محصص: وقت قدرت‌نمایی در تیم ملی نیست/ سوپرمن هم با این وضع موفق نمی‌شود

محصص: وقت قدرت‌نمایی در تیم ملی نیست/ سوپرمن هم با این وضع موفق نمی‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه نیاز اصلی تیم ملی در آستانه دو بازی سخت و حساس با لبنان و سوریه وحدت و اعتماد است، گفت: الان وقت قدرت‌نمایی در تیم ملی نیست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، مرتضی محصص در خصوص جو ایجاد شده در تیم ملی فوتبال ایران بعد از اظهارات دراگان اسکوچیچ و واکنش مهدی طارمی سرمربی و مهاجم تیم ملی ایران گفت: در شرایطی هستیم که اگر مشکلات جانبی برای تیم ملی ایجاد شود، به مشکل می‌خوریم. تا چند هفته دیگر باید با تیم ملی لبنان بازی کنیم که این مسابقه واقعاً سخت و دشوار است. ما حتی با کارلوس کی روش در لبنان شکست خوردیم.
الان وقت قدرت‌نمایی در تیم ملی نیست

وی افزود: در شرایط فعلی نباید وحدت و موقعیت تیم ملی ایران به خطر بیافتد. ما راجع به یک تیم نونهالان صحبت نمی‌کنیم بلکه تیم ملی کشورمان است که میلیون‌ها ایرانی چشم انتظار درخشش آن هستند. نباید مشکلاتی که هست را بزرگ کنیم. وحدت یک تیم مهمترین مولفه برای موفقیت است و بهترین ستاره‌ها هم بدون وحدت موفق نمی‌شوند.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما دو بازی سخت با لبنان و سوریه در پیش داریم. الان وقت قدرت نمایی و اینکه بخواهیم دشمن همدیگر بشویم، نیست. بدون وحدت و اعتماد بین اعضای تیم ملی، به جایی نمی رسیم. البته که هیچکس هم کامل نیست. خود من نفر اول هستم که نقص‌های زیادی دارم. باید در این وضعیت مراقب باشیم.

با این حرف‌ها خودمان را تضعیف می‌کنیم

محصص با دفاع از عملکرد و نتایج دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی تصریح کرد: نمی‌خواهم از اسکوچیچ طرفداری کنم ولی تاکنون این مربی در تیم ملی نتایج بدی نگرفته است. اگر بخواهیم شیرازه تیم ملی را برهم بزنیم و تغییرات ایجاد کنیم، به جایی نمی رسیم. باید گذشت کنیم. این تیم نه برای من است، نه برای رسانه‌ها و نه برای بازیکن و مربی خاصی. این تیم متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است که امیدوارند دوباره به جام جهانی صعود کند.

وی خاطرنشان کرد: در بازی‌های رفت انتخابی جام جهانی تا الان موفق بوده‌ایم ولی کار هنوز تمام نشده است. بازی با لبنان در پیش است و باید فکر جدی کنیم. با این حرف‌ها خودمان را ضعیف می‌کنیم.

امیدوار بودم منظور اسکوچیچ روشن می‌شد

«از صحبت‌های مهدی طارمی این‌طور بر می‌آید که در تیم ملی بین بازیکنان و کادر فنی اعتماد وجود ندارد. آیا شما هم چنین برداشتی دارید؟» محصص در پاسخ به این سئوال گفت: همیشه ضمن ترجمه بعضی از صحبت‌ها ممکن است یک مقدار اشتباهاتی پیش بیاید. در زمان کارلوس کی روش هم این اتفاقات می‌افتاد. امیدوار بودم یک نفر منظور اسکوچیچ از بحث تاکتیک را روشن می‌کرد تا تمام شک و شبهات برطرف می‌شد. درباره طارمی هم باید بگویم که او در این مدت از نظر فوتبالی و شخصیتی خیلی پیشرفت کرده است. نباید اینها را از هم جدا کنیم.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به نظرم باید دست از این حرف‌ها برداشته شود. بدون اعتماد و همبستگی به جایی نمی رسیم. نباید بین بازیکنان و کادر فنی تفرقه باشد. تمام اعضای تیم ملی تا الان فوق العاده کار کرده‌اند. هیچ تیمی در دنیا نیست که تمام بازی‌هایش را با برد تمام کند. با این حال شخصاً خیلی به صعود ایران به جام جهانی امیدوارم.

با یک باخت تمام موفقیت‌های پرسپولیس فراموش شد

محصص در بخش دیگری از صحبت‌هایش، درباره دلیل ناکامی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا و حذف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الهلال عربستان گفت: بعد از باخت پرسپولیس، همه از این تیم انتقاد کردند در حالی که فوتبال بازی عقاید است و باید به هم احترام بگذاریم. به نظرم پرسپولیس با یحیی گل محمدی و حمید مطهری در همه زمینه‌ها نمایش خوبی داشت. باخت برای همه تیم‌ها وجود دارد. باید تفکرات حرفه‌ای داشته باشیم و از این باخت برای موفقیت‌های بعدی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس در آسیا نماینده شایسته ای بوده است. این تیم طی سه سال و نیم اخیر، دو بار به فینال آسیا راه یافته است. متاسفانه با یک بخت همه اینها را فراموش می‌کنیم. به جای اینکه فقط درباره نقاط ضعف صحبت کنیم، باید دنبال راهکار باشیم. یکی از پیشنهادات من برای موفقیت باشگاه‌های ایران در آسیا این است که باید به صورت جدی مشکل مالی فوتبال را حل کنیم.

«سوپرمن» هم با این وضعیت موفق نمی‌شود

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما با این بودجه مختصر فوتبال که البته به نظر بعضی‌ها زیاد هم هست، شانسی برای تیم‌های کره جنوبی، عربستان و ژاپن نخواهیم داشت. تا استادیوم‌های حرفه‌ای و اختصاصی نداشته باشیم، تا مشکلات مالی و اسپانسرینگ و حق پخش حل نشود، موفق نخواهیم شد. فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی که هیچ، حتی اگر «سوپرمن» هم بیاوریم، به جایی نمی رسیم.

محصص در پایان گفت: با تمام این احوال، پرسپولیس نماینده شایسته ای بود بخصوص وقتی که بدانیم این تیم بازیکنان کلیدی و اصلی خود را طی دو سال اخیر از دست داده است. به بازیکنان فعلی این تیم بی احترامی نمی‌کنم ولی نفراتی چون شجاع خلیل زاده، احمد نورالهی، بشار رسن و… می‌توانستند به تیم کمک کنند. پرسپولیس با رفتن آنها به نوعی ضعیف شد.

6641