افزایش سهمیه خارجی‌ها قطعی نیست

افزایش سهمیه خارجی‌ها قطعی نیست

پایگاه خبری فوتبالی- افزایش سهمیه حضور خارجی ها در تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در جلسه آتی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد بررسی قرار می گیرد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، این طرح در حال آماده سازی از سوی کمیته مسابقات است و به زودی به اعضای کمیته اجرایی ارایه خواهد شد تا در مورد آن تصمیم گیری شود. اما اکنون این طرح مصوب نشده و قطعی نیست. 

 رییس فدراسیون فوتبال عربستان چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرد که با کنفدراسیون فوتبال آسیا مذاکراتی داشته تا سهمیه حضور خارجی ها در تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به 7 بازیکن افزایش پیدا کند. به باور او مصوب شدن این طرح به دلیل حضور خارجی ها در لیگ قهرمانان موجب بالا رفتن سطح کیفی بازی ها می شود. این در حالی است که هم اکنون فدراسیون های ملی برای حضور خارجی ها در لیگ حرفه ای خود محدودیت هایی ایجاد کرده اند تا این موجب حضور بیشتر بازیکنان داخلی در ترکیب تیم های باشگاهی و پیشرفت آنها شود. این موضوع در لیگ برتر ایران هم وجود دارد و هر تیمی می تواند از 4 بازیکن خارجی استفاده نماید که به طور حتم یکی از بازیکنان باید آسیایی باشد. 

 فدراسیون فوتبال عربستان در ماه های اخیر همکاری های گسترده ای با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت و به لطف این همکاری میزبان بازی های یک چهارم نهایی و نیمه نهایی در لیگ قهرمانان آسیا شد و بر اساس اعلام AFC دیدار پایانی لیگ قهرمانان هم در این کشور برگزار می شود. با این حال باید به این نکته اشاره کرد حضور 7 بازیکن خارجی در لیگ قهرمانان آسیا قطعی نیست و در این خصوص اعضای کمیته اجرایی تصمیم گیری خواهند کرد. اگر تعداد حضور خارجی ها در لیگ قهرمانان آسیا افزایش پیدا کند فدراسیون های ملی باید با حضور خارجی ها در لیگ برتر کشور خود هم موافقت کنند چرا که نمی شود با پرداخت میلیون ها دلار به بازیکن خارجی تنها از آنها در لیگ قهرمانان آسیا بهره برد.

۴۱۵۴