پرسپولیس 2 - نساجی یک| دبل عبدی، نساجی را بی تار و پود کرد/ پرسپولیس ضلع چهارم مربع شش امتیازی های لیگ

پرسپولیس 2 - نساجی یک| دبل عبدی، نساجی را بی تار و پود کرد/ پرسپولیس ضلع چهارم مربع شش امتیازی های لیگ

پایگاه خبری فوتبالی- سرخپوشان پایتخت موفق شدند با دبل مهدی عبدی، شاگردان الهامی را شکست دهند و در جدول 6 امتیازی شوند.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران، باشگاه پرسپولیس از ساعت 18:00 امروز در ورزشگاه آزادی میزبان تیم نساجی بود.

نیمه نخست این دیدار همانند نیمه اول بازی پرسپولیس و فولاد بسیار خسته کننده آغاز شد و بازی فیزیکی و درگیرانه‌ای را از دو تیم شاهد بودیم و تا اواخر نیمه اول موقعیت چندان خطرناکی بر روی دروازه ها به وجود نیامد. اما چند دقیقه پیش از آنکه نیمه اول به پایان برسد، حرکت خوب پرسپولیسی‌ها از جناح چپ با پاس خوب وحید امیری به محوطه جریمه نساجی همراه شد و مهدی عبدی، مهاجم گوش به زنگ سرخ‌ها با یک شوت تک ضرب دروازه علیرضا حقیقی را باز کرد تا پرسپولیس در پایان نیمه اول با برتری یک بر صفر به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم، شاگردان الهامی در صدد به ثمر رساندن گل تساوی برآمدند و تلاش آن‌ها برای باز کردن دروازه میزبان خیلی زود به ثمر رسید و حرکت خوب مسعود شجاعی از سمت راست، در نهایت به ارسال مرتضی منصوری بر روی دروازه پرسپولیس ختم شد و کریم اسلامی با یک ضربه سر دقیق توپ را وارد دروازه حامد لک کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

در ادامه این دیدار، کادر فنی پرسپولیس قدری احساس خطر کرد و در دقیقه 58 سعید آقایی را به جای مهدی شیری به میدان فرستاد و همچنین سیامک نعمتی را جایگزین امید عالیشاه کرد. تدبیری که خیلی زود به ثمر نشست و با جان گرفتن جناح راست پرسپولیس، حمله فوق‌العاده سرخپوشان از این جناح در نهایت به ارسال پاس زمینی به داخل محوطه جریمه نساجی ختم شد و مهدی عبدی با آمادگی کامل پس از زدن بر سر توپ، با یک شوت محکم پای چپ توپ را وارد دروازه حقیقی کرد و بار دیگر تیمش را از حریف پیش انداخت.

در ادامه این دیدار دیگر هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و پرسپولیس موفق شد با دبل عبدی، نساجی را در ورزشگاه آزادی شکست دهد و ضمن کسب 6 امتیاز از دو بازی اول لیگ، با سه تیم استقلال، سپاهان و گل‌گهر هم امتیاز شود و در رتبه سوم جدول قرار بگیرد.

چهارشنبه پنجم آبان     

پرسپولیس – نساجی ساعت 18:00

تیم داوری: امیر عرب براقی – محمد جواد مداح – امیر محمد داود زاده – حسین زمانی

ترکیب پرسپولیس

حامد لک، فرشاد فرجی، سید جلال حسینی، مهدی شیری (58 - سعید آقایی)، وحید امیری، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی (۸۸-علی نعمتی)، امید عالیشاه (58 - سیامک نعمتی)، عیسی آل کثیر (۸۸-احسان پهلوان)، مهدی عبدی (78 - حامد پاکدل)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب نساجی

علیرضا حقیقی، حامد شیری، امیر مهدی جانملکی، محمد قربانی، اکبر صادقی، رضا جعفری، ایوب کلانتری، مرتضی منصوری (۷۴-عرفان گلمحمدی)، فرزاد زامهران، کریم اسلامی (۷۴-سعید غلامعلی بیگی)، مسعود شجاعی (۷۴-محمدجواد ملای)

سرمربی: ساکت الهامی

شرح گل

پرسپولیس یک - نساجی صفر (دقیقه ۴۲، مهدی عبدی): حمله سریع قرمزها از سمت چپ با پاس عالی امیری به محوطه جریمه و جایی که مهدی عبدی حضور داشت رسید و مهاجم جوان قرمزها دروازه حقیقی را باز کرد.

پرسپولیس یک - نساجی یک (دقیقه ۴۸، کریم اسلامی): حرکت عالی نساجی از سمت راست باعث شد شجاعی توپ را به منصوری برساند و مرتضی منصوری توپ را روی سر کریم اسلامی فرستاد و این بازیکن دروازه حامد لک را باز کرد.

پرسپولیس ۲ - نساجی یک (دقیقه ۶۳، مهدی عبدی): حرکت فوق العاده سرخپوشان از سمت راست توسط نعمتی به محوطه جریمه پاس داده شد و رضا اسدی با تکل توپ را به مهدی عبدی رساند و عبدی با عوض کردن پا باعث فریب مدافع و گلر نساجی شد و دروازه حقیقی را به زیبایی برای بار دوم باز کرد.

اخطار

ایوب کلانتری (۱۷)

مسعود شجاعی (۶۸)

عیسی آل کثیر (79)

مهدی ترابی (۸۴)

 دقایق حساس

دقیقه ۹: فرصت برای پرسپولیس و مهدی عبدی روی پاس اشتباه مدافعین نساجی به دست آمد که در نهایت به کرنر رفت.

دقیقه ۱۱: عیسی آل کثیر توانست روی پاس ترابی دروازه حقیقی را باز کند اما داور آفساید ترابی را اعلام کرد.

دقیقه ۱۵: فرصت عالی برای نساجی روس پاس شجاعی به جعفری به دست آمد که مهدی شیری با تکل به موقع مانع گل زدن او شد.

دقیقه ۱۹: فرصت برای نساجی و برای کریم اسلامی مهیا شد که او توپ را با بی دقتی به اوت زد.

دقیقه ۳۰: فرصت برای پرسپولیس روی اشتباه مدافعان نساجی به دست آمد و نزدیک بود اسلامی گل به خودی بزند.

دقیقه ۴۰: فرصت برای پرسپولیس از سمت چپ برنامه ریزی شد که ابتدا شوت عبدی و در ریباند شوت ترابی به مدافعین نساجی برخورد کرد.

دقیقه ۴۴: سیدجلال حسینی مدافع پیشتاخته پرسپولیس روی یک ضربه کرنر فرصت عالی برای گل‌زنی داشت که توپش با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: یک شوت بی نظیر از آل کثیر از پشت محوطه جریمه که توپ به تیر عمودی دروازه حقیقی برخورد کرد.

دقیقه ۶۱: سانتر سیامک نعمتی از سمت راست روی سر سعید اقایی فرود آمد و ضربه سر این مدافع از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: حرکت سریع پرسپولیس با آوانتاژ خوب داور شکل گرفت اما میلاد سرلک موفق نشد از این موقعیت گل سوم را بسازد.

دقیقه ۷۶: شوت عالی حسن نجفی از روی ضربه ایستگاهی را حامد لک به خوبی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۸: فشارهای متعدد نساجی روی دروازه پرسپولیس که توسط فرجی و سید جلال دور شد.

ویدیو خلاصه این بازی را اینجا ببینید

7474 / 1470