محمدی: کادرفنی نمره قبولی گرفت، کشتی‌گیران‌مان به کمتر از خود نباختند/کامران قاسم‌پور صاحب سبک است و ایرانی کشتی می‌گیرد

محمدی: کادرفنی نمره قبولی گرفت، کشتی‌گیران‌مان به کمتر از خود نباختند/کامران قاسم‌پور صاحب سبک است و ایرانی کشتی می‌گیرد

پایگاه خبری فوتبالی- دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن تاکید کرد که با نتایج اسلو سالن‌های کشتی در شهرهای مختلف پر شده و گفت: کادرفنی تیم ملی در این جهانی نمره قبولی گرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، سیدمراد محمدی درخصوص نتایج تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2021 اسلو اظهار داشت: نتایج خوبی بود و مهمتر اینکه این نتیجه با جوانان به دست آمد. حُسن این جهانی به این بود که مردم و صداوسیما با کشتی آشتی کردند و بعد از جهانی استقبال خوبی از تیم‌های ملی به عمل آمد. ضمن اینکه این نتایج باعث شد که سالن‌های کشتی پر شده و به نظر من استارت تغییر و تحول در کشتی خورده شد.
وی عملکرد همه ملی‌پوشان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ملی‌پوشان به اندازه توانایی خود کشتی خوبی گرفتند، در بعضی وزن‌ها چند تا از خوب‌های دنیا نبودند اما ترکیب کشتی‌گیران ما هم جوان بودند و به کمتر از خودشان نباختند. مثلا در اوزان پایین، در 57 و 65 کیلوگرم سرلک و امیرمحمد یزدانی به نظر من بیشتر از خودشان کشتی گرفتند. درست است که در 65 کیلو 4 مدال آور المپیک حضور نداشتند و در 57 کیلو هم جز گیلمان بقیه حضور نداشتند، ولی هر دو کشتی گیر ما هم کشتی‌های خوبی گرفتند.

قهرمان سال 2006 کشتی آزاد جهان درخصوص ملی‌پوشان دو وزن 74 و 61 کیلوگرم ایران تصریح کرد: کشتی گرفتن در 74 کیلو واقعا سخت است و ما هنوز کشتی‌گیر مطمئن در این وزن نداریم. 74 کیلو وزنی است که همیشه پر از مدعی است چون وزن طبیعی خیلی از آدم‌ها حول و حوش این عدد است و ما برای مدال گرفتن نیازمند فوق ستاره هستیم. رحمان عموزاد هم توانایی‌اش زیاد است اما متاسفانه سبک کشتی‌اش را عوض می‌کند و این اصلا خوب نیست. نباید در کشتی‌اش فقط به یک تکنیک اکتفا کند که به این شکل کارش خیلی سخت می‌شود. او در این جهانی فهمید که تک قطبی کشتی بگیرد، نتیجه نخواهد گرفت.

محمدی در مورد نقره محمد نخودی نیز اضافه کرد: او کشتی‌های بدی نگرفت اما ضعف‌هایی هم دارد که باید برطرف شود. مطمئنا سال بعد کار او سخت تر هم خواهد شد. اول باید داخل ایران انتخاب شود و بعد هم تکرار مدال جهانی‌اش سخت است اگر بخواهد به همین داشته‌های فعلی‌اش اکتفا کند. او یک جاهای کشتی را خوب اجرا کرد و یک جاهایی کشتی از دستش درآمد.

«پیروزی حسن یزدانی مقابل تیلور باید زودتر از این اتفاق می‌افتاد»، این مربی مازندرانی ضمن بیان این جمله گفت: این کاری بود که پیش‌بینی‌اش می‌کردیم و باید زودتر هم اتفاق می‌افتاد. جنگ او و تیلور جنگ ثانیه‌هاست. هر کسی اشتباه نکند موفق می‌شود. در مبارزه حسن یزدانی و تیلور همیشه یک دقیقه آخر خیلی مهم است که این بار حسن توانست خوب مدیریتش کند.

دارنده مدال برنز المپیک پکن کامران قاسم‌پور را یکی از کشتی گیران صاحب سبک دانست و تاکید کرد: این کشتی گیر سبک خودش را در کشتی دارد، خیلی از بچه‌های ما از حسن یزدانی الگوبرداری می‌کنند؛ زیر کتف و قوس کردن حریف، درحالیکه این حرکت مختص حسن یزدانی هست و از رده نونهالان روی این کار را کرده، در بدنش جا افتاده و تاکتیک خاص او شده است. اینکه بخواهیم در رده بزرگسالان کار او را انجام دهیم، نتیجه نمی‌دهد، ولی کامران قاسم‌پور صاحب سبک است، کشتی ایرانی را خوب اجرا می‌کند، خوب به پای حریف می‌رسد و پوئن می‌گیرد.

مراد محمدی در خصوص مجتبی گلیج و امیرحسین زارع نیز گفت: گلیج از همان انتخابی با علی شعبانی نشان داد چقدر انگیزه دارد، خوب هم در جهانی کشتی گرفت، باید هم فینالیست می‌شد اما یک اشتباه اصطلاحا بچه گانه باعث شد به مبارزه رده بندی برود. امیرحسین زارع هم دلاوری است که روز به روز بهتر می‌شود، تازه 21 سال سن دارد و این نشان می‌دهد تا سال‌ها می‌تواند برای کشور مدال بگیرد و کارولینی دیگر باشد چون پسر باهوش و پرتلاشی است و همیشه می‌خواهد بیشتر از چیزی که هست باشد. او مستحق مدال طلای جهان بود.

این مربی مازندرانی مسابقات جهانی آینده را سخت تر از جهانی اسلو دانست و تصریح کرد: یک موضوع که نباید فراموش کنیم این است که کار ما در جهانی 2022 خیلی سخت‌تر است و به همین دلیل نباید در باد نتایج نروژ بخوابیم. به هرحال جهانیِ بعد از المپیک بود و همچنین کرونا همچنان مشکل ساز بود، قطعا سال آینده مسئله کرونا خیلی کمرنگ تر شده و همه دنیا با تمام توان و آمادگی ایده آل در جهانی بعدی شرکت می‌کنند.

مراد محمدی در خاتمه کار کادرفنی جدید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کادرفنی جدید در این تایمی که در اختیار داشت، از نظر روانی خوب توانست تیم را جمع کند، چون برای پیاده کردن برنامه‌های فنی و تاکتیکی فرصت زیادی نبود. شاخصه اصلی کادرفنی جدید تیم ملی، همین کار روحی و روانی بود که روی تیم انجام دادند. به نظر من تیم برای المپیک بیش از اندازه تمرین کرده بود و همین باعث شد بدن‌ها در توکیو در فشار باشد و بچه‌ها نتوانند کشتی‌های خوبی بگیرند، از المپیک که برگشتند 10-15 روز استراحت کردند و بدن شان خوب ریکاوری شد. مربیان جدید توانستند از نظر بدنی تیم را جمع کرده و از نظر روانی هم آنها را مهیای شرکت در مسابقه کنند به همین دلیل به این کادر باید نمره قبولی داد.

6641