کومان: از جذب آلوز بی‌خبرم/ آگوئرو: همگی باید به فاتی کمک کنیم

کومان: از جذب آلوز بی‌خبرم/ آگوئرو: همگی باید به فاتی کمک کنیم

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی هلندی و مهاجم آرژانتینی آبی اناری ها در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی تیمشان مقابل دیناموکیف اوکراین شرکت کردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های اسپانیایی، رونالد کومان در نشست خبری پیش از بازی بارسلونا برابر دیناموکیف اوکراین در چهارچوب رقابت های هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. صحبت های کومان در این نشست خبری را در ادامه می خوانید:

"درست است که سال گذشته با این تیم بازی کردیم اما امسال آن ها تیم بهتری دارند. به وضوح می دانیم که از بازی چه می خواهیم. این که آینده ما در لیگ قهرمانان با مشکل رو به روست، درست است.  با توجه به دو شکست اخیرمان، دیگر کاری جز پیروزی نباید انجام دهیم."

درباره‌ی ذهنیت و رویکرد؟ 

"باید همانند هر بازی دیگر که برای برد به میدان می رویم، این بازی هم همین رویکرد را داشته باشیم. با تجزیه تیم بهترین ترکیب ممکن را قرار خواهیم داد و رقیب را به خوبی تجزیه و تحلیل می کنیم. اریک محروم است اما بقیه قابل دسترس هستند."

درباره‌ی تعیین کننده بودن بازی؟

"بله، همین طور است. باید پیروز شویم تا شانس صعود به مرحله بعد ما هنوز وجود داشته باشد. می دانیم باید چه کاری انجام دهیم."

درباره‌ی لیگ قهرمانان بدون معجزه؟

"شما می توانید رقابت کنید اما نباید انتظاری همانند سایر تیم ها که شرایط بهتری از شما دارند را داشت. سعی می کنیم در این رقابت، همه کار کنیم. مصدومان ما هنوز در وضعیت عالی نیستند ولی به دنبال به دست آوردن بهترین شرایط خود هستند. ما امروز تیمی داریم که می تواند به مرحله حذفی صعود کند."

درباره‌ی فشار روی بازیکنان؟

"بله، این فشار روی بازیکنان هست ولی بازیکنان با تجربه باید الگوی بازیکنان جوان در چنین بازی های باشند. هر چند بازیکنان جوان ما مقابل تیم های دیگر بازی کرده و به تازگی از بازی های ملی برگشته اند و این نشان می دهد که چندان هم بی تجربه نیستند."

درباره‌ی سبک تیم؟

"فعلا معلوم نیست؛ باید روی خط بازی گذشته مان ادامه دهیم. ما در بازی قبلی نیمه اول خوبی را پشت سر گذاشتیم ولی در نیمه دوم سطح تیم پایین آمد و حالا باید روی این موضوع کار کنیم. تیم باید در خط حمله بهتر کار کرده و فشار بیشتری وارد کند. این هدف فعلی ما است. زمینه برای بهبودی در قسمت های زیادی وجود دارد."

آیا ممکن است که این ترکیب همان ترکیب ال‌کلاسیکو باشد؟

"من نام رقیب ها را در نظر نمی گیرم؛ همیشه برای من اولین رقیب، مهم ترین است. بله، ممکن است همین ترکیب امشب، مقابل رئال مادرید هم بازی کند. باید بازیکنان را همیشه در بهترین سطح نگه داشت و برای همین، من گفتم که آنسو نمی تواند سه دیدار را پشت سر هم بازی کند.آن هم در 7 روز."

درباره‌ی پیشرفت کوتیینو؟

"فیلیپه مدت زیادی را مصدوم بوده و اکنون نیاز به دقایق بیشتری برای افزایش توان فیزیکی خود می خواهد. ما از کیفیت او با خبر هستیم. در پست او در خط هافبک، بازیکنان رقیب دیگری وجود دارند. فیلیپه باید پست خود را پیدا کند ولی برای ما او بازیکن مهمی است."

درباره‌ی آرامش ذهنی در خصوص آینده شما؟

"من این مورد را گفتم چون حقیقت دارد. شما هرگز آرامشی برای مربی بودن در یک تیم ندارید؛ چون همه چیز به نتایج بستگی دارد و ما در کشوری هستیم که همه چیز در حد اغراق آمیزی بزرگ جلوه داده می شود."

درباره‌ی تفاوت لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا؟

"مطمئنا در لیگ قهرمانان رقابت بیشتری است؛ چون بسیاری از تیم های بزرگ پیشرفت های زیادی کرده اند و بارسا 4 یا 5 سال است که سطحش را کاهش داده است. نمی دانم چرا... فقط می توانم درباره مدت زمان حضورم در تیم صحبت کنم ولی امروز تیم متعادلی داریم."

درباره‌ی جذب دنی آلوز؟

"چیزی در این موضوع نمی دانم و هیچ کسی هم در خصوص احتمال خرید او به من چیزی نگفته است و دوست ندارم به این موارد پاسخ دهم."

درباره‌ی پیشروی تیم در لیگ قهرمانان؟

"همیشه به شرایط تیم بستگی دارد و الان طبیعی نیست که به فکر 1/8 یا 1/4 لیگ قهرمانان باشیم .آن چه امروز باید به آن توجه کنیم، بازی فرداست و به چیز دیگری اهمیت نخواهم داد."

درباره‌ی خبر تمدید فاتی؟

"این که او به تمدید قرارداد نزدیک است، درست است. این خبر بسیار مهمی است. او بازیکن جوان و با کیفیت زیادی است و یکی از کسانی است که باید آینده باشگاه را رقم بزند."

در ادامه‌ی این نشست، سرخیو آگوئرو نیز با خبرنگاران صحبت کرد:

درباره‌ی احساسات؟

"خوشحالم که می توانم دقایقی در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم. در بازی قبلی هم احساس خوبی داشتم و شب زیبایی بود؛ مخصوصا این که در آن بازی به پیروزی رسیدیم."

درباره‌ی پیروزی مقابل دیناموکیف؟

"باید در این بازی پیروز شویم وگرنه به احتمال زیاد از گروه خود صعود نخواهیم کرد. ما راحت هستیم و اعتماد به نفس داریم. هواداران هم به ما کمک خواهند کرد."

آیا بارسلونا همان چیزی است که انتظار آن را داشتید؟

"در حال حاضر از آن لذت می برم. من تنها به پیروزی تیم فکر می کردم و اگر فرصتی به من داده می شد، وظیفه خودم را انجام می دادم. انتظار چنین استقبالی را از هواداران نداشتم و بابت این موضوع از آن ها قدردانی می کنم. حالا امیدوارم با عملکرد خودم، پاسخ هواداران را بدهم."

درباره‌ی برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار؟

"ترجیح می دهم صحبتی نکنم چون این مسائل اختصاصی و سیاسی است. برخی منفعت و سودهایی برایشان وجود دارد که نمی خواهم خودم را درگیر آنان کنم."

"فصل قبل را به خوبی به پایان رساندم. هدف این است که در تمام فصل عملکرد خوبی داشته باشم و در بازی های زیادی شرکت کنم و جام های زیادی را فتح کنم. این چیزی است که می خواهم."

درباره‌ی اولین گل با پیراهن بارسلونا؟

"هیچ چیزی در این مورد در ذهن خودم ندارم. گل ها از راه می رسند. بر اساس تجربه خودم هر چه بیشتر به گل زدن فکر کنید، بدتر خواهد شد."

درباره‌ی خروج مسی؟

"این یک موضوع مربوط به گذشته است. همه ما شگفت زده شدیم. ترجیح می دهم که رو به جلو نگاه کنم. او خوب است و از وقایع پیش رو لذت می برد و این چیزی است که من به عنوان یک دوست برای او می خواهم. این که همانند همیشه از فوتبال بازی کردن لذت ببرد."

"تلاش می کنم تا خوب تمرین کنم ولی این تصمیم مربی است. اگر همه چیز را به خوبی انجام دهید، شانس خوبی برای بازی کردن خواهید داشت. بازیکنان خوبی در ترکیب تیم هستند که باید به آن ها احترام بگذارید. حضور در ترکیب با آمادگی بدنی خوب و انجام درست کارها میسر می شود."

درباره‌ی شماره 10؟

"می خواستم همانند تیم ملی شماره 19 را بر تن کنم. زمانی که من آمدم، لئو شماره 10 را در اختیار داشت. آنسو کار خود را به خوبی انجام می دهد و استعداد بالایی دارد که باید از آن خوب استفاده کند."

درباره‌ی آنسو؟

"او جوان است؛ باید به او کمک کنید تا رشد کند. سخت است که همواره در بالاترین سطح بمانیم. به عنوان بازیکن با تجربه، همه ما این جا هستیم که به او کمک کنیم."

9404