معینی: بازیکنان ایرانی مستعدتر از خارجی هستند/ نباید مقابل قانون AFC موضع گرفت

معینی: بازیکنان ایرانی مستعدتر از خارجی هستند/ نباید مقابل قانون AFC موضع گرفت

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال گفت: نباید فراموش کنیم بازیکنان ایرانی چه پتانسیل بالایی دارند و هم اکنون بازیکنان زیادی از کشورمان در اروپا و کشورهای همسایه بازی می‌کنند

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، فریدون معینی در مورد احتمال تغییر قوانین جذب بازیکنان باشگاه‌ها در آسیا از سوی AFC و افزایش تعداد خارجی‌ها در ترکیب اصلی تیم‌ها اظهار داشت: حضور بازیکنان خارجی با کیفیت در هر کشوری باعث رشد و پیشرفت فوتبال می‌شود. به همین دلیل است که در کشورهای اروپایی بازیکنان برزیلی و آفریقایی مشاهده می‌کنید. کشورهای سازنده بازیکن، بازیکنان با کیفیت زیادی را به کشورهای دیگر می فرستند. کنفدراسیون فوتبال آسیا احتمالا این مساله را برای لیگ قهرمانان در نظر گرفته و طبیعی است باشگاه‌ها و کشورهایی که شرایط اقتصادی مناسب‌تری دارند توان جذب بازیکنان خوب و با کیفیت خارجی را هم برای تیم‌هایشان خواهند داشت.

وی افزود: در داخل کشور خودمان هم همین وضعیت وجود دارد و تیم‌های بزرگی مثل سپاهان، پرسپولیس، استقلال و فولاد خوزستان بازیکنان با کیفیت‌تر داخلی را جذب می‌کنند. نباید زیاد در مورد این قانون احتمالی که AFC قصد تصویبش را دارد موضع گیری کرد زیرا حضور خارجی‌ها با کیفیت باعث رشد فوتبال می‌شود.البته در گذشته در فوتبال کشورمان شاهد بازیکنان بی کیفیت خارجی بودیم بازیکنانی که حتی بدون یک نیمه بازی پول خوب می‌گرفتند و می‌رفتند. 

معینی تصریح کرد: باشگاه‌ها باید ساختار مناسبی داشته باشند و مدیر فنی داشته باشند تا تیم را از نظر کیفی اداره کند. از طرف دیگر نباید فراموش کنیم که بازیکنان ایرانی چه پتانسیل بالایی دارند. استعدادهای فوق‌العاده‌ای در فوتبال کشورمان داریم. هم اکنون بازیکنان زیادی از کشورمان در اروپا و کشورهای همسایه بازی می‌کنند بنابراین اگر بازیکنان خوب و با کیفیت داخلی داشته باشیم آنها به راحتی می‌توانند جایگزین بازیکنان خوب خارجی شوند. 

وی با اشاره به مصوب‌های ناموفق در مورد منع جذب بازیکنان خارجی در فوتبال کشور تصریح کرد: چندین بار در فوتبال کشورمان مصوبه‌هایی نظیر عدم جذب دروازه‌بان یا بازیکن خارجی داشتیم که موفق هم نبود در نهایت هم این مصوبه‌ها تغییر کرد. باید از طریق منطق عمل کرد و نباید منعی برای حضور خارجی‌ها در فوتبال ایجاد کرد.

۴۱۵۴