سوال روز/ چرا یحیی به دنبال مهاجم جدید است؟

سوال روز/ چرا یحیی به دنبال مهاجم جدید است؟

پایگاه خبری فوتبالی- چرا سرمربی قرمزها با داشتن سه مهاجم در تیمش به دنبال جذب بازیکن هجومی جدید است؟

به گزارش فوتبالی،در حالی که پرسپولیس  برخلاف شروع فصل گذشته که تنها مهدی عبدی را به عنوان مهاجم تخصصی در اختیار داشت حالا در لیگ بیست و یکم، عیسی آل‌کثیر، حامد پاکدل و مهدی عبدی را به عنوان مهاجم تخصصی در اختیار دارد.

اما نکته ای که باعث شده تا یحیی به دنبال جذب مهاجم جدید باشد این است که در بین مهاجمان پرسپولیس تنها مهدی عبدی نسبت به بازیکنان دیگر قدرت تمام کنندگی بیشتری در خط حمله دارد ، آل کثیر و پاکدل نیز مهاجمانی هستند که دوندگی زیادی دارند و کم و بیش گلزن هستند ، امیری در کارهای پرسینگ مهارت دارد و عالیشاه قدرت خلق موقعیت خوبی دارد اما عدم حضور در یک مهاجم سرزن قهار (مانند شهریار مغانلو) یحیی را به فکر خرید مهاجم انداخته است.

یحیی به دنبال مهاجمی ست که قدرت سرزنی بالایی داشته باشد و مدافعان حریف را درگیر خود کند کاری که مغانلو در نیم فصل دوم لیگ بیستم به خوبی انجام می داد و مدافعان حریف را به خود مشغول می کرد تا سایر بازیکنان بتوانند از فضاها به خوبی استفاده کنند.

علاوه بر این نکته که بیان شد،با توجه به حضور اسدی که مهارت بالایی در پاس های قطری دارد حضور یک مهاجم سرزن می تواند یک پلن جدید را در پرسپولیس ایجاد کند و آن هم اتفاقی بود که در بازی رفت لیگ بیستم پرسپولیس و شهرخودرو در فصل قبل افتاد یعنی ارسال توپ های بلند به پشت محوطه حریف و زدن ضربات سر توسط آرمان رمضانی و صاحب توپ کردن بازیکنان کناری پرسپولیس. 

پلنی که در بازی مقابل تیم هایی مثل الهلال که پرسینگ شدیدی ایجاد می کنند می تواند گره گشا باشد.به همین دلیل یحیی به شدت دنبال یک مهاجم سرزن با قدرت تمام کنندگی بالا است تا تیمش را در خط حمله تقویت کند و بتواند در مقابل تیم هایی که پرس بالایی انجام می دهند نتیجه لازم را کسب کند.

7655