ماجرای کج سلیقگی روابط عمومی هیات فوتبال قائمشهر برای حضور خبرنگاران در ورزشگاه/ حواس سازمان لیگ کجاست؟

ماجرای کج سلیقگی روابط عمومی هیات فوتبال قائمشهر برای حضور خبرنگاران در ورزشگاه/ حواس سازمان لیگ کجاست؟

پایگاه خبری فوتبالی- بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای برای پوشش دیدار نساجی و فجر سپاسی پشت درهای بسته استادیوم شهدای ساری قرار گرفتند و از ورود آنها به ورزشگاه خودداری شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جدید روز گذشته به طور رسمی آغاز شد و در هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۵:۳۰ در ساری و در استادیوم ۱۵ هزار نفری شهدای این شهر، نساجی و فجر سپاسی شیراز به مصاف هم رفتند و این دیدار با برتری یک بر صفر نساجی همراه شد.

اما نکته جالب توجه شروع بی‌نظمی‌های سازمان لیگ فوتبال و قانون‌های من در آوردی و عدم هماهنگی روابط عمومی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با شهرستان‌هاست. بی‌نظمی که شاید در هیچ کجای دنیا آن را مشاهده نمی‌کنید و در مازندران هم سیستم قدیمی و فرسوده مزید بر علت شد تا این عدم بروز بودن روسای هیأت فوتبال یقه فوتبالی‌های مازندران را بگیرد.

فوتبالی که در مازندران چند ماهی است  بی سر و سامان است از بی‌کفایتی فدراسیون فوتبال همین بس که توان برگزاری مجمع انتخابات این هیأت بزرگ ورزشی را تقریبا بعد از حدود یک‌سالی ندارد و این استان فوتبالی را بلاتکلیف خودش قرار داده است.

اما نه تنها این بلاتکلیفی و این کهنه بودن افکار در هیأت فوتبال مازندران آسیب جدی به فوتبال مازندران زده بلکه این مصیبت گریبان‌گیر رسانه ها و خبرنگاران فوتبالی این استان نیز شده است.

از لیگ برتر فوتسال بانوان نگوییم که فقط در مازندران هیچ رسانه‌ای حق حضور در استادیوم و سالن‌های ورزشی و پوشش مسابقات بانوان را ندارد. اما بازهم لیگ برتر فوتبال و باز هم بحث عدم کنترل و نظارت دقیق بر ورود و خروج خبرنگار و غیرخبرنگاران! انگار قرار نیست این استان در فوتبالش کمی با کلاس و با فرهنگ شود!

سیستم فرسوده قدیمی با افکار کهنه که سال‌هاست آسیب جدی به فوتبال و فوتبالی‌های مازندران زده!

اما داستان از این قرار است که پیش از آغاز دیدار نساجی و فجر شهید سپاسی روابط عمومی هیأت فوتبال قائمشهر اعلام کرد که حضور خبرنگار در ورزشگاه ممنوع است و فقط عکاسان ورزشی شرایط حضور در ورزشگاه را دارند.

اطلاع‌رسانی ضعیفی که باعث سردرگمی رسانه‌ها شد. بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای پیش از آغاز این دیدار پشت درهای بسته استادیوم شهدای ساری قرار گرفتند و از ورود آنها به استادیوم خودداری شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در جایگاه Vip و Cip استادیوم شهدای ساری بیش از ۵۰۰ نفر از افراد متفرقه حضور داشتند و اصلا معلوم نبود چه کسانی این اشخاص را به استادیوم راه دادند.

هیأت فوتبالی که ارزشی برای خبرنگاران قائل نشد و آنها را از پشت درهای بسته به منازل روانه کرد و افراد متفرقه‌ای که اصلا مشخص نبود که هستند و چه جایگاهی دارند، جایگاه خبرنگاران را در استادیوم شهدای ساری اشغال کردند.

اما نکته جالب ماجرا اینجاست که در کل کشور حضور خبرنگار و عکاس برای حضور در ورزشگاه مجاز است اما این قانون من در آوردی در فوتبال مازندران به افکار کهنه مدیران هیأت فوتبال مازندران برمی‌گردد. افکاری که دوست ندارد به هیچ وجه عملکرد ضعیف‌شان دیده شود و از عملکرد ضعیف خود می‌هراسند. عملکرد ضعیفی که بیش از دو دهه جان فوتبال مازندران را به لب رسانده است.

اما سازمان لیگ فوتبال ایران هم در این ماجرا کم بی‌تقصیر نیست. عدم صدور کارت‌های خبرنگاران که هر ساله به یک عادت تبدیل شده و کارت‌هایی که در هفته‌های پنجم، ششم آماده می‌شوند و نصفه و نیمه تحویل خبرنگاران می‌شود! عادت بدی که ضعف بزرگ در روابط عمومی و امور رسانه‌ای فدراسیون و سازمان لیگ و همچنین روابط عمومی‌های هیأت‌های شهرستانی را نمایان می کند.

ماجرای برخورد زشت با خبرنگاران در روز دیدار نساجی و فجر هم به نشست هماهنگی قبل بازی دو تیم برمی‌گردد.

جایی که متولی فوتبال مازندران و ناظر فدراسیون فتوای عدم حضور خبرنگاران را صادر کردند. شنیده شده در نشست هماهنگی قبل بازی رئیس هیأت فوتبال مازندران و ناظر فدراسیون مخالفت خود را برای عدم حضور خبرنگاران اعلام کردند.

این در حالی بود که گویا سازمان لیگ به صورت کلامی و زبانی به روابط عمومی فوتبال مازندران ابلاغ کرده بود که دستکم تعداد هشت عکاس و چند خبرنگار می‌توانند در ورزشگاه حاضر باشند. ابلاغ زبانی و کلامی که به مذاق مسؤول از سازمان لیگ رانده شده فوتبال مازندران خوش نیامد و دستور به رد این ابلاغ داد و درب ورزشگاه را به روی خبرنگاران بست.

این نوع برخوردهای زشت و زننده با اصحاب رسانه خیلی وقت است که منسوخ شده اما در مازندران گویا مدیران قصد بروزرسانی خود را ندارند.

حال این سوالات برای ما پیش می‌آید؛ که چطور در دیگر استادیوم‌های کشور خبرنگار می‌تواند وارد استادیوم شود و خبر تهیه کند اما چرا در مازندران به صورت خودسرانه با این موضوع مخالفت می‌شود!؟ آقای مسؤول سازمان لیگ؛ آیا این قوانینی که در خصوص رسانه‌ها می‌گذارید به صورت کتبی به هیأت‌های استانی اعلام کرده‌اید!؟ همان هیأت‌های که تمایلی به بروز رسانی خود ندارند و هنوز هم با افکار قدیمی به دنبال کاغذ بازی هستند!! اگر نامه مکتوبی اعلام و ابلاغ شده چرا این نامه در هیأتی مثل هیات فوتبال مازندرانی که جلوی ورود خبرنگار به استادیوم را می‌گیرد اجرا نشده است!

خلاصه اینکه فوتبال مازندران حدود بیست روزی دیگر باید این سیستم فرسوده و افکار کهنه را تحمل کند و اگر بازهم انتخابات هیأت فوتبال مازندران به تعویق نیافتد، شاید از فوتبال مازندران از این برزخ سیاه نجات پیدا کند.

انتظار داریم دیگر شاهد چنین رفتارها و برخوردها با خبرنگاران و رسانه‌ها نباشیم.

7474