود سرمربی جدید، به سرجی اعتماد کامل داریم."

لاپورتا در ادامه گفت:

"ما روی کوتاه مدت تمرکز کردیم. سرجی را داریم که اهل بارسلونا است و این نظام را به خوبی می شناسد. او بخشی از یکی از بهترین تیم های تاریخ بارسلونا و تیم رویایی بود و فلسفه ما را درک می کند. امروز هیجان زده هستیم و می خواهیم فصل ادامه پیدا کند. تغییر به وجود آمده است، زیرا نتایج با کومان همراه نبوده است. فلسفه ما روشن است، سبک ما که حداکثر موفقیت را به ما داده است. سرجی این قالب را می شناسد و می تواند با آن کار کند. برای او آرزوی موفقیت داریم. مدیریت ورزشی در تلاش است تا سرمربی جدید را به کار گیرد. عجله در این موضوع، اصلا کار خوبی نیست!"

لاپورتا در ادامه، در خصوص گزینه های مد نظرش گفت:

"من گزینه هایی را به عنوان ذخیره دارم و آن ها را نزد خودم حفظ می کنم، زیرا باید حرفه ای عمل کنیم. ما نباید به کار مدیریت ورزشی آسیب برسانیم."

لاپورتا در مورد ژاوی هرناندز خاطرنشان کرد:

"ژاوی در یک پروسه بسیار جالب است. من نقل قول های بسیار خوبی از افرادی که او را در این زمینه بهتر می شناسند، دارم. وقتی با کومان به حاشیه خوردیم، ژاوی را در ذهن داشتیم. من با ژاوی رابطه دوستانه دارم و این ماه های اخیر با هم حرف زدیم. نظر من درباره او خیلی خوب است."

رئیس آبی اناری ها در خصوص بازی برابر آلاوس هم گفت:

"بازی مهمی برابر آلاوس داریم. این بازی خانگی برای ما بسیار مهم است. فکر می کنم هنوز در لالیگا زنده هستیم و اگر شکست نمی خوردیم، در جایگاه بهتری بودیم. مسیر لالیگا هنوز باز است و ما می خواهیم بجنگیم. در لیگ قهرمانان اروپا هم می خواهیم بجنگیم و روز سه شنبه یک فرصت مهم در کیف داریم. در اصل، سرجی روی نیمکت خواهد بود."

لاپورتا در ارتباط با تقویت احتمالی تیم هم چنین اظهار کرد:

"ما در شرایط نسبتا محدودی قرار داریم. مقداری تتمه حقوقی که بازیکنان کم کردند، به دست آوردیم و تلاش می کنیم شرایط را برگردانیم. ما همیشه به دنبال راه حل هستیم. اخراج کومان یک نمونه است. ما برای تقویت تیم، سرجی را داریم که بازیکنان بارسلونای بی را می شناسد و تصمیمی که باید بگیرد را می گیرد. وقتی سرمربی جدید بیاید، در این مورد صحبت می کنیم. ما باید بیشتر از تیم استفاده کنیم و تیم رقابتی تری داشته باشیم."

ریاست بلوگرانا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا باید زودتر کومان را اخراج می کردید، گفت:

"احتمالا بله! با دیدن آن چه اتفاق افتاده است، تجزیه و تحلیل آسان تر است. شاید باید زودتر تصمیم می گرفتم اما فهمیدیم که کومان مستحق یک حاشیه اعتماد است. این راهی برای ایجاد انگیزه در سرمربی تیم بود. احتمالا باید زودتر تصمیم می گرفتم و مسئولیت آن را می پذیرم. وضعیت غیر قابل تحمل شده بود. ما وارد یک رانش خطرناک شدیم که ممکن بود همه چیز را از دست بدهیم."

لاپورتا ضمن تایید مجدد ژاوی، اضافه کرد:

"من همیشه گفته ام که ژاوی روزی سرمربی بارسلونا خواهد شد. او فردی است که برای فوتبال زندگی می کند و به بارسلونا تعلق دارد و سرمربیگری بارسلونا را به عنوان هدف قرار داده است. چیزی که می خواهم بگویم این است که من رابطه خوبی با او دارم و این که او در این جا محیط کاری با شکوهی دارد. باید ببینیم همه چیز چگونه تکامل خواهد یافت. من از زمان مبارزات انتخاباتی با ژاوی صحبت می کردم و مکالمه ما هرگز قطع نشد. رابطه من با ژاوی هرگز سرد نشد. رونالد اسطوره بارسلونا است و از او به خاطر تلاشی که کرد سپاسگزاریم. به رونالد گفتم موفق باشید و از شما سپاسگزارم. ما هر کاری از دستمان برآمد، انجام دادیم تا به او اعتماد بدهیم. این عدالت و احترام ما بود. اما ژاوی هم از حمایت کامل هیات مدیره ای برخوردار خواهد بود که من ریاست آن را بر عهده دارم. ما تلاش می کنیم حمایتی که از کومان داشتیم را از او هم داشته باشیم. او از همه‌ی حمایت ما برخوردار خواهد بود و باید ببینیم چگونه تکامل می یابد. او علاوه بر حمایت، خواسته ما را هم خواهد داشت، زیرا آرزوی قهرمانی داریم. در بارسلونا فصل انتقال وجود ندارد. فوتبال ویژگی تجربی ندارد و هر چیزی ممکن است. سرجی اگر تقاضایی دارد، باید در این زمان داشته باشد. سبک بارسلونا اصیل و غیر قابل بحث است. ما از سبک خود دور شده ایم ولی آن را از دست ندادیم. می خواهیم ماهیت خود را بازیابی کنیم. فوتبال تکامل یافته و نقش سرمربی ها پر رنگ تر شده است. در بارسلونا ما دوست داریم که توپ و عمق را داشته باشیم. کرایوف این موضوع را به ما آموخت. ما فوتبال تماشایی می خواهیم و ضمنا برنده هم بشویم. سرمربیگری در بارسلونا سخت تر از هر جای دیگری است چون هم بازی و هم نتیجه لازم است. از زمانی که ژاوی به قطر رفت، گفتم او روزی سرمربی بارسلونا خواهد شد. چیزی که نمی دانم این است که چه زمانی؟ من السد را دنبال نکردم. او اخیرا در مورد سرمربیگری قدم برداشته است با این حال کار گسترده ای نکرده است. بگذارید بیشتر از این درباره ژاوی صحبت نکنم."

لاپورتا در واکنش به سوالی مبنی بر این که چرا بارخوان این سمت را بر عهده گرفت ولی کرایوف یا کاپلاس سرمربی نشدند، گفت:

"جوردی در دبیرخانه فنی است و به کومان نزدیک بود. متئو آلمانی و مدیریت ورزشی هم مخالف بودند. ما به سرجی اعتماد کامل داریم و آلبرت هدایت تیم بارسلونا بی را بر عهده گرفت. آلبرت مربی مشهوری است و نقل قول های خوبی از او داریم. ما معتقدیم این تصمیم بهترین تصمیم بود. جوردی با کومان رابطه نزدیکی داشت و هرگز برای این موقعیت کاندید نشد. درباره‌ی اخراج کومان، باید بگویم که هنوز موضوعات تاثیرگذاری وجود دارد. مبلغ فسخ محرمانه اما مهم است. این موضوعی است که دو طرف آن را حل می کنند."

9404