پیش‌بازی پورتو - میلان؛ چشم زلاتان به جمال جانشین احتمالی‌اش روشن!

پیش‌بازی پورتو - میلان؛ چشم زلاتان به جمال جانشین احتمالی‌اش روشن!

پایگاه خبری فوتبالی - هفته سوم رقابت‌ های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری چند دیدار مهم پیگیری می‌ شود که در یکی از حساس‌ ترین این مسابقات خصوصا برای ما ایرانی ها، پورتوی پرتغال با مهدی طارمی به مصاف میلان ایتالیا به عنوان یکی از تیم‌ های پر افتخار قاره اروپا می‌ رود.

به گزارش فوتبالی، هفته سوم از سری رقابت های لیگ قهرمانان اروپا (چمپیونزلیگ) امشب سه شنبه مورخ بیست و هفتم مهر ماه 1400 مصادف با نوزدهم اکتبر ماه 2021 برگزار می شود که در گروه این B رقابت ها، تیم های فوتبال پورتو پرتغال و آث میلان ایتالیا از ساعت 22:30 به وقت تهران در استادیوم دراگائوی شهر پورتو و با قضاوت فلیکس بریش از کشور آلمان رو در روی یکدیگر صف آرایی خواهند کرد. پورتو با مهدی طارمی، مهاجم ملی‌ پوش ایرانی‌اش در خانه خود یعنی ورزشگاه دراگائو که به زبان پرتغالی به معنای 'اژدها' می باشد، پذیرای میلانی هاست. یاران مهدی طارمی بعد از صعودی راحت در جام حذفی، این بار باید برابر حریفی قدر در لیگ قهرمانان به میدان بروند. طارمی امید اول گلزنی تیمش در لیگ قهرمانان اروپاست و فصل قبل به یوونتوس و چلسی نیز گل زده و باید دید می تواند دروازه میلان را هم باز کند یا خیر.

پورتو که در گروهی دشوار قرار گرفته و باید با سه مدعی جدی برای صعود در این گروه رقابت کند، در زمین خود از میلان پذیرایی می‌ کند. در گروه B این مسابقات دو غول فوتبال اروپا یعنی لیورپول و اتلتیکو مادرید نیز حضور دارند و هر دو تیم ایتالیایی و پرتغالی در مسابقه امشب برای کسب نخستین برد خود در این مرحله تلاش می‌ کنند. پورتو که در دیدار نخست تا آستانه برد برابر اتلتیکو مادرید پیش رفت و تنها با تصمیم بحث‌ برانگیز داور مسابقه، گل مهدی طارمی مورد قبول قرار نگرفت، در بازی دوم خود با نتیجه پر گل پنج بر یک به لیورپول باخت تا با کسب تنها یک امتیاز وضعیت مناسبی در جدول نداشته باشد. روسونری نیز در بازی اول خود و در مصافی نزدیک با قرمزهای آنفیلد سه بر دو شکست خورد و در بازی دوم هم اگر چه در ابتدا از اتلتیکو مادرید پیش افتاد اما در آخرین دقایق، بازی را به حریف اسپانیایی واگذار کرد تا بدون امتیاز در قعر جدول گروهش قرار گیرد.

مهدی طارمی، ستاره این روزهای باشگاه پرتغالی، امشب این فرصت را دارد تا توانایی‌ هایش را از نزدیک به استفانو پیولی، سرمربی ایتالیایی روسونری و مدیران باشگاه میلان نشان دهد؛ چراکه در هفته‌ های اخیر، اخباری مبنی‌ بر تمایل مسئولان این باشگاه ایتالیایی برای به خدمت گرفتن مهاجم ملی‌ پوش ایرانی در ماه ژانویه به گوش می‌ رسد و ظاهرا میلانی ها در تلاشند تا جانشینی مناسب برای زلاتان ابراهیموویچ، ستاره سوئدی خود که در ماه‌ های اخیر مصدومیت های زیادی را تجربه کرده و در چهل سالگی، به نظر آخرین فصل فوتبالی خود را سپری می‌ کند، پیدا کنند. در این شرایط، مهدی طارمی که پیش از این و در فصل گذشته چمپیونزلیگ با گلزنی برابر يوونتوس و چلسی همچنین در ادامه و در فصل جاری نیز با گلزنی به لیورپول، نشان داده که راه باز کردن دروازه تیم‌ های بزرگ اروپایی را به خوبی بلد است، امشب می‌ تواند با درخشش برابر میلان نشان دهد که شایستگی پوشیدن پیراهن این تیم را دارد.

شکست پورتو مقابل لیورپول، تنها شکست خانگی این فصل تیم پرتغالی بوده است و میلان کار سختی در خانه این تیم دارد. روسونری در چهار بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا بازنده بوده است؛ آن ها در سه بازی اخیر خود نیز دست‌کم دو گل را خورده اند. شاگردان سرجیو کونسیسائو که در سال‌ های اخیر نمایش خوبی در خانه برابر لیورپولی ها ارائه نکرده‌ اند، این بار هم شکست سنگینی را برابر حریف انگلیسی خود تجربه کردند اما پس از آن، با برتری برابر پاکوس‌ فریرا در لیگ پرتغال و همچنین برد پر گل و روحیه‌ بخش پنج بر صفر مقابل اونیائو سینترنسه در جام حذفی پرتغال که در مسابقات ابتدای هفته جاری به دست آمد، در شرایطی مناسب برای مسابقه مهم امشب آماده شد‌ه‌ اند. کونسیسائوی جوان اگر می‌ خواهد تیمش همچنان مدعی صعود از این گروه باقی بماند و برای نخستین بار از فصل 2016-2015 در مرحله گروهی چمپیونزلیگ حذف نشود، به سه امتیاز بازی امشب نیاز مبرم دارد تا بتواند در کورس رقابت با اتلتیکو مادرید و لیورپول که مدعی اصلی این گروه برای رسیدن به مرحله حذفی چمپیونزلیگ هستند، بماند. پورتو تا پیش از دیدار برابر ليورپول، آماری بسیار خوب در بازی های خانگی داشت و این باخت، تنها شکست آن ها در نُه بازی اخیر در ورزشگاه دراگائو محسوب می‌ شود.

میلانی ها با وجود این که با تعداد زیادی بازیکن غایب، مجبور به مبارزه مقابل هلاس ورونا در ابتدای هفته جاری بودند اما در نهایت با یک کامبک دیدنی، سه بر دو به برتری رسیدند و گل گونتر آن ها را نجات داد؛ در حالی که کسیه و ژیرو هم دو گل دیگر را به ثمر رسانده بودند.

برای تیم پورتو در بازی امشب مقابل میلان، کرونا، دیاز، اوریبه، اوکتاویو و احتمالا امبمبا غایب خواهند بود. در طرف مقابل هم، میلانی ها برای دیدار امشب باکایوکو، ربیچ، فلورنزی و ماینان را به علت مصدومیت، فرانک کسیه را به دلیل اخراج در بازی قبل برابر اتلتیکو مادرید در اختیار نخواهند داشت و احتمال حضور میرانته، براهیم دیاز و تئو هرناندز نیز در مسابقه امشب مقابل پرتغالی ها کم است.

مسلما بعد از رویارویی با تیم‌ های بزرگی مانند چلسی، اتلتیکو مادرید و لیورپول، امشب تقابل مهاجم بوشهری با زلاتان ابراهیموویچ که به تازگی از بند مصدومیت رها شده و در بازی با هلاس ورونا به میادین مسابقات بازگشته، می‌ تواند جذاب و دیدنی باشد. مهدی طارمی پس از این که در مسابقه هفته نهم لیگ پرتغال با کارت قرمز داور جریمه و از بازی بعدی محروم شده بود، در بازی جام حذفی با سینترنسه نیز غایب بود و اکنون با یک استراحت منظم، برای بازی بزرگ با میلان آماده است.

با پیشنهاد اخیر میلان برای جذب مهدی طارمی، امشب باید به زلاتان ابراهیموویچ گفت:

"چشمت به جانشین احتمالی‌ات روشن زلاتان!"

9404