گزارش روز؛ سولشر باید اولدترافورد را ترک کند اما نه به تنهایی

گزارش روز؛ سولشر باید اولدترافورد را ترک کند اما نه به تنهایی

پایگاه خبری فوتبالی - نمی توان بیش از این به اوله گونر سولشر فرصت داد و زمان تحویل سکان هدایت منچستر یونایتد فرا رسیده است اما او تنها کسی نیست که باید این کار را انجام دهد زیرا افراد دیگری نیز هستند که باید سریعا باشگاه را ترک کنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از وبسایت Manchester Evening News، شکست مقابل لیورپول برای سرمربیان سابق منچستر یونایتد یک نقطه تاریک بود و اکنون نیز اوله گونر سولشر را به پایین ترین حد خود رسانده است. منچستر یونایتد هیچ هویت، تاثیر و شانسی تحت هدایت مرد نروژی ندارد.

جو کنونی باشگاه مانند جو شکست خانگی شاگردان دیوید مویس با نتیجه سه هیچ به لیورپول در سال ۲۰۱۴ می باشد. با این تفاوت که اکنون بسیار بدتر است، زیرا مثل آن زمان جو مخرب بر باشگاه حاکم نیست بلکه فضایی مسموم ایجاد شده است.

هواداران حاضر در ورزشگاه اولدترافورد پس از دو هیچ شدن بازی، بازیکنان و کادر فنی منچستر را هو کردند و هزاران نفر پس از سه هیچ شدن بازی صندلی خود را ترک کرده و بازنگشتند. آن ها شاهد گل چهارم لیورپول نبودند و هنوز یک نیمه دیگر نیز تا اتمام مسابقه باقی مانده بود. هیچ راه بازگشتی به جریان بازی وجود نداشت و اکنون نیز چنین راهی برای سولشر وجود ندارد.

هواداران شیاطین سرخ روی تلی از خاکستر در حال مرگ جمع شده بودند و امیدوار به رحم لیورپول بودند. لک لک ها با وجود اخراج پل پوگبا به دلیل خطای شدید روی نبی کیتا، به مدت چهل دقیقه هیچ گلی به ثمر نرساندند. هیچ جایی برای دستاوردهای مثبت سولشر در نغمه های تماشاچیان وجود نداشت.

لیورپولی ها بین دو نیمه فریاد می زدند:

"لیورپول! لیورپول! داریم تحقیرشون می کنیم!"

تعداد اندکی از هوادار منچستر یونایتد نیز به طور رقت انگیزی به شعار "حق با نشریه سان بود، شما قاتل هستید!" که به فاجعه های هولناک ورزشگاه هیسل در سال ۱۹۸۵ و هیلزبورو در سال ۱۹۸۹ اشاره دارد، متوسل شدند تا به طرفداران رقیب پاسخ دهند.

تعداد انگشت شماری دستمال سفید نیز در سکوهای اولدترافورد دیده می شد و این نشانه عدم رضایت هواداران اسپانیایی شیاطین سرخ از سرمربی تیمشان بود. سولشر همیشه یک سرمربی موقت بود و یونایتد اکنون باید به حکمرانی وی پایان دهد.

مرد نروژی توانایی رقابت با سرمربیان برجسته و سطح بالا را ندارد، زیرا او هیچوقت سطح بالا نبوده و نخواهد بود. یورگن کلوپ به خوبی این درس را به وی آموخت.

لیورپولی های حاضر در ورزشگاه پس از به سر دادن شعار "Ole’s at the wheel" به آهنگ Give it Up از KC & Sunshine band رسیدند. آن ها در دسامبر 2018 ندای "مورینیو را اخراج نکنید" سر دادند و اقامت مرد پرتغالی در هتل لووری دو روز بعد به اتمام رسید.

"اوله باید بمونه" نیز به گوش می رسید. "می تونیم هر هفته با شما بازی کنیم؟" و "اوله یه دست برامون تکون بده" هم تحقیر یونایتدی ها در ملاعام را تکمیل کردند. هواداران شیاطین سرخ نمی دانستند به تشویق کردن بپردازند یا به هو کردن!

آن ها هرگز به طور صریح از اوله انتقاد نکردند، زیرا وی پیش از این کارهای مثبت بسیار زیادی برای این باشگاه انجام داده بود. برخی نیز هری مگوایر کُند را هدف قرار دادند، زیرا کاپیتان متولد یورکشایر سزاوار تحریم یا تشویق نیست و می تواند به عنوان یک سپر بلای دم دست عمل کند.

سرکوب یک هوادار خشمگین منچستر یونایتد توسط ناظران بازی نیز با سانسور از چشم ها دور ماند. لیورپول بزرگ ترین پیروزی تاریخ خود در اولدترافورد را به دست آورد. آخرین باری که آن ها پنج گل از منچستر یونایتد پیش افتاده بودند به سال ۱۹۲۵ باز می گردد.

مشکل منچستر یونایتد فراتر از سرمربی باشگاه است. در ماه جولای، یک فرد بسیار باهوش به نام اد وودوارد تصمیم گرفت که پیشنهاد قراردادی سه ساله به اوله گونر سولشر منطقی است و این تصمیم آثار خود را در سریع ترین فرصت و بدترین شکل ممکن نشان داد.

به اندازه کافی مدرک برای درخواست تغییر وجود دارد. تاتنهام با سرمربی ای که سرانشان در منصوب کردنش مقاومت نشان می دادند، در جدول لیگ برتر بالاتر از منچستر یونایتد قرار دارد. صدای شادی ساکنین لیورپول، ناقوس مرگ سرمربی شیاطین سرخ است.

چالش قهرمانی منچستر یونایتد، شروع نشده تمام شد و مرد نروژی تنها کسی نیست که باید باشگاه را ترک کند. وودوارد هنوز هم به عنوان نائب رئیس اجرایی به کار خود ادامه می دهد و قرارداد وی باید پیش از انجام اشتباهات دیگری فسخ شود. ریچارد آرنولد، آن مرد با نفوذ و پر قدرتی که منچستر یونایتد می خواهد نیست و کادر فنی سولشر نیز کاملا در دنیای دیگری سیر می کنند.

بحران ویروس کرونا نیز پوششی شد بر یک فصل عجیب و غریب با استادیوم های خالی از تماشاچی و باعث شد حد و اندازه ترکیب یونایتد نیز از انظار پنهان بماند. اما سران یونایتد تصمیمات خود را به پشتوانه یک فصل نه چندان موفقیت آمیز گرفتند.

هیچ چهره فوتبالی معتبری در سلسه مراتب منچستر یونایتد وجود ندارد که بتواند تصمیمات درست فوتبالی بگیرد. پس از شکست سنگین شش بر یک فصل گذشته مقابل تاتنهام، هیچ ندای واضحی برای تغییر سرمربی به گوش نمی رسید زیرا صندلی های ورزشگاه خالی بود. اما اکنون نمی توان تماشاگران حاضر در ورزشگاه را نادیده گرفت.

منچستر یونایتد آن قدر به طور وحشتناکی ضعیف هدایت شده است که به نظر می رسد خاطرات خط دفاع مستحکم دو فصل گذشته شان از دم پاک شده است. سولشر خط دفاع تیمش را با هزینه ای یکصد و سی میلیون پوندی ساخته است و در دو فصل اخیر به نوعی سومین خط دفاعی لیگ برتر شمرده می شدند.

چهار مرد دفاعی شیاطین سرخ به دوران فوتبالی مبتدی و تازه کارانه خود بازگشته اند. گری نویل می توانست یک قسمت کامل از برنامه تلویزیونی فوتبالی خود را به فضاحت خط دفاعی منچستر یونایتد اختصاص دهد. هری مگوایر از لحاظ تعداد پاس گل از پل پوگبا پیشی گرفته است اما پاس گل به حریف!

مگوایر و لوک شاو عملکرد سطح جهانی خود را به طور کل کنار گذاشته اند و هنوز در حال استراحت از آخرین بازی لیگ قهرمانان اروپا هستند. این یک ذهنیت تأسف بار برای آن دسته از بازیکنان منچستر یونایتد که جایگزین دیگری ندارند، می باشد. این ترکیب، بهترین ترکیب شیاطین سرخ از سال ۲۰۰۸ که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا بودند، می باشد. اما شواهد این طور نشان نمی دهند.

منچستر یونایتد قبلا نیز با آن ترکیب ذکر شده چهار گل در خانه از لیورپول خورده است. فقط با این تفاوت که شیاطین سرخ آن زمان در صدر جدول لیگ قرار داشتند و تنها دو ماه تا کسب سومین عنوان قهرمانی متوالی خود فاصله داشتند تا تعداد قهرمانی های لیگشان را با لیورپول برابر کنند. اکنون، این لک لک ها هستند که می توانند بیستمین قهرمانی لیگ خود را کسب کنند تا به منچستر یونایتد برسند.

آرون فن بیساکا یک اشتباه گران قیمت بود که سولشر در این تابستان قصد داشت کیران تریپیر را برای جایگزینی اش جذب کند. سرگردانی وی در نیمه زمین لیورپول، باعث فروپاشی خط دفاع شیاطین شد. محمد صلاح اولین هت تریک کننده در اولدترافورد پس از کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۳ شد.

باشگاهی که در گذشته گیر کرده است، سرمربی ای دارد که مقید به عملکردهای گذشته و محافظه کاری است. زوج اسکات مک تومینای و فرد در اکتبر طاقت فرسای ۲۰۱۹، موفق شدند پایه گذار تساوی خانگی با لیورپول بی رحم آن زمان شوند. اما امتناع سولشر از انجام تغییر، باعث شد ترکیب بدون تغییری را روانه میدان کند.

این اشتباه بهای گرانی برای سولشر داشت. لیورپول دو نفر از بهترین هافبک های خود یعنی فابینیو و تیاگو آلکانتارا را در اختیار نداشت. اما جایگزین های آن ها، هویت و وظایف خود را به خوبی می دانستند. یک تغییر در خط میانی منچستر یونایتد باعث می شد سبک آن ها کاملا تغییر کند.

برونو فرناندز در دقیقه چهارم بازی موقعیت بسیار خوب گلزنی را از دست داد و تنها چند ثانیه طول کشید تا نبی کیتا با گلزنی، پاسخ آن را بدهد. برای اولین بار از ماه می ۱۹۹۰، منچستر یونایتد در نیمه اول یک بازی چهار بر صفر عقب افتاد. این دیگر اوج ناتوانی و ضعف شیاطین سرخ بود.

9404