هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباهات عجیب و رکوردهایی که شکسته شد

هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباهات عجیب و رکوردهایی که شکسته شد

پایگاه خبری فوتبالی- هفته دوم بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با اتفاقات و حاشیه های بسیاری از جمله عدم حضور بازیکنان پدیده برابر مس گرفته تا اشتباهات عجیب بازیکنان برخی از تیم ها که منجر به شکست آنها شد و البته قعرنشینی فولاد در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران همراه بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، پرونده رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران با رد و بدل شدن ۱۷ گل بسته شد. با این یک بازی در این هفته برگزار نشد اما نسبت به هفته قبل ۳ گل بیشتر از خط دروازه ها گذشت و شاید اگر دیدار مس رفسنجان و پدیده مشهد برگزار می شد این تعداد گل بیشتر هم می شد. در این گزارش نگاهی به اتفاقات قبل و بعد دیدارهای هفته دوم داریم و عملکرد تیم‌های حاضر در این رقابت ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

نفت مسجد سلیمان 0 – سپاهان 3

از ورود با چک میلیونی تا اشتباهاتی که منجر به باخت شد

کمیل غلامی سوت آغاز هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران را به صدا درآورد تا تیم های نفت مسجد سلیمان و سپاهان برای رسیدن به نتیجه ۹۰ دقیقه تلاش را در دستور کار خود قرار دهند.

این بازی به دلیل آماده نبودن زمین چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان به ورزشگاه شهدای فولاد اهواز منتقل شد تا میزبان عملا از فرصت بازی در زمین خودی، محروم شود. در حالیکه تیم نفت مسجدسلیمان قصد ورود به ورزشگاه شهدای فولاد اهواز را داشت تا خود را برای بازی با سپاهان آماده کند. مسئولان ورزشگاه از این کار ممانعت به عمل آوردند و بازیکنان نفت مسجدسلیمان حدود ۲۵ دقیقه پشت در ورزشگاه ماندند تا در نهایت یکی از مسئولان باشگاه چکی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان صادر کرد تا مجوز حضور تیم نفت در ورزشگاه داده شود.

از نکات قابل توجه در این بازی می توان به تعلل مدافعان مسجد سلیمان و اشتباه در یارگیری اشاره کرد که همین مساله باعث شد بازیکنان سپاهان از فرصت های به دست آمده به خوبی بهره برده و در همان نیمه اول نتیجه ۳ بر صفر را رقم بزنند. نتیجه ای که تا پایان حفظ شد تا شاگردان محرم نویدکیا دومین برد خود را کسب کنند.

با توجه به این که بازی در زمین خانگی فولاد انجام شد آنالیزورهای خوزستانی در ورزشگاه حضور داشتند و هر دو تیم را به دقت زیر نظر گرفتند.

مس رفسنجان - پدیده مشهد (برگزار نشد)

زنگ خطری که خیلی زود صدای آن درآمد

دیگر دیدار این هفته را قرار بود تیم های مس و پدیده برگزار کنند اما اتفاقاتی که قبل از این بازی روی داد نشان از شرایط اسفبار نماینده مشهد در لیگ برتر و البته مشکلات و معایب فوتبال داشت چرا که در هفته دوم و بروز چنین اتفاقاتی عملا نشان از عدم مدیریت فوتبال ما دارد.

در مطلب قبلی از مشکلات پدیده نوشتیم و گفتیم باید منتظر اتفاقات عجیب و غریب در این باشگاه بود اما هنوز چندساعتی از انتشار مطلب ایرنا نگذشته بود که خبر رسید بازیکنان پدیده به دلیل مشکلاتی که دارند در هفته دوم به زمین نخواهند رفت تا پیش بینی ما از آنچه فکرش را می کردیم، به نتیجه برسد.

مس با این شرایط ۳ امتیاز راحت را به دست آورد و پدیده نیز بدون شک با محرومیت هایی مواجه خواهد شد. سرمربی باتجربه تیم فوتبال شهر خودرو از سمت خود کناره‌گیری کرد تا رضا مهاجری خیلی زود جای خود را به اکبر میثاقیان بدهد.

فجر سپاسی 0 - گل گهرسیرجان 1

شلیک ۳ امتیازی در وقت های اضافه

جدال تیم های فجر سپاسی و گل گهرسیرجان به لطف شلیک از راه دور میلاد زکی پور از پشت محوطه جریمه در وقت های اضافه بازی کافی بود تا گل گهر به دومین برد پیاپی خود دست یابد و از آن سو فجر نیز در هفته دوم، دومین باخت متوالی خود را تجربه کرد.

امید منصوری و محمد عرفان معصومی ۲ بازیکن تیم  فجرشهید سپاسی که در ترکیب اصلی این تیم بودند به دلیل صادر نشدن کارت بازی شان از ترکیب خارج شدند، مسئولان فجر تلاش کردند که تلفنی مشکل این دو بازیکن را حل کنند اما این اتفاق رخ نداد.

نماینده شیراز در دو بازی ابتدایی لیگ برتر با حداقل گل، نتیجه را به حریفان خود واگذار کرده و اگر فکری به حال چیدمان دفاعی خود کند می تواند در ادامه لیگ امتیازهای لازم را از آن خود کند. گل گهر هم ۶ امتیازی شد و در جمع صدرنشین ها جای گرفت تا با خیال راحت به فکر هفته سوم لیگ برتر فوتبال باشد.

فراموش نکنیم در ۴ دیدار اخیر این دو تیم فجر نتوانسته برابر گل گهر به پیروزی برسد، البته مصاف رو در روی آنها به لیگ دسته یک آزادگان باز می گردد.

هوادار 0 – پیکان 2

اخراج بازیکن خودروسازان خوش یمن بود

خودروسازان که در هفته اول به یک تساوی بدون گل برابر نفت‌ مسجدسلیمان رضایت داده بودند در هفته دوم به مصاف تیم تازه لیگ برتری هوادار رفتند و با دوگل اولین پیروزی خود را در این فصل جشن گرفتند، هوادار هم دومین باخت متوالی خود را متحمل شد تا همچنان بدون امتیاز در انتظار هفته های آینده باشد.

پیکان در بازی و از دقیقه ۵۱ با اخراج علیرضا کوشکی ۱۰ نفره بازی کرد اما در نهایت با برد زمین بازی را ترک کرد.

تراکتور 3 - صنعت نفت آبادان 0

خودزنی شاگردان منصوریان زیر چرخ های تراکتور

تراکتور که در هفته نخست بازی پرانتقادی را از خود به نمایش گذاشت و شکست سنگینی را برابر گل گهر تجربه کرده بود در این هفته به خود آمد و با شکست ۳ بر صفر صنعت نفت آبادان آماده دیدار حساس خود برابر استقلال تهران در هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران شد. تراکتور در این بازی خیلی زود و روی اشتباه رضا یزدان دوست، مدافع صنعت نفت نخستین گل خود را به ثمر رساند.

اخباری سنگربان تراکتور در این بازی در حرکتی نمایشی توپ را از دست داد و شانس آورد که توپ برگشتی راهی به چارچوب دروازه این تیم باز نکرد. گل دوم تراکتور بازهم روی اشتباه مدافعان نفت به ثمر رسید، گزارشگر بازی در هنگام ثبت این گل به اشتباه از گل سوم تراکتور سخن گفت، اشتباهی که لفظی بود اما در دقایق بعدی بازی به حقیقت منجر شد و تراکتور سومین بارهم دروازه صنعت نفت آبادان را باز کرد.

سومین گل تراکتور هم در پی اشتباه سنگربان صنعت نفت آبادان رقم خورد تا عملا خط دفاعی و دروازه بان این تیم ۳ امتیاز مهم را به تراکتورسازان هدیه بدهند.

ذوب آهن 0 – استقلال 2

۲ رکورد شاگردان مجیدی که شکسته شد

ذوب آهن و استقلال با شرایط و نتیجه ای یکسان در هفته اول، وارد هفته دوم شدند. هر دو تیم با برد و کسب ۳ امتیاز رو در روی هم صف آرایی کردند تا حساسیت ۳ امتیاز این بازی بیش از پیش باشد.

در همان ابتدای بازی سید حسین حسینی سنگربان استقلال از ناحیه کمر دچار مصدومیت شد تا خیلی زود رشید مظاهری در دقیقه ۱۰ بازی جایگزین او در چارچوب دروازه آبی پوشان پایتخت شود.

در دقیقه ۱۷ بازی کوین یامگا و سجاد جعفری در میانه زمین بر سر تصاحب توپ سر به سر شدند، این مساله کافی بود تا هر دو بازیکن دچار خونریزی از ناحیه سر شوند که بازیکن ذوب آهن به دلیل شدت جراحت با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و هافبک فرانسوی استقلال نیز با بانداژ به ادامه بازی پرداخت.

تیم فوتبال استقلال با برتری ۲ بر صفر مقابل ذوب آهن طلسم ۵ ساله مقابل ذوب آهن در اصفهان را شکست. آبی پوشان در ۵ بازی گذشته خود در ورزشگاه فولادشهر مقابل این تیم موفق به پیروزی نشده بودند، طلسم دیگر استقلال پیروز نشدن در ۲ بازی ابتدایی لیگ در پنج فصل اخیر بود که آخرین بار آن به لیگ پانزدهم باز می‌گردد اما با برد این تیم مقابل ذوب آهن این طلسم هم شکسته شد.

علیرضا مرزبان مربی سپاهان هم تماشاگر ویژه این مسابقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان بود تا هر دو تیم را آنالیز کند.

در شرایطی که پرونده هفته دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با دیدار تیم های پرسپولیس و نساجی بسته می شد خبر رسید که مهاجم خارجی استقلال تهران برای حضور در تست های پزشکی این باشگاه وارد تهران شده است. رودی ژستد، مهاجم سابق پانتولیکوس یونان که سابقه بازی در تیم‌های استون‌ویلا، میدلزبورو و بلکبرن انگلیس را هم در کارنامه دارد در صورت موفقیت در تست پزشکی به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه خواهد شد.

آلومینیوم اراک 3 – فولاد 0

کسر ۱۰ درصد از قرارداد فولادی ها به دلیل نتایج غیرقابل قبول

تیم فولاد خوزستان که با قهرمانی در جام حذفی به کار خود در فصل  قبل پایان داده بود قبل از شروع لیگ یکی از مدعیان اصلی به شمار می رفت اما این تیم در آغاز راه عملکرد خوبی نداشت و در هفته اول لیگ برتر با نتیجه سه بر یک مغلوب میهمان خود پرسپولیس شد و در هفته دوم نیز مقابل آلومینیوم با سه گل مغلوب شد. باخت آنها در هفته دوم حاصل عملکرد ضعیف و البته اشتباهات خط دفاعی و دروازه بان فولاد بود که نشان از عدم تمرکز این تیم خوب جنوبی دارد. این نتیجه کافی بود تا آنها در کمال تعجب و در پایان هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران، بدون امتیاز و با تفاضل گل ۵- در رده شانزدهم جدول رده بندی قرار بگیرند.

این نتیجه صدای مسوولان باشگاه را در آورد تا جایی که حمید رضا گرشاسبی، مدیرعامل و اسماعیل گودرزی عضو هیات مدیره با حضور در رختکن تیم، ضمن اعتراض نسبت به نتایج به دست آمده بازیکنان و کادرفنی را به میزان ۱۰ درصد از مبلغ کل قرارداد جریمه نقدی کنند. تنبیهی که شاید کارساز شود و فولادی ها به خود بیایند.

پرسپولیس 2 - نساجی مازندران 1

سرخ پوشان همچنان به دنبال رکوردشکنی

پرسپولیس، نساجی مازندران آخرین بازی هفته دوم رقابت های لیگ برتر را برگزار کردند. دیداری که به دوازدهمین پیروزی متوالی سرخ پوشان تهرانی انجامید. شاگردان گل محمدی با برتری ۲ بر یک برابر تیم خوب نساجی به جمع تیم‌های ۶ امتیازی لیگ بیست و یکم ملحق شدند تا از همین ابتدای لیگ خودش را در قالب یک مدعی نشان دهد.

این هفتمین تقابل پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر فوتبال ایران بود که به چهارمین برد سرخپوشان تهرانی منجر شد. هر چهار برد پرسپولیس در ورزشگاه آزادی رقم خورده و سه بازی برگزار شده در مازندران برنده‌ای نداشته است. پرسپولیس در تمام رویارویی‌های خود با نساجی موفق به گلزنی شده و بازهم شاهد این ماجرا بودیم. آن سوی میدان نیز علیرضا حقیقی برای سومین بار به پرسپولیس باخت تا تمام مصاف‌هایش با تیم محبوبش منجر به شکست شده باشد.

سرخ پوشان پایتخت همچنان به روند بدون باخت خود در ورزشگاه آزادی ادامه می دهند، آنها در ۱۲ دیدار اخیر خود توانسته اند به هر سه امتیاز بازی دست پیدا کنند و حتی یک امتیاز را هم از دست ندهند. این تیم آخرین بار در هفته هفتم با تساوی بدون گل برابر سپاهان متوقف شده بود و تمام دیدارهای بعدی را با برد به پایان رسانده است.

این بازی یک مهیمان ویژه هم داشت، دراگان اسکوچیچ به همراه ماریا تات دستیار اول و مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی دیدار دو تیم را از نزدیک نظاره گر بودند.

 و نگاهی به جدول لیگ برتر فوتبال ایران در پایان هفته دوم

سپاهان، گل گهرسیرجان، پرسپولیس و استقلال تهران ۴ تیم ۶ امتیازی دو هفته ابتدایی لیگ برتر هستند. آلومینیوم اراک و پیکان نیز با کسب ۴ امتیاز در رده های پنجم و ششم قرار دارند و تراکتور، نساجی مازندران و ذوب آهن نیز با ۳ امتیاز رده های هفتم تا نهم را از آن خود کرده اند.

تیم پرحاشیه مشهد نیز به همراه نفت مسجد سلیمان یک امتیازی بوده و جایگاه دهم و یازدهم را در اختیار دارند. اما تیم های بدون امتیاز در پایان این هفته، فجر سپاسی، مس رفسنجان، هوادار، صنعت نفت آبادان و فولاد تیم هایی هستند که رده های دوازدهم تا شانزدهم لیگ را به نام خود ثبت کرده اند و باید دید در ادامه راه چه سرنوشتی در انتظار آنهاست.

برنامه دیدارهای هفته سوم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰

پدیده مشهد - نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۸، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

استقلال - تراکتور تبریز، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران

صنعت نفت آبادان - فجر سپاسی شیراز، ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی آبادان

سپاهان اصفهان - هوادار تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

دوشنبه ۱۰ آبان

آلومینیوم اراک - پرسپولیس، ساعت ۱۶، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

فولاد خوزستان - مس رفسنجان، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

گل‌گهر سیرجان - نساجی مازندران، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

زمان این مسابقه از سوی سازمان لیگ هنوز اعلام نشده است:

پیکان تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه شهدای شهر قدس

7474