پشتام: شب قبل از کشتی‌هایم دو سه ساعت خوابیدم/ رئیس هیئت نمی‌دانست به مسابقات اعزام شده‌ام!

پشتام: شب قبل از کشتی‌هایم دو سه ساعت خوابیدم/ رئیس هیئت نمی‌دانست به مسابقات اعزام شده‌ام!

پایگاه خبری فوتبالی- دارنده مدال برنز وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان تاکید کرد اگر مدتی زودتر به وزن بالاتر می‌رفت شاید در مسابقات جهانی مدال خوش‌رنگ‌تری کسب می‌کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، پژمان پشتام که میهمان برنامه امروز (اول آبان) دایره طلایی بود، با اشاره به اینکه یک وزن بالاتر موفق به کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی جهان شد، گفت: 4 طلا و یک رکوردشکنی برای کشتی فرنگی خیلی خوب بود. با صحبت‌های محمد بنا و کادرفنی توانستم از نظر بدنی و وزنی خودم را برسانم که حاصل کارم برنز بود. شاید اگر زودتر این تصمیم را می‌گرفتیم مدال خوشرنگ‌تری به دست می‌آمد.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان در وزن 82 کیلوگرم درباره اینکه سال سختی داشت و حتی این حرف مطرح بود که کشتی را کنار بگذارد، گفت: 2 سال سخت داشتم، هم پدر و هم مادرم مریض شدند. مادرم را 7-8 ماه قبل از دست دادم و دلسرد شدم، اما خدا را شکر می‌کنم دوبنده ملی را پوشیدم و مدال کسب کردم.

پشتام درباره اینکه محمد بنا صحبت زیادی با او داشت، عنوان کرد: بنا مثل یک پدر دلسوز با من صحبت کرد و گفت «مادرت را در قلبت نگه دار، همیشه برای خودت مبارزه کردی، از حالا به بعد برای او بجنگ و برای اینکه دل او را شاد کنی». این صحبت‌ها روی من تاثیر گذاشت و این مدال را به مادرم و آنهایی که آسمانی شدند، تقدیم کردم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه وزن اصلی‌اش 77 کیلوگرم است و در 82 شرکت کرد، آیا قرار است دوباره به 77 کیلوگرم برگردد؟ گفت: در 77 کیلوگرم شرایط سخت‌تر از قبل است، چون در آن وزن هم خیلی وزن کم می‌کردم. فعلا در ریکاوری هستیم، اردوها شروع شود هر تصمیمی کادر بگیرد تابع آنها هستم.

وی درباره اینکه در مبارزه با کشتی‌گیر اهل ترکیه بدنش خالی کرد، اظهار داشت: چند کشتی سنگین گرفتم، نماینده رژیم صهیونیستی در گروه من بود و استرس داشتم، شب هم دو سه ساعت بیشتر نخوابیدم. چسب هم به پایم زدم که به تیم ملی کمک کنم. بعد از 3 کشتی سخت، بدنم در زمان کشتی با حریف ترکی خالی کرد.

پشتام در پاسخ به این‌ سوال که آیا به دنبال مدال خوش‌رنگ در مسابقات سال آینده است یا همین مدال برنز را برای خودش کافی می‌داند؟ تصریح کرد: اولین بار بود در این وزن کشتی گرفتم. با بدنسازی خوب و برنامه‌ریزی درست تلاش می‌کنم اگر ملی‌پوش شدم در بازی‌های آسیایی و جهانی مدال خوش‌رنگی بگیرم.

فرنگی‌کار کشورمان درباره حضور در لیگ، گفت: تصمیم داشتم اگر مدال گرفتم، در لیگ کشتی نگیرم، اما دور برگشت در فینال باید ببینم چه می‌‌شود.

پشتام درباره عدم حمایت هیئت کشتی باقرشهر از او گفت: درباره او صحبت نکنم، بهتر است. رئیس هیئت اصلا نمی‌دانست من به مسابقات اعزام شده‌ام، در حالی که اولین مدال این منطقه را من کسب کردم.

۴۱۵۴