شبی که پارک جی سونگ به بزرگ‌ترین کابوس پیرلو تبدیل شد

شبی که پارک جی سونگ به بزرگ‌ترین کابوس پیرلو تبدیل شد

پایگاه خبری فوتبالی - سرالکس فرگوسن مربی اسبق منچستریونایتد پیش از بازی تیمش و میلان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خطاب به پارک سی سونگ ستاره کره ای تیم گفت:" وظیفه امروزت لمس توپ یا پاس دادن نیست، وظیفه ات پیرلو است، فقط همین، پیرلو."

به گزارش فوتبالی، پیرلو در آن زمان در بهترین سالهای فوتبالی خود قرار داشت و فرگوسن می خواست به هر قیمتی ستاره سابق فوتبال ایتالیا را مهار کند. هافبک کره ای در آن بازی به واسطه انرژی و جنگندگی خود با ماموریت مهمی مواجه شد: اجازه نفس کشیدن را در جریان بازی به پیرلو ندهد. پارک جی سونگ کاملا از پس وظیفه خود بر آمد و در هر دو بازی رفت و برگشت کابوسی بزرگ را برای پیرلو ایجاد کرد. در واقع در بازی برگشت در اولدترافورد، بازیساز ایتالیایی فقط 21 پاس در کل بازی داد.

یونایتد در هر دو بازی تیم برتر میدان بود و در مجموع دو بازی با نتیجه هفت بر دو پیروز شد اما نباید نقش پارک را در هر دو بازی نادیده گرفت. او مامور مستقیم مهار پیرلو بود و توانست ستاره ایتالیایی را از جریان بازی خارج کند. ریو فردیناند چند سال بعد گفت:" مطمئنم که پیرلو انتظار داشت که بیدار شود و پارک جی سونگ را در اتاق خوابش ببیند!" 

حتی خود پیرلو هم در کتاب بیوگرافی خود از آن شب یاد کرده است:" فرگوسن در آن لحظه قید خلوص فوتبال را زد و به سراغ من آمد. او پارک جی سونگ را رها کرد تا من را تحت سایه قرار بدهد. پارک با سرعت یک الکترون می دوید. او مدام دور و بر من ظاهر می شد و من را احاطه کرده بود.  آنها نقشه کشیده بودند که پارک من را متوقف کند. وظیفه شناسی او من را تحت تاثیر قرار داد. با وجود آن که بازیکن مشهوری بود، پذیرفته بود که از او به عنوان سگ نگهبان استفاده کنند!"

4125