روزنامه پرتغالی: طارمی نمی‌خواهد چیز زیادی از خبر انتقال زمستانی‌اش بداند

روزنامه پرتغالی: طارمی نمی‌خواهد چیز زیادی از خبر انتقال زمستانی‌اش بداند

پایگاه خبری فوتبالی- یک روزنامه پرتغال با تمجید از عملکرد مهدی طارمی در تیم فوتبال پورتو تاکید کرد که این مهاجم نمی‌خواهد چیز زیادی از اخبار رسانه‌های ایران درباره انتقالش به تیم‌های دیگر بداند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، روزنامه A Bola پرتغال در گزارشی به عملکرد درخشان مهدی طارمی در تیم پورتو پرداخت و نوشت: «برای نخستین بار او پادشاه گلزنان لیگ پرتغال در پورتو است: «مهاجم ایران کاندیدای انجام کاری است که جکسون مارتینز برای سه فصل متوالی آن‌را انجام داد: توپ نقره‌ای. هیچ بازیکنی از پورتو تاکنون نتوانسته آن را بگیرد.»

در بخشی از این گزارش آمده است: «طارمی به بازیکنی مرجع در خط حمله پورتو تبدیل می‌شود همانطور که قبلاً مک کارتی، فالکائو و جکسون بودند. دومی آخرین گلزن برتر پورتو در مسابقات لیگ بود. طارمی در ۶۰ بازی برای پورتو، ۳۲ گل برای اژدها به ثمر رساند. او بعد از بازی با توندلا و هت‌تریک در این بازی متواضعانه گفت که روز خوبی را سپری کرده است.»

 این آمار مربوط به پیش از بازی پورتو با سانتاکلارا در لیگ کاپ پرتغال است که روز گذشته برگزار شد. طارمی در این مسابقه نیمکت نشین بود و در دقیقه ۶۵ به زمین آمد. او در دقیقه ۸۳ برای پورتو یک گل به ثمر رساند ولی در نهایت تیمش با نتیجه ۳ بر ۱ بازنده شد.

روزنامه پرتغالی با اشاره به خبرهایی که از احتمال انتقال طارمی به تیم‌های ایتالیایی در نقل و انتقالات زمستانی مطرح شده است، نوشت: «او نمی‌خواهد پیشرفتی را که تاکنون به دست آورده، از دست بدهد. طارمی نمی‌خواهد چیز زیادی از خبرهای انتقالش در ماه ژانویه که در ایران مطرح می‌شود، بداند زیرا خودش می‌داند که عملکردش در لیگ قهرمانان اروپا با پورتو می‌تواند درهای بیشتری را در پایان فصل برایش باز کند.»

A Bola در این مطلب خود گفتگویی را هم با علیرضا صمیمی دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران و همشهری و دوست نزدیک مهدی طارمی منتشر کرده است.

این روزنامه نوشت: «علیرضا صمیمی دروازه بان تیم فوتسال ایران از سطح عملکرد دوستش طارمی بسیار خوشحال است. او کسی بود که انتقال این مهاجم به پورتو (قبل از انتقالش به این تیم) را تضمین کرد. دروازه بان تاریخی ایران که در رده بندی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به عنوان یکی از ۱۰ دروازه بان برتر جهان معرفی شد، در واقع کسی بود که انتقال طارمی به پورتو را با اطمینان خبر داد؛ زمانی که تردیدها در مورد آینده این مهاجم افزایش یافته بود زیرا اسپورتینگ و بنفیکا هم برای جذب طارمی در رقابت بودند. از آن زمان، طارمی با ۳۲ گل در یک فصل و نیم تماشاگران پورتو را سرشار از خوشی کرده است.»

صمیمی در این مصاحبه درباره همشهری و دوست خود گفت: طارمی قبل از ورود به پورتو یکی از بهترین‌های ایران و آسیا بود و اکنون یک مرجع در فوتبال اروپا است. مطمئن بودم که او در باشگاهی به این بزرگی موفق می‌شود زیرا مهدی این ذهنیت را دارد که به سرعت خود را با هر شرایطی تطبیق دهد و این امر باعث می‌شود که او به موفقیت برسد. طارمی بسیا با انگیزه و مصمم است تا در موقعیت خود بهترین باشد. او همیشه سعی می‌کند عملکرد بهتری داشته باشد.

دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران تصریح کرد: من واقعاً، واقعاً خوشحالم. قبلاً پورتو را دنبال نمی‌کردم ولی الان بدون وقفه بازی‌های پورتو را دنبال می‌کنم. این اتفاق در کل ایران می‌افتد؛ چه در بازی‌های لیگ پرتغال و چه در لیگ قهرمانان اروپا. امیدوارم مهدی و پورتو بهترین نتایج ممکن را کسب کنند.

صمیمی تاکید کرد که علاوه بر طارمی، مجذوب دیگر بازیکنان تاپ پورتو از جمله لوئیس دیاز کلمبیایی شده است: هر دوی آنها فوق افعاده هستند و بسیاری از گل‌های طارمی از پاس‌های دیاز به دست می آیند. می‌بینم که هماهنگی زیادی بین آنها وجود دارد و تصور می‌کنم پورتو از داشتن بازیکنان با کیفیت خوشحال و راضی است. فقط یک باشگاه بزرگ می‌تواند بازیکنانی در این سطح داشته باشد.

۴۱۵۴