گزارش روز؛ مقایسه آماری مسی و لوا/ توپ‌طلای آرژانتینی یا لهستانی؟

گزارش روز؛ مقایسه آماری مسی و لوا/ توپ‌طلای آرژانتینی یا لهستانی؟

پایگاه خبری فوتبالی - فهرست اسامی نامزدهای دریافت جایزه توپ طلا اعلام شده و در این میان، گمانه زنی رسانه ها در خصوص این که کدام یک از این نامزدها شایستگی کسب این جایزه را دارند، به اوج خود رسیده است.

به گزارش فوتبالی، به عقیده بسیاری از کارشناسان، جایزه توپ طلای سال 2021 به لیونل مسی یا روبرت لواندوفسکی خواهد رسید. در همین ارتباط، نگاهی داریم به آمار و رکوردهای این دو بازیکن ملی پوش آرژانتینی و لهستانی در سال 2021:

روبرت لواندوفسکی با زدن چهل و سه گل در سال 2021 برای تیم باشگاه خود بایرن مونیخ، بیشترین گل را در بین تمامی بازیکنان اروپایی به ثمر رسانده است.

مهاجم بایرن مونیخ هم‌چنین با در نظر گرفتن رقابت های ملی نیز با زدن پنجاه و سه گل در چهل و چهار مسابقه، بهترین آمار را در بین بازیکنان جهان در اختيار دارد. لیونل مسی در این زمینه با یک بازی کمتر، سی و یک گل به ثمر رسانده است.

همچنین مهاجم لهستانی با ارسال هشت پاس گل، اولین بازیکنی می شود که آمار گل و پاس گل های خود را در سال 2021 به عدد شصت می رساند. مسی با بیست و پنج پاس گل مجموعا در به ثمر رسیدن پنجاه و شش گل نقش اثرگذار داشته است.

روبرت لواندوفسکی هر شصت و سه دقیقه در به ثمر رسیدن یک گل نقش ایفا کرده است. در صورتی که زمان مورد نیاز برای لیونل مسی جهت اثرگذاری در رویش یک گل، شصت و شش دقیقه بوده است.

ماشین گلزنی تیم ملی لهستان و باشگاه بایرن مونیخ آلمان در سال 2021 موفق به کسب سه جام قهرمانی شده است. در شرایطی که در سمت مقابل و در همین سال، فوق ستاره آرژانتینی جهان فوتبال دو جام قهرمانی کسب کرده است.

روبرت لواندوفسکی در هشت مسابقه، گل برتری تیمش را به ثمر رسانده است؛ در سمت دیگر ماجرا، لیونل مسی با گل هایش در هفت مسابقه، موفق به امضای حکم پیروزی برای تیم خود شده است.

در نهایت، روبرت لواندوفسکی پنج جایزه فردی در سال 2021 تصاحب کرده است. کاپیتان آرژانتینی سابق بارسلونا و فعلی پاریسن ژرمن در همین سال به چهار جایزه فردی دست یافته است.

9404