پیش‌بازی بارسلونا - رئال‌مادرید؛ طلسم‌شکنی کارلتو یا نجات کومان؟

پیش‌بازی بارسلونا - رئال‌مادرید؛ طلسم‌شکنی کارلتو یا نجات کومان؟

پایگاه خبری فوتبالی - در حساس ترین مسابقه‌ی این هفته از رقابت های لالیگا، عصر امروز دو غول فوتبال اسپانیا یعنی آبی اناری های بارسلونا و کهکشانی های مادرید رو در روی یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، شاید به جرأت بتوان از دید هواداران و علاقمندان به رشته ورزشی فوتبال و حتی کارشناسان این حوزه این مسأله را عنوان کرد که حساس ترین مسابقه فوتبال نه تنها در قاره اروپا بلکه در کل جهان در سطح باشگاهی، دو بازی رفت و برگشت تیم های بارسلونا و رئال مادرید در چهارچوب رقابت های لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا یا همان لالیگا است. عصر امروز، مسابقه‌ی دور رفت این دو تیم سرشناس و و پر هوادار در هفته دهم رقابت های لالیگا به میزبانی آبی اناری های بندر بارسلون برگزار خواهد شد.

از ساعت 17:45 عصر امروز یکشنبه مورخ دوم آبان ماه سال 1400 مصادف با بیست و چهارم اکتبر سال 2021 میلادی، شاگردان رونالد کومان هلندی در تیم بارسلونا در استادیوم نیوکمپ بندر بارسلون میزبان شاگردان کارلو آنچلوتی در تیم سفیدپوش رئال مادرید خواهند بود. این مسابقه را خوزه ماریا سانچز مارتینز به عنوان داور وسط قضاوت خواهد کرد و گونزالس گونزالس، دیگر داور اسپانیایی نیز به عنوان سرپرست کمک داور ویدئویی (وار) در این دیدار انجام وظیفه می کند.

پس از مدت ها، این اولین ال کلاسیکویی است که در آن، نه کریستیانو رونالدو بازیکن رئال مادرید است و نه لیونل مسی بازیکن بارسلونا.

بلوگرانا در حال حاضر با پانزده امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی لالیگا است و با سفیدپوشان مادرید سوم جدولی دو امتیاز اختلاف دارد.

یکی از نکات امیدوار کننده که ویژه‌ی این مسابقه‌ی ال کلاسیکوی پیش روست و بدون شک باعث افزایش جذابیت های بازی امروز خواهد شد، پر شدن ورزشگاه نیوکمپ برای نخستین مرتبه بعد از شیوع ویروس کووید-19 و همه گیری بیماری کرونا است. تمامی حدودا یکصد هزار بلیت این مسابقه حساس توسط مقامات کاتالان به فروش رفته است.

در آخرین جدال دو تیم که تحت عنوان بازی برگشت لیگ فصل گذشته برگزار شد، رئال مادرید موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد میهمانش بگذرد. در مسابقه رفت دو تیم در لیگ سال پیش هم رئالی ها دست به کاری بزرگ زده و رقیب دیرینه را در نیوکمپ با حساب سه بر یک شکست داده بودند.

دو ال کلاسیکوی سال قبل‌ تر از آن یعنی فصل 2020-2019 نیز حاصل کار دو تیم در بازی رفت در نیوکمپ با تساوی بدون گل به اتمام رسیده بود ولی در بازی برگشت که در سانتیاگو برنابئو انجام شد، رئال مادرید با حساب دو بر صفر از بارسلونا گذشته بود.

آبی اناری ها در بازی برگشت لیگ فصل 2019-2018 توانسته بودند در مادرید حریف سفیدپوش خود را با یک گل شکست دهند. کاتالان ها پیش از آن مسابقه هم در جام حذفی اسپانیا با سه گل رئالی ها را شکست داده بودند.

بدین ترتیب، رئال مادرید در هر سه ال کلاسیکوی اخیر پیروز شده است. ضمن این که رئال در هر کدام از سه ال کلاسیکوی اخیر حداقل دو گل زده است.

نکته‌ی جالب دیگر این است که کارلو آنچلوتی تا به حال در نیوکمپ موفق به شکست دادن بارسلونا نشده است. در طرف مقابل نیز رونالد کومان در قامت سرمربی، هنوز موفق به شکست رئال مادرید نشده است.

لیونل مسی با بیست و شش گل، بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو است. پس از او آلفردو دی استفانو و کریستیانو رونالدو با هجده گل قرار دارند. از بازیکنان حال حاضر دو تیم، کریم بنزما با دَه گل، نزدیک ترین فرد به این بازیکنان است.

سرخیو راموس و لیونل مسی با چهل و پنج بار حضور در ال کلاسیکوها، رکورددار تعداد بازی در این دیدار هستند. از بازیکنان حال حاضر دو تیم، سرخیو بوسکتس با چهل بازی، جرارد پیکه با سی و شش بازی و کریم بنزما با سی و پنج بازی، رکوردداران حضور در ال کلاسیکو هستند.

هیچ بازیکنی بیش از خنتو در ال کلاسیکو پیروز نشده است. این بازیکن بیست و یک بار در ال کلاسیکوها پیروز شده است. پس از او، لیونل مسی و سرخیو بوسکتس با نوزده پیروزی قرار دارند. با این تفاوت که لیونل مسی چهل و پنج بار در ال کلاسیکوها بازی کرده اما بوسکتس فقط چهل بار در ال کلاسیکوها به میدان رفته است. پس از این بازیکنان جرارد پیکه با هجده پیروزی، ژاوی هرناندز و آلفردو دی استفانو با هفده پیروزی و آندرس اینیستا با شانزده پیروزی قرار دارند.

اولین باری که بارسلونا و رئال مادرید به مصاف یکدیگر رفتند، به سال 1902 برمی گردد. با این حال اولین تقابل رسمی این دو تیم در سال 1916 اتفاق افتاد. از آن زمان تا به حال، بارسلونا و رئال مادرید دویست و چهل و شش بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و رئال مادرید نود و هشت بار و بارسلونا نود و شش بار موفق به کسب پیروزی در ال کلاسیکو شده اند. پنجاه و دو دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

رئال مادرید یک بازی عقب افتاده دارد و با کسب هفده امتیاز از هشت دیدار، در رده سوم جدول لالیگا قرار گرفته است. شاگردان آنچلوتی بر عکس بارسلونا افتی در خط حمله نداشته اند اما این تیم در خط دفاعی با مصدومیت بازیکنان دفاعی خود در هفته های ابتدایی، افت اندکی را سپری کرد. هم اکنون با بازگشت فرلاند مندی و دنی کارواخال، شرایط برای سفیدها بهتر خواهد شد. رئال مادرید با شرایط نسبتا بهتر در لالیگا و چمپیونزلیگ نسبت به بارسلونا، پای به میدان دیدار امروز می گذارد اما باز هم نمی توان گفت که کهکشانی ها در بهترین روزهای خود هستند. با این شرایط، آمادگی کریم بنزما و وینیسیوس جونیور در خط حمله، این تیم را برای تمام رقبا ترسناک می کند. پیروزی در این بازی آن هم در جهنم نیوکمپ، پس از کسب یک تساوی و یک شکست در دو هفته اخیر لالیگا، اهمیت زیادی برای مرد ایتالیایی و شاگردانش خواهد داشت. کارلو آنچلوتی تا به حال موفق به شکست دادن بارسلونا در نیوکمپ نشده است و فردا فرصت مناسبی برای او خواهد بود تا اولین پیروزی خود در نیوکمپ را کسب کند.

در سمت دیگر ماجرا، بارسلونا و رونالد کومان برای بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته خود و به دست آوردن دل هواداران، نیاز دارند در این ال کلاسیکو سربلند شوند. مرد هلندی تا به حال به عنوان سرمربی موفق به کسب پیروزی در ال کلاسیکو نشده است و انگیزه بالایی برای شکستن این طلسم در بازی امروز دارد. بارسلونا در مقایسه با رئال مادرید شرایط چندان مناسبی ندارد. بلوگرانا در این فصل حتی سه پیروزی متوالی هم نداشته اند و چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان اروپا، وضعیتشان آن طور که باید و شاید مناسب نیست؛ اما با بازگشت مصدومان کاتالان ها، دست رونالد کومان در خط دفاعی و خط حمله بازتر خواهد شد و در نتیجه، شرایط به مرور بهتر می شود. آبی اناری ها نسبت به فصل گذشته افت محسوسی در خط حمله داشته اند و عدم حضور لیونل مسی کاملا محسوس است. غیبت پدری و آرائوخو می تواند برای بارسلونا دردسرساز شود اما خبر خوب برای کومان، رسیدن جوردی آلبا به این بازی است. با این اوصاف و در وضعیت فعلی، بارسلونا نیز همانند رقیب امروزش یک بازی معوقه دارد و غیر از آن، پانزده امتیاز از هشت بازی خود کسب کرده و در رده هفتم جدول رده‌ بندی لالیگا قرار دارد.

و اما غایبان بارسلونا برای ال کلاسیکوی امروز پدری، رونالد آرائوخو، عثمان دمبله، مارتین بریتویت هستند که همگی به علت مصدومیت از همراهی کاتالان ها بازماندند.

در طرف مقابل و در تیم رئال مادرید نیز بازیکنانی همچون دنی سبایوس، گرت بیل، ایسکو و لوکا یوویچ ال کلاسیکوی امروز را به علت مصدومیت از دست داده اند.

ترکیب احتمالی بارسلونا از نگاه هواسکورد با سیستم 3-3-4:

تراشتگن، روبرتو، پیکه، گارسیا، بالده، دی یونگ، بوسکتس، گاوی، دست، دپای، فاتی

ترکیب احتمالی رئال مادرید از نگاه هواسکورد با سیستم 3-3-4:

کورتوا، مندی، آلابا، میلیتائو، ناچو، مودریچ، کاسمیرو، کروس، وینیسیوس، بنزما، رودریگو

9404