کومان: بدون هیچ ترسی به مصاف رئال می‌رویم/ انتظار ایجاد موقعیت‌های متعدد گلزنی را ندارم

کومان: بدون هیچ ترسی به مصاف رئال می‌رویم/ انتظار ایجاد موقعیت‌های متعدد گلزنی را ندارم

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی هلندی آبی اناری ها پیش از مصاف حساس تیمش مقابل کهکشانی های مادریدی در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های اسپانیایی، رونالد کومان، سرمربی هلندی بارسلونا پیش از دیدار حساس ال کلاسیکو و مصاف فردای تیمش مقابل رئال مادرید، در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. صحبت های کومان در این نشست خبری را در ادامه می خوانید:

"ما غافلگیر نمی شویم. مادرید تیمی با تجربه با بازیکنان بزرگ است که می دانند چگونه بازی خوانی کنند. داشتن توپ مهم است اما مادرید در ضد حملات خوب کار می کند و آن ها به ما آسیب می زنند و ما باید سازماندهی خوبی داشته باشیم. باید توپ را داشته باشیم و ضد حملات آن ها را کنترل کنیم."

"انتظار ایجاد موقعیت های زیاد در بازی را ندارم بلکه هر تیمی اثربخشی بهتری داشته باشد، می تواند برنده شود. هیچ تیمی از پیش برنده نیست؛ در برخی موارد آن ها بهترند و در برخی ما."

"بازی در خانه با حضور هوادارانمان است، امیدوارم که نیوکمپ تقریبا پُر شود و هواداران از آن لذت ببرند."

اولین ال کلاسیکو فصل جدید؟ 

"برای فهمیدنش باید آن را بازی کنید. به اندازه کافی آن را تجربه کرده ایم. یک محیط خوب برای لذت بردن است. باید با شخصیت خود بازی کنید و کار را خوب انجام دهید."

رویکرد تیم؟ 

"نه ما و نه آن ها نمی توانیم غافلگیر شویم. هر دو رقیب را آنالیز کرده و می دانند چه در انتظارشان است. آن ها تیمی بسیار با تجربه با بازیکنان بزرگ هستند. برای ما مالکیت اهمیت دارد. باید وقتی توپ را در اختیار داریم و از دست می دهیم، خوب سازماندهی شویم. باید ضد حملات آن ها را کنترل کنیم."

برنده شدن؟ 

"مهم است به خصوص برای ما. به ما اعتماد به نفس می دهد. بازیکنان سخت تلاش کرده اند تا بازی ها را ببرند و پیشرفت کنند. این بازی مهمی است که می خواهیم برنده شویم و باید نشان دهیم."

آینده ام؟ 

"مجبور نیستم قبل از هر بازی به آن پاسخ دهم. لازم نیست رئیس هر هفته این را بگوید. همه چیز واضح است. حمایت را احساس می کنم اما می دانم وضعیتم به نتایج بستگی دارد."

فشار بیشتر؟ 

"فکر نمی کنم از این بیشتر فشار باشد. در بارسلونا فشار همیشه در حداکثر خود است. می دانم این بخشی از مربی بودن است و مشکلی با آن ندارم. اهمیت ال کلاسیکو را می دانیم. آن ها را بردم و به عنوان بازیکن بازنده نیز بودم. باید جنبه مثبت آن را ببینید و از خود بازی لذت ببرید. این ال کلاسیکو برای من کاملا متفاوت خواهد بود."

بهترین تیم در اختیار چه کسی است؟

"نمی دانم. از نظر تجربه فرق می کنند؛ هر چند ما هم بازیکنان با تجربه داریم. کم و بیش شبیه هستیم. جزئیاتی اما در مورد هر دو تیم فرق می کند. در برخی ما بهتریم و در برخی آن ها. سعی می کنیم بهترین نتیجه را بگیریم. تیم مورد علاقه ای برای بازی فردا نمی بینم."

آنسو فاتی و وینیسیوس؟ 

"فکر نمی کنم این بازی جدال بازیکنان باشد. هر دو آن ها جوان هستند و باید چیزهای زیادی را ثابت کنند. باید در مورد آنسو آرام پیش برویم و اجازه بهبود به او بدهیم. او آنسو است. بخشی از تیمی است که می تواند تفاوت را رقم بزند. هنوز باید کار کند و پیشرفت کند."

آلبا؟

"او احساس درد داشت و به صورت معمولی تمرین کرد. او آماده بازیست."

بدبینی هواداران؟ 

"نمی دانم هواداران چنین اعتقادی دارند یا نه. ما که نداریم. ما می دانیم داشته هایمان چیست و توانایی چه کاری را داریم. در خانه بازی می کنیم و هیچ ترسی نداریم."

معیار اندازه گیری تیم؟ 

"فکر نمی کنم چنین چیزی پس از ال کلاسیکو درست باشد. فصل طولانی در پیش است. بازی با بایرن متفاوت بود. ما می توانیم نشان دهیم که در مسیر درستی هستیم. نتیجه این بازی خیلی مهم است. بدون ترس بازی می کنیم و می خواهیم نشان دهیم که می توانیم برنده شویم."

اهمیت این بازی؟ 

"ما دو بازی اخیر را بُردیم. احساس خوبی داریم. بازی فوق العاده ای در پیش است. هیجان زده ایم. امیدواریم که ورزشگاه پُر شود یا حداقل تقریبا پُر شود."

9404