تیم ناهماهنگ برادران عالمیان/ سرمربی پینگ پنگ: بازیکنان را در اختیار نداریم

تیم ناهماهنگ برادران عالمیان/ سرمربی پینگ پنگ: بازیکنان را در اختیار نداریم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: برادران عالمیان تمرینات خوبی در فرانسه انجام می‌دهند و نتایجی که می‌گیرند بیانگر این مساله است؛ اما هماهنگی بیش‌تر آن‌ها برای بازی دوبل کمی مشکل است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان ۲۳ تا ۲۹ نوامبر (۲ تا ۸ آذر) در آمریکا برگزار می‌شود. ایران سه بازیکن در این مسابقات دارد که نوشاد و نیما عالمیان در دو نفره و نوشاد عالمیان و امیر حسین هدایی در انفرادی به رقابت می‌پردازند. نکته قابل توجه  که در قهرمانی آسیا هم به چشم آمد نیاز به برادران عالمیان به هماهنگی بیش‌تر در تیم دو نفره است. آن‌ها بلافاصله پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا به فرانسه رفتند تا به تیم‌های خود برای حضور در لیگ این کشور اضافه شوند و به نظر نمی‌رسد فرصت چندانی برای هماهنگی بیش‌تر برای قهرمانی جهان داشته باشند.

جمیل لطف اله نسبی، سرمربی تیم ملی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی این مساله و این که چقدر امکان هماهنگی بیش‌تر این دو برادر تا مسابقات قهرمانی جهان وجود دارد، بیان کرد: نوشاد و نیما با تیم‌های خودشان در فرانسه تمرین می‌کنند و این که هماهنگ شوند مقداری مشکل است. رفتن به لیگ‌های خارجی برای‌شان درآمدزایی دارد  اما از طرفی تیم ملی نمی‌تواند آن‌ها را در اختیار داشته باشد. این مساله معضل بزرگی برای ما شده است. پینگ پنگ پروسه زمان بری است  و برای هماهنگی دوبل، رفع یک نقص و یا پر رنگ‌تر شدن یک تکنیک نیاز است که زمان زیادی کار شود. متاسفانه ما این بازیکنان را در اختیار نداریم که تبدیل به معضلی برای تیم ملی شده است.

او در پاسخ به این پرسش که  تمرینات انفرادی ملی‌پوشان به چه صورت است و از این بابت نگرانی ندارد؟ تاکید کرد: در لیگ فرانسه بازی می‌کنند و بازیکنان خارجی در این  لیگ زیاد است. نوشاد و نیما خیلی خوب نتیجه می‌گیرند و نشان می‌دهد تمرینات خیلی خوبی انجام می‌دهند. با هدایی هم در ارتباط هستم و تصاویر تمریناتش را برایم می‌فرستد. او را یک هفته تا ۱۰ روز مانده به اعزام می‌توانیم در اختیار داشته باشیم. او بسیار با انگیزه و پرتلاش است و تمرینات خوبی در مجارستان انجام می‌دهد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که توقع در تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی باید به چه صورت باشد تا نشان دهد که مدال تاریخی نوشاد عالمیان در دوره قبل تصادفی نبوده است؟ تاکید کرد: سال آینده، سال مهمی برای تنیس روی میز است؛ ابتدا مسابقات تیمی قهرمانی جهان را داریم، سپس بازی‌های کشورهای اسلامی است و در نهایت بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. توقع در بازی‌های آسیایی باید منطقی باشد. سطح پینگ پنگ در آسیا واقعا بالا است این که فکر کنیم دوره قبل کسب مدال کردیم این دوره هم باید اتفاق بیفتد منطقی نیست. قدرت‌های زیادی در آسیا هستند و نتیجه قابل پیش‌بینی نیست. البته کسب مدال بازی‌های آسیایی توسط نوشاد تصادفی نبوده است و او بازی‌های خوبی انجام داد. کسب مدال بازی‌های آسیایی حاصل پروسه چند ساله بود و نوشاد قبل از آن در ۳۳ تور جهانی شرکت کرده بود از این رو مدال او به هیچ عنوان اتفاقی نبوده حتی اگر دراین دوره نتواند تکرارش کند.

۴۱۵۴