سرنوشت یک شهر و یک قاره در دست 2 پرتغالی

سرنوشت یک شهر و یک قاره در دست 2 پرتغالی

پایگاه خبری فوتبالی- دو مربی پرتغالی که هدایت دو تیم بزرگ پایتخت نشین عربستان را در اختیار دارند، برای کسب ارزشمندترین عنوان باشگاهی در قاره آسیا تلاش می کنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، فردا تیم های الهلال و النصر در یکی از حساس ترین دربی های تاریخ شهر ریاض و فوتبال عربستان، در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می روند. روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به وضعیت دو تیم پرداخته و نوشته است: پدرو امانوئل تاکنون در دوران مربیگری خود، 3 بار راهی دیدار نیمه نهایی جام های مختلف شده که 2 بار برنده از زمین خارج شده و یک مرتبه نیز شکست خورده است. او یک بار به همراه الاتفاق در نیمه نهایی جام حذفی عربستان با نتیجه 5 بر صفر الهلال را شکست داد و در فینال نیز با غلبه بر الاتحاد قهرمان شد. او یک بار نیز با آکادمیکا توانست مرحله نیمه نهایی را با موفقیت پشت سر بگذارد و قهرمان جام حذفی پرتغال شود.

در سمت مقابل نیز لئوناردو ژاردیم تاکنون 7 بار به دیدارهای نیمه نهایی رسیده که تنها 2 بار با موفقیت این مرحله را پشت سر گذاشته و 5 بار مغلوب شده است. معروف ترین دیدار نیمه نهایی که این مربی تجربه کرده، به لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2016-2017 برمیگردد. جایی که او پس از غلبه بر منچسترسیتی و دورتموند، در دیدار نیمه نهایی مغلوب یوونتوس شد. 

 در مورد تجربه مربیان در دربی ها، پدرو امانوئل 11 دربی را در کشورهای مختلف از جمله قبرس، عربستان، اسپانیا، امارات و پرتغال تجربه کرده که در 7 بازی برنده از زمین خارج شده، در 2 مورد تن به شکست داده و در 2 بازی نیز به نتیجه تساوی رسیده است. در سوی دیگر نیز ژاردیم سابقه 7 پیروزی، 6 شکست و 4 تساوی را در دربی های مختلف دارد. 

 ژاردیم به همراه موناکو 11 بار دربی جنوب فرانسه مقابل نیس را تجربه کرد که 6 بار برنده از زمین خارج شد، 4 بار طعم شکست را چشید و یک مرتبه نیز به تساوی رسید. او همچنین با اسپورتینگ 3 بار در دربی پرتغال مقابل بنفیکا حاضر شد که 2 بار شکست خورد و یک مرتبه نیز به تساوی رسید. این مربی باتجربه در دربی شهر براگا به همراه این تیم، 2 بار مقابل ویتوریا گیمارش بازی کرد که حاصل آن یک برد و یک مساوی بود. او یک بار نیز با المپیاکوس در دربی یونان مقابل پاناتینایکوس به تساوی دست یافت.

 حالا دو مربی پرتغالی برگزار کننده دربی بزرگ و حساس شهر ریاض در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. این دو تیم، برای نخستین بار در این مرحله از رقابت ها به مصاف یکدیگر می روند و تیم برنده می تواند با توجه به امتیاز میزبانی، شانس بزرگی برای پیروزی در دیدار فینال و کسب عنوان قهرمانی داشته باشد. دیدار حساسی که فردا شب در استادیوم مرسول پارک و به میزبانی النصر برگزار می شود.

۴۱۵۴