مربی تیم ملی: زنگ خطر برای فوتسال زنان به صدا درآمده است

مربی تیم ملی: زنگ خطر برای فوتسال زنان به صدا درآمده است

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: تیم ملی بیش از ۲ سال است که اردو و دیدار دوستانه‌ای ندارد و ادامه این روند انگیزه را از بازیکنان می‌گیرد و به نوعی باید بگویم که زنگ خطر برای فوتسال زنان به صدا در آمده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، فاطمه شریف در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال بانوان اظهار داشت: نزدیک به ۲ سال است که اردویی برای تیم ملی فوتسال زنان برگزار نشده است. تیمی که مدعی قهرمانی در آسیاست و در رنکینگ جهانی رتبه تک رقمی دارد. زیبنده نیست که به دلیل کرونا و تغییرات مدیریتی اردوهای ملی‌پوشان تشکیل نشود. این امر پیامدهای بدی را برای تیم ملی فوتسال زنان به دنبال دارد و انگیزه را از بازیکنان می‌گیرد.

وی افزود: همه ساله با افزایش سن بازیکنان تیم ملی باید بازیکنان جوان در اردوها در کنار بازیکنان با تجربه قرار بگیرند تا بتوانند به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند. تغییر نسل در فوتسال زنان پروسه زمان‌بَری است و بازیکنان جوان باید در دیدارهای بین‌المللی حضور داشته باشند، اما هیچکدام از این شرایط برای بازیکنان مهیا نشده است و این امر کار را برای تیم ملی سخت می‌کند. در واقع زنگ خطر برای فوتسال زنان به صدا درآمده است.

وی ادامه داد: اگر تیم ملی مردان هم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد به دلیل نداشتن بازی‌های دوستانه بود. همین فرآیند گریبانگیر تیم ملی فوتسال زنان هم خواهد شد. کشورهایی مانند چین و ویتنام سرمایه‌گذاری خوبی در این عرصه کردند و با وجود بحران کرونا اردوهای آنها برگزار شده است.

شریف تصریح کرد: اهمیت ندادن به فوتسال زنان زبینده فدراسیون نیست. هر چند مسوولان فدراسیون از همان ابتدا به دنبال پرداخت پاداش فوتسالیست‌ها بودند اما الان دیگر وقت آن رسیده که فدراسیون توجه بیشتری به فوتسال داشته باشد و با انتخاب کادر فنی اردوهای تیم ملی را سرو  سامان بخشد.

وی یادآور شد: سال آینده جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم و با این شرایط کارمان برای رسیدن به قهرمانی دشوار است. کویت که هرگز تیمی نداشته اکنون شرایط خوبی برای برگزاری اردوها و مسابقات دارد.

مربی تیم ملی فوتسال زنان در خصوص حضورش در تیم فوتسال زنان هیات فوتبال خراسان در این فصل از لیگ برتر، گفت: هدایت هیچ تیمی را در این فصل برعهده نمی‌گیرم و می‌خواهم مدتی به دور از این فضا باشم. همچنین باشگاه هیات فوتبال خراسان در این فصل تیم‌داری نمی‌کند.

وی دلیل عدم تیم‌داری برخی از باشگاه‌های بزرگ از فوتسال زنان را مشکلات اقتصادی و افزایش چهار برابری دستمزد بازیکنان دانست و گفت: کرونا هم مزید بر این علت شد و جدای از آن وقتی تعداد تیم‌ها در لیگ برتر افزایش یابد، هزینه‌ها هم بیشتر می‌شود.

شریف افزود: سازمان لیگ حتما دلایل خود را دارد که تعداد تیم‌ها را در لیگ برتر فوتسال زنان به ۱۶ تیم می‌رساند و باید این امر را توجیه کند. امسال که با ۱۶ تیم لیگ برتر برگزار می‌شود و اما از سال آینده هشت تیم قوی در لیگ برتر به صورت ثابت بازی خواهند کرد.

۴۱۵۴