اصولی: اتفاق فرودگاه مشهد فاجعه بار بود/ از یک برنامه ساده عاجز هستند ولی اصرار دارند نام تیم عوض شود

اصولی: اتفاق فرودگاه مشهد فاجعه بار بود/ از یک برنامه ساده عاجز هستند ولی اصرار دارند نام تیم عوض شود

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی گفت: نمی‌دانم برخی آقایان که یک برنامه ساده را نمی‌توانند اجرا کنند، چگونه اصرار دارند که نام پدیده به شهر خودرو تغییر کند؟

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، احسان اصولی در خصوص مشکلات باشگاه پدیده در ابتدای فصل بیست و یکم اظهار داشت: ماجرا از اینجا شروع شد که مجموعه شرکت شهرخودرو که در حوزه پیش فروش خودرو فعالیت می‌کرد، سال گذشته نتوانست به تعهدات خود عمل کند و دچار مشکلات مالی شد. در نیم فصل سال گذشته عملا تیم رها شده بود و همانطور که می‌دانید هیات مدیره باشگاه بازداشت شده و اوضاع کاملا برهم ریخته بود.

*اتفاقات سال گذشته در کل کشور پیچید

وی افزود: بعد از آن تیم به تبریز رفت و نتوانستند برای برگشت بلیت تهیه کنند و متأسفانه شناسنامه بازیکنان در هتل گرو گرفته شد. با معضلات بسیار زیاد نهایتا تیم به مشهد برگشت اما در بازی بعد درهای ورزشگاه را باز نکردند و اگر یادتان باشد اتوبوس تیم پشت در ورزشگاه مانده بود. ما در آنجا وساطت کردیم اما آن اتفاقات صدایش در کل کشور پیچید. دوست نداشتیم تیم روی زمین بماند و پیگیری‌هایی را به همراه دادستان محترم مشهد انجام دادیم و به استانداری نیز گزارش نوشتیم، چون در آن شرایط همه هواداران فوتبال مشهد نگرانی‌هایی داشتند.

*طلبکاران شهرخودرو مقابل استادیوم یقه رحمتی را گرفته بودند

رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی تأکید کرد: از آن سو مالباختگان مرتب در مقابل استادیوم‌ها تجمع می‌کردند و خاطرم هست که در یک مسابقه مقابل استادیوم یقه مهدی رحمتی را گرفتند که مسئولان باشگاه پول ماشین‌های ما را خرج شما کردند. چندین و چند تجمع هم مقابل فدراسیون صورت گرفت و همه این اتفاقات باعث شد که اداره تیم دچار مشکل شود. بعد از همه این مشکلات تصمیم به این صورت گرفته شد که دستور قضایی صادر شود تا تیم موقتا در اختیار هیات فوتبال قرار بگیرد. خوشبختانه شرایط تیم را به شکلی پیش بردیم که تا هفته‌های آخر هم مدعی کسب سهمیه آسیا بود، اما تعهد ما این بود که فقط هزینه‌های جاری باشگاه پرداخت شود و اگر کسی مطالباتی دارد به مجموعه شهرخودرو ارجاع داده شود.

* به دادستان نامه نوشتم که مخالف واگذاری باشگاه به تیم فعلی هستم

اصولی تأکید کرد: بعد از پایان فصل یکسری افراد پیدا شدند و گفتند ما مدیرعامل یا رئیس هیات مدیره هستیم. آن زمان از فردی که در بازداشت بود نامه گرفتند و مقام قضایی نیز دستور داد که از تاریخ 20 مرداد تیم تحویل این نفرات شود. همان زمان نامه‌ای را به دادستان نوشتم و اعلام کردم با شناختی که از این مجموعه دارم مخالف واگذاری هستم، چون تیم خوبی جمع شده و حیف است که این تیم از هم بپاشد. با این وجود از ما خواستند که به عنوان ناظر روی فضای فوتبالی استان فعالیت کنیم و چندین و چند نامه هم برای گرفتن تضامین نوشتم که این آقایان چگونه می‌خواهند تیم را برای فصل جدید مدیریت کنند، اما متأسفانه پاسخی داده نشد.

*قاسمی نژاد و نعمتی را فروختند و پولی به باشگاه ندادند

وی یادآور شد: ‌از فردای روزی که از دادستان نامه گرفتند به سازمان لیگ رفتند و یوزر و پسورد نقل و انتقالات را به آنها واگذار کردند. متأسفانه آقایان بلافاصله در اولین اقدام امین قاسمی‌نژاد و علی نعمتی را فروختند و بابت هر کدام 3 میلیارد تومان منابع مالی دریافت کردند اما این پول‌ها هرگز به باشگاه برنگشت. از آن سو به دنبال فضای رسانه‌ای رفتند و عدد و رقم‌هایی را مطرح کردند که با آن فضا شرایط را به سود خود پیش ببرند. باید در اینجا اشاره کنم تیمی که در اختیار هیات فوتبال بود، تمام حساب و کتاب‌هایش مشخص و حتی یک ریال از وجوه که در قالب فروش بازیکنان به حسابش واریز شده بود، بدون فاکتور و اسناد نیست. آقایان در همان زمان بعد از حضورشان از ما خواستند که اسناد را در اختیارشان قرار بدهیم، اما دستگاه قضا از ما خواسته بود سند و مدارک فقط به دوستان نظارتی ارائه شود. با این وجود شاهد بودیم امروز اتفاق غم‌انگیز و فاجعه‌باری رخ داد و نمی‌دانم در این زمینه چه بگویم.

* سازمان لیگ تیمی با نام مدرسه فوتبال را به آسیا معرفی کرد

رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی تأکید کرد: تعجب من از این است وقتی فوتبال ما در آسیا در رنکینگ اول حضور دارد، چگونه سازمان لیگ اصرار دارد که نام باشگاهی را که مجوز قانونی ندارد به شهر خودرو تغییر بدهد؟ این باشگاه مجوز و کمیسیون ماده 5 در اختیار ندارد و من از مدیرکل استان نیز این موضوع را استعلام گرفتم و آنها گفتند اصلا چنین باشگاهی با مجوز و کمیسیون ماده 5 به ثبت نرسیده، به سازمان لیگ هم این موضوع را منتقل کردیم ولی نمی‌دانم آنها چگونه این کار را انجام دادند. بعد که پیگیری زیادی انجام دادم با ارائه یک نامه به من گفتند یک مدرسه فوتبال به نام حمیداوی در شهر مشهد ثبت شده است. شما تصور کنید تیمی با نام یک مدرسه فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است.

* نمی دانم چرا اصرار دارند نام تیم به شهرخودرو تغییر کند

وی ادامه داد: نمی‌دانم برخی آقایان که یک برنامه ساده را نمی‌توانند اجرا کنند، چگونه اصرار دارند که نام این تیم به شهر خودرو تغییر کند؟ کل آسیا لیگ برتر کشورمان را رصد می‌کنند و مجوز کمیسیون ماده 5 این باشگاه به اسم پدیده ثبت شده اما سازمان لیگ اصرار دارد این باشگاه شهرخودرو باشد. برای من فرقی نمی‌کند نام باشگاه چیست، اما حداقل دوستان باید قانون را در نظر بگیرند.

* در برنامه های تلویزیونی حداقل ها را برای مصاحبه با افراد رعایت نکردند

اصولی ضمن انتقاد از برخی برنامه های تلویزیونی گفت: نمی‌دانم چرا دوستان ما در این برنامه حداقل‌ها را رعایت نمی‌کنند. برای تغییر یک مدیرعامل ابتدا باید به ثبت شرکت‌ها رفت، درخواست داد، آگهی تغییر در روزنامه رسمی کشور به ثبت برسد و سپس تغییرات صورت بگیرد، اما در این برنامه ها حتی یک سؤال نمی‌کنند که آیا شما این موارد را پشت سر گذاشته‌اید که خودتان را مدیرعامل معرفی می‌کنید؟ جالب است فردی که خودش را مدیرعامل می‌داند هر شب در برنامه‌های تلویزیون حضور دارد و مقامات و مسئولان استان را زیر سؤال می‌برد. صدا و سیما هم هر شب به چنین فردی تریبون می‌دهد. مگر می‌شود کسی که هنوز مجوز صلاحیت‌ها در اداره کل ورزش و جوانان استان را پشت سر نگذاشته، هر شب روی آنتن تلویزیون باشد؟

*به زودی تصمیمات خوبی برای پدیده گرفته می شود

وی یادآور شد: من در نشستی که با مسئولان داشتم، برای واگذاری مخالفت کردم، اما اعلام کردم چون مادر اصلی این تیم هستیم کوتاه می‌آییم تا ببینیم آقایان در فصل جدید چه می‌کنند. حالا هم می‌بینید که انواع و اقسام بحران‌ها در این باشگاه وجود دارد، اما خوشبختانه از صبح تماس‌هایی را برقرار کردم و شخص استاندار جدید و دادستان محترم مشهد نگاه پدرانه‌ای به این موضوع داشتند و خوشبختانه مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان، آقای داوری نیز بررسی‌های خوبی انجام داده، امیدوار هستم که تصمیمی در خور شأن فوتبال مشهد و استان خراسان گرفته شود.

۴۱۵۴