بهترین کارنامه میزبانی در تاریخ لیگ برتر؛ قلدرهای خانگی

بهترین کارنامه میزبانی در تاریخ لیگ برتر؛ قلدرهای خانگی

پایگاه خبری فوتبالی- فولاد هم نتوانست به رکورد نباختن‌های سپاهان در بازی‌های خانگی تاریخ لیگ برتر برسد و به حضور روی پله سوم در کنار استقلال و پایین‌تر از سپاهان و پرسپولیس بسنده کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ویسی در اولین بازی خانگی فصلش شکست خورد و رکورد فولاد که بعد از شکست 10 آبان 1398 برابر پرسپولیس، استارت خورده بود با شکست 30 مهر 1400 برابر همان پرسپولیس به نقطه پایانش برسد. از نظر تعداد بازی و تعداد روز بدون باخت، این رکورد به سپاهان تعلق دارد هرچند آنها با وجود 3 بازی بیشتر، بردهای کمتری نسبت به فولاد کسب کردند. 

1-     سپاهان: 28 بازی بدون باخت

  بهترین رکورد نباختن پیاپی در بازی‌های خانگی تاریخ لیگ برتر به سپاهان تعلق دارد. استارت این رکورد از شکست برابر ملوان در لیگ سیزدهم خورد و پس از 28 بازی بدون شکست، با باخت خانگی 3 بر صفر برابر استقلال در لیگ پانزدهم به پایانش رسید. سپاهان در 8 میزبانی آخر لیگ سیزدهم نباخت، همه 15 میزبانی لیگ چهاردهم را بدون باخت سپری کرد و 5 میزبانی ابتدایی لیگ پانزدهم هم بدون شکست گذشت. در این بازه زمانی 733 روزه، سپاهانی ها صاحب 17 برد و 11 مساوی شدند. این رکورد نباختن با حضور 2 سرمربی روی نیمکت سپاهان رقم خورد: زلاتکو کرانچار و حسین فرکی.

2-     پرسپولیس: 26 بازی بدون باخت

  پرسپولیس برای رسیدن به دومین رکورد تاریخ لیگ برتر از نظر نباختن در بازی‌های خانگی، کارش را از لیگ دوازدهم و پس از باخت یک صفر برابر تراکتور شروع کرد و این روند را تا باخت مجدد به تراکتور در لیگ چهاردهم ادامه داد. در این مسیر، پرسپولیس در هیچکدام از 8 میزبانی پایانی لیگ دوازدهم نباخت، تمامی 15 بازی خانگی‌اش در لیگ سیزدهم را بدون شکست سپری کرد و 3 بازی خانگی ابتدایی لیگ چهاردهم هم بدون باخت گذشت. در این بازه زمانی 642 روزه، پرسپولیس صاحب 17 برد و 9 مساوی شد. پرسپولیس در حال حاضر هم 16 بازی خانگی بدون باخت را سپری کرده شامل آخرین میزبانی لیگ نوزدهم + تمامی 15 بازی خانگی فصل قبل. در تمامی این دوران بی شکستی، 2 نفر روی نیمکت پرسپولیس نشسته بودند: یحیی گل‌محمدی و علی دایی.

3-     استقلال: 25 بازی بدون باخت

  استقلال در یک قدمی از دست دادن سومین رکورد برتر تاریخ برتر بود اگر فولاد تنها یک بازی خانگی دیگر را بدون باخت سپری می کرد که این اتفاق نیفتاد. رکورد 25 بازی بدون باخت خانگی استقلال از لیگ چهارم شروع شد. آبی‌ها در 5 بازی خانگی آخرشان در آن فصل شکست نخوردند. سپس نوبت به لیگ پنجم رسید که تیم امیر قلعه‌نویی در هیچکدام از میزبانی‌هایش نباخت و این قصه تا باخت به پیکان در لیگ ششم ادامه داشت؛ 4 میزبانی آخر لیگ چهارم + همه 15 میزبانی لیگ پنجم + 6 میزبانی ابتدایی لیگ ششم. در این بازه زمانی 610 روزه، استقلال صاحب 16 برد و 9 مساوی شد. 19 میزبانی بدون باخت استقلال در زمان قلعه‌نویی بود و 6 بازی با حضور مرفاوی روی نیمکت.

4-     فولاد: 25 بازی بدون باخت

  فولاد، جدیدترین کاندیدای شکستن این رکورد بود که به سرانجام نرسید. فولاد این رکورد را در لیگ نوزدهم شروع کرد و در 10 میزبانی پایانی‌اش نباخت. سپس نوبت به فصل قبل رسید که تیم نکونام حتی یک بازی خانگی‌اش را هم نباخت و به آمار 25 میزبانی بدون باخت رسید ولی شکست در اولین میزبانی لیگ بیست‌و‌یکم، پایان این دوران بدون باخت را رقم زد. فولاد در این بازه زمانی 718 روزه صاحب 18 برد و 7 مساوی شد. تمام دوران 25 بازی بدون باخت خانگی فولاد زیرنظر جواد نکونام سپری شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی