بررسی عملکرد لژیونرها/ طارمی همه‌کاره پورتو؛ شاهکار ستاره تیم ملی در اروپا

بررسی عملکرد لژیونرها/ طارمی همه‌کاره پورتو؛ شاهکار ستاره تیم ملی در اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره تیم ملی فوتبال ایران در دیدار پورتو با توندلا آماری خیره‌کننده به نامش ثبت کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال پورتو شب گذشته در هفته نهم لیگ برتر پرتغال میهمان توندلا بود که با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

*کولاک طارمی در نیمه اول

مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران در این بازی توانایی هایش را بار دیگر به رخ فوتبال اروپا کشاند. ستاره ایرانی از ابتدا در ترکیب تیم پرتغالی حضور داشت. مهاجم سابق سرخ پوشان پایتخت در نیمه اول طوفان به پا کرد و در دقایق 20 و 43 دروازه رقیب را باز کرد.

*تیر خلاص طارمی به توندلا

البته این پایان درخشش طارمی در این بازی نبود چون در نیمه دوم نیز برترین بازیکن پورتو بود و موفق شد در دقیقه 79 گل سوم و تیر خلاص را به توندلا بزند.

*طارمی زهردار و فرصت طلب

سایت «سوفا اسکور» به ارزیابی عملکرد ستاره ایرانی در ترکیب پورتو پرداخته و با دادن نمره 9.1 از 10 این بازیکن را بهترین بازیکن میدان انتخاب کرده است. البته ستاره ایرانی از سوی سازمان لیگ برتر پرتغال نیز به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شده بود.

با نگاه به آمار طارمی در این بازی متوجه می شوید این بازیکن چقدر در ترکیب پورتو تاثیرگذار بوده است. طارمی 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد. 3 گل به ثمر رساند. پاس گلی ندارد. 4 شوت به دروازه رقیب داشته که 3 شوت به گل تبدیل شده است. این آمار نشان از دقت بالای ستاره ایرانی در شوت های هدفمند به چارچوب دروازه رقیب را نشان می دهد.

*ستاره تیم ملی بدون نقص در پاس

مهاجم ملی پوش ایرانی از دو دربیلی که در این بازی کرده موفق شده یک بار بازیکن رقیب را کنار بزند. نکته جالب درصد پاس های صحیح ستاره ایرانی در این بازی بود. طارمی علاوه بر اینکه با زدن 3 گل وظیفه خط حمله اش را به نحو احسن انجام داده بلکه در پاس ها نیز مثل یک هافبک بدون اشتباه ظاهر شد و 82 درصد پاس هایش در این بازی به مقصد رسیده است.

نکته جالبت تر این است که طارمی با وجود نفوذهای متعدد به قلب خط دفاع توندلا حتی یکبار هم در تله آفساید گیری مدافع رقیب نیفتاده است.

*قدرت نمایی طارمی در خط حمله 

با نگاه به نقشه حرارتی طارمی در این بازی متوجه می شوید ستاره تیم ملی ایران 99 درصد در زمین رقیب بوده و غالبا در کارهای حمله شرکت داشته و نیاز نبودی برای دفاع به عقب برگردد. البته این نشان دهند قدرت تیم پورتو نیز است که رقیب فرصت چندانی برای عرض اندام نداده است.

*ثبت اولین هت تریک با پیراهن پورتو

سایت «گل پوینت» هم در ارزیابی فنی اش به طارمی بالاترین نمره یعنی 8.2 از 10 را تا ستاره ایرانی بهترین بازیکن میدان شناخته شد. طارمی موفق شد اولین هت تریک خود را با پیراهن پورتو به ثبت برساند به همین خاطر به رسم یادبود توپ بازی را گرفت و امضا کرد.

شاهکار ستاره تیم ملی ایران در بازی گذشته نشان داد طارمی پیشرفت محسوسی را در چند سال گذشته داشته و از زمان حضورش در پرسپولیس تا لیگ ستارگان و در نهایت به لیگ پرتغال در 3 سال گذشته توانسته خود را به سطح اول فوتبال اروپا برساند.

6641