کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال عربستان: مدارک ۹ باشگاه ناقص بود،‌ امکان تجدید نظر وجود ندارد

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال عربستان: مدارک ۹ باشگاه ناقص بود،‌ امکان تجدید نظر وجود ندارد

پایگاه خبری فوتبالی- کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال عربستان تصمیم قاطع خود در خصوص عدم صدور مجوز ۹ باشگاه را قطعی دانسته و درخواست بازنگری و تجدید نظر در این خصوص را نمی‌پذیرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه الریاضیه عربستان، باشگاه‌هایی که در این کشور موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشدند به دنبال مراجعه به کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای و تکمیل مدارک ارائه شده هستند اما رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال عربستان اعلام کرد چنین امکانی وجود ندارد و تصمیم این کمیته قطعی است.
باشگاه‌های الاتحاد، النصر، الاهلی، الرائد، الباطن، ابها، القادسیه، الوحده و العین عربستان موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشدند.

محمد السلیم رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال عربستان در این خصوص گفت: باشگاه‌هایی که نتوانستند مدارک را کامل کنند قادر به ارائه درخواست بازنگری یا تکمیل و اصلاح مدارک نیستند. سامانه از نظر ما به کلی بسته شده و امکان اضافه کردن یا تغییر دادن هیچ مدرکی در این سیستم وجود ندارد. استیناف زمانی انجام می‌شود که اشتباهی صورت گرفته و مدرکی به صورت نادرست یا بر مبنای ارزیابی غلط ثبت شده باشد اما چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: فعالیت کمیته‌های صدور مجوز حرفه‌ای در کشورهای آسیایی به دقت از جانب AFC پیگیری می‌شود و اگر باشگاهی به هرکدام از دلایل چهارگانه مالی، زیرساخت‌ها، قانونی و اداری نتوانسته باشد مدارک خودش را تکمیل کند امکان اضافه کردن مدارک جدید نیست و در این خصوص هم هیچ استثنایی برای ما وجود ندارد. بر این اساس تنها 7 باشگاه الهلال، الفیصلی، الشباب، التعاون، الاتفاق، الفتح و ضمک توانسته‌اند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند.

6641