محمد انصاری؛ آقای دکتر به من زنگ نزن!

محمد انصاری؛ آقای دکتر به من زنگ نزن!

پایگاه خبری فوتبالی - خوش شانس یا بداقبال؛ محمد انصاری هر دو رو را حداقل در فوتبال تجربه کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، وقتی در ٢١ سالگی در تست امیدهای استقلال توسط علی جانملکی خط خورد، شاید هرگز تصور نمی‌کرد سرنوشت او را با پیراهن شماره ١۵ سرخ‌ها گره بزند و عضوی از تیم رویایی برانکو ایوانکوویچ لقب گیرد.

انصاری در شرایطی به پرسپولیس پیوست که هیچ خبرنگاری در روز شلوغ نقل و انتقالات میکروفن و گوشی‌اش را به سمت او نبرد و چهره‌ای ناشناخته برای همه محسوب می‌شد. اصحاب رسانه حاضر در خیابان پانزدهم پیروزان طبق درخواست برانکو ایوانکوویچ و وعده مدیران پرسپولیس، در انتظار جذب یکی از نفرات لیست سمت چپ از جمع حبیب گردانی، مهرداد جماعتی و حتی ضرغام اسماعیل بودند.

آغاز ماجراجویی بازیکن گمنام سرخ‌ها

اما سرنوشت انگار چیز دیگری مقدر کرده بود؛ پرسپولیس وحید حیدریه را از تیم امید گرفت و محمد انصاری هم با ٢٢ سال به عنوان چهره ناشناخته به این تیم اضافه شد.

پرسپولیس برانکو هم در لیگ پانزدهم شروع ناامیدکننده‌ای داشت. شکست‌ها یکی پس از دیگری و فاجعه خط دفاعی که نمی‌توانست منجی تیم باشد. بازی با سپاهان یک شکست تلخ دیگر برای پرسپولیس اما یک خاطره روشن و شاید شیرین برای محمد انصاری؛ بابک حاتمی راست پا در سمت چپ دفاعی پرسپولیس به میدان رفته بود و مصدوم شد و جای خود را به وحید حیدریه داد. وقتی از سرنوشت صحبت می‌کنیم همین جا خودش را نشان می‌دهد و در اتفاقی عجیب حیدریه هم به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد تا بلندگوی ورزشگاه فولادشهر نامی ناآشنا را بخواند؛ محمد انصاری.

انصاری با شماره ١۵ در آن بازی برای دقایقی به میدان رفت و در ادامه به مهره‌ای قابل اعتماد برای برانکو تبدیل شد. تا جایی که در اولین دربی زندگی‌اش به گواه کارشناسان برترین بازیکن زمین نیز لقب گرفت. حرکات تکنیکی مناسب و سود بردن مناسب از قدرت نفوذ و ارسال‌ها و شوتزنی. همان بازیکنی که جایش خیلی وقت بود در پرسپولیس خالی به نظر می‌رسید.

نمایش موفق انصاری تا جایی پیش رفت که حتی کارلوس کی‌روش با سلیقه خاص خودش نیز نتوانست از روی نام این بازیکن بگذرد و انصاری شانس حضور در تیم ملی را هم به دست آورد. مدافع چپ پای پرسپولیس اما در اردوی تیم ملی غافلگیر شد و سرمربی پرتغال وقت تیم ملی از وی خواست تا در تیم باشگاهی‌اش هم به عنوان مدافع میانی سمت چپ به کار گرفته شود تا شاید شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی در این پست از آن خود کند. هرچند برانکو تغییر سیستم و پستی را در تیم خود صلاح نمی‌دانست و رفته رفته شانس محمد انصاری هم برای حضور در تیم ملی کم و کمتر شد.

آغاز دور بدشانسی مدافع شماره 15

انصاری اما روی دور بدشانسی افتاد؛ فینال لیگ قهرمانان و جایی که پرسپولیس با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی با ١٣ بازیکن شانس حضور در آن را به دست آورده بود می‌توانست برای آنها تاریخی پیش برود اما بعد از شکست در بازی رفت، آنها در شرایطی که نفرات خود را یکی پس از دیگری به دلیل مصدومیت از دست می‌دادند، با پارگی رباط صلیبی و حضور در سکوی اهدا مدال با عصا، همه چیز را از دست رفته دیدند.

انصاری بعد از بهبودی در شرایطی که قراردادش به پایان رسیده و برانکو هم از این باشگاه رفته بود، با در اختیار داشتن پیشنهاد تراکتور، درخواست افزایش رقم قراردات کرد. درخواستی که با توجه به شرایط حساس آن مقطع پرسپولیس مورد قبول مدیران وقت تیم نیز قرار گرفت. با شروع تمرینات در مقطع کرونا اما شایعه عجیبی از استادیوم شهید کاظمی به گوش رسید؛ محمد انصاری بار دیگر دچار مصدومیت پارگی رباط شده!

این خبر خیلی زود به واقعیت تبدیل شد و او بار دیگر زیر تیغ جراحان رفت تا اینچنین رویای بازگشتی دوباره برایش تمام شود.

پایان حضور در پرسپولیس؛ چالش جدید در رفسنجان

انصاری در پایان مصدومیت و در شرایطی که حق و حقوقش توسط پرسپولیس پرداخت نشده بود، با اقدام به فسخ قراردادش انتخاب تازه خود را مس رفسنجان قرار داد و شاگرد محمد ربیعی در این تیم شد. هرچند مصدومیت‌های جزیی هم مانع از حضور پررنگ او در دیدارهای این تیم می‌شد اما مسی‌ها امیدوار بودند با شروع فصل بیست و یکم، محمد انصاری را در بهترین شرایط آمادگی و فرم خود، در اختیار داشته باشند.

هت تریک رباط صلیبی؛ انصاری نمی‌خواهد این خبر را بشنوند!

تلخ‌تر از این نمی‌تواند باشد؛ تقابل دو بازیکن سابق پرسپولیس در جریان بازی دو تیم مس رفسنجان و سپاهان در اولین هفته از لیگ بیست یکم که از قضا هر دو به دلیل اتفاقاتی که در مسیر جدایی‌شان از پرسپولیس رقم خورد با جبهه تند هواداران مواجه هستند، یک اتفاق تلخ را رقم زد. سوت داور و حلقه بازیکنان روی سر محمد انصاری و لحظاتی بعد هم درخواست کادرپزشکی مس رفسنجان برای حضور برانکارد و خروج این مدافع چپ‌پا.

کاملا قابل پیش‌بینی بود که این برخورد و خروج از زمین توسط بازیکنی که دو بار پای خود را به تیغ جراحان سپرده با اخبار خوبی از وضعیت وی همراه نخواهد بود. انصاری بعد از دو عمل جراحی در زمان حضور در پرسپولیس، اینبار در مس رفسنجان هم روی خودش فوتبال به او نشان داده نشده و تنها امیدوار به پاسخ عکسبرداری MRI است. پاسخی که قرار است بعد از خوابیدن ورم پایش و عکسبرداری از آن به وی اعلام شود و او امیدوار است اینبار برخلاف دو مرتبه قبلی، جوابی متفاوت از پزشک خود بشنود.

انصاری همانقدر که در شروع فوتبال حرفه‌ای خوش‌شانسی و اقبال بلند را تجربه کرده، این روزها سکه شانس به او روی خوش نشان نداده و البته باید دید طی ۴٨ ساعت آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

1470