دبیر: رفیق‌بازی هم کرده باشم، دیدید که نتیجه داد

دبیر: رفیق‌بازی هم کرده باشم، دیدید که نتیجه داد

پایگاه خبری فوتبالی- رییس فدراسیون کشتی گفت: حتی اگر در انتخاب سرمربی تیم ملی، رفیق‌بازی هم کرده باشم دیدید که نتیجه داد.

به گزارش فوتبالی، علیرضا دبیر امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم تقدیر از مدال‌آوران دانشگاه آزاد و قهرمانان کشتی، اظهار داشت: در گذشته اگر ورزشکاری دانشجو بود همه تعجب می‌کردند اما الان برعکس شده و اگر ورزشکاری دانشجو نباشد باعث تعجب است. این هم از برکات کشور ماست.

وی افزود: هر ۱۳ کشتی‌گیری که در بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مدال گرفتند دانشجو هستند به غیر از یکی از آنها که او هم قصد دارد در دانشگاه تربیت معلم تحصیل کند. از دانشگاه آزاد تشکر می‌کنم که به خصوص در رشته کشتی بسیار فعال است.

دبیر درباره نقش دانشگاه آزاد در همکاری با فدراسیون کشتی گفت: در دهه ۸۰ شاگرد محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد بودم و به او ارادت دارم. در مدتی که مسوولیت فدراسیون کشتی را داشتم یک تفاهم‌نامه با این دانشگاه امضا کردیم و سه نفر از مدال‌آوران مسابقات جهانی اسلو حاصل آن تفاهم‌نامه هستند.

وی ادامه داد: طهرانچی استراتژیست است و در زمان نوشتن تفاهم‌نامه هم به ما مشاوره می‌داد. لازم دانستم که امروز در این مراسم حضور داشته باشم تا از او تشکر کنم.

رییس فدراسیون کشتی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضرورت تزریق واکسن کرونا گفت: در یک سال و نیم گذشته خیلی‌ها از دست من ناراحت شدند زیرا هیچکس را به اردوی تیم‌های ملی راه نمی‌دادیم. از همه آنها عذرخواهی می‌کنم اما امیدوارم که متوجه شوند این کار به خاطر صلاح ورزشکاران بوده است. فدراسیون کشتی برای تزریق واکسن کرونا پیشگام بود و در نتیجه به غیر از یک مورد هیچکس به بیماری مبتلا نشد.

وی افزود: از همه مردم می‌خواهم که به توصیه‌های علمای دین و دانشمندان و متخصصان گوش دهند و هرچه سریعتر واکسن بزنند. کسی که این کار را نکند به جامعه خود ظلم کرده است.

دبیر در واکنش به این انتقاد که پژمان درستکار به خاطر رفاقت با او سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شده است، اظهار داشت: غلام محمدی عزیز ماست اما مربیگری مانند دوی امدادی است. محمدی ۲۰ سال زحمت کشید و از او تشکر می‌کنم. چه رفیق‌بازی کرده باشم یا نه، این موضوع خودش را در نتایج تیم ملی نشان داد. درستکار انتخاب درستی بود و خیلی‌ها بعد از مسابقات قبول کردند.

وی در پاسخ به این‌ سوال که آیا فکر می‌کنید نتایج مسابقات سال ۲۰۲۱ در سال‌های آینده هم تکرار شود؟ گفت: این نتایج لطف خدا بود اما باید تلاش کنیم. در کشتی آزاد از روسیه و آمریکا عقب هستیم و ۲ تا سه سال زمان لازم است نه اینکه فردا نتیجه بگیریم‌. حریفان هم بیکار نیستند. اگر می‌خواهیم به حریفان برسیم نباید فرار کنیم بلکه باید به مصاف آنها برویم. در کشتی فرنگی هم نایب‌قهرمان شدیم اما با یک مدال قهرمان می‌شدیم. مطمئن باشید سال بعد با کمک محمد بنا و حمید سوریان نتایج بهتری می‌گیریم.

7474