گزارش آماری/ استقلال و ششمین شروع با یک تازه‌وارد؛ آبی همیشه برنده

گزارش آماری/ استقلال و ششمین شروع با یک تازه‌وارد؛ آبی همیشه برنده

پایگاه خبری فوتبالی- طبق قرعه‌کشی انجام شده برای این فصل،‏ استقلال لیگ 21 را با یک بازی خانگی برابر تیم هوادار شروع می‌کند.

به گزارش فوتبالی، این برای ششمین بار است که آبی‌ها در افتتاحیه برابر یک تیم تازه لیگ برتری شده قرار می‌گیرند. استقلال در هر 5 افتتاحیه قبلی‌اش برابر تازه واردها، برنده شده ولی فقط 2 بار کلین‌شیت کرده است که هر 2 بازی هم در تهران بوده درست مثل این فصل

اگر رسول خطیبی را «استقلالی» حساب کنیم (با توجه به اینکه او تنها 3 بار برای استقلال در لیگ قهرمانان بازی کرد و یک گل زد و 2 پاس گل داد)، رضا عنایتی دومین سرمربی استقلالی است که استقلال فصل را برابر او استارت می‌زند. استقلال 2 بار فصل را برابر تیم رسول خطیبی شروع کرده و در هر 2 بازی با نتیجه 2 یک برنده شده است.

رویارویی استقلال و هوادار، دوئل رضا عنایتی و فرهاد مجیدی هم هست که بی‌تردید جزو محبوب‌ترین بازیکنان آبی تاریخ لیگ برتر هستند.

 مجیدی به عنوان بازیکن استقلال، سابقه زدن گل برای این تیم در اولین بازی فصل را دارد: به گسترش فولاد در لیگ 13. رضا عنایتی هم به عنوان بازیکن، سابقه باز کردن دروازه استقلال در همان اولین بازی فصل را دارد: لیگ 15 با پیراهن سیاه‌جامگان. 

* لیگ دهم/ شهرداری تبریز

 اولین حضور رسمی پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال در تبریز و برابر شهرداری اکبر میثاقیان بود. استقلال این بازی را 3 بر 2 برد و میلاد میداودی، اولین گلش را در اولین بازی‌اش برای آبی‌ها زد و دبل کرد. گل دیگر را آرش برهانی زد.

* لیگ دوازدهم/ آلومینیوم هرمزگان

  امیر قلعه‌نویی بعد از 3 فصل دوری، به استقلال برگشته بود و حالا در اولین گام برابر آلومینیوم هرمزگان تازه‌وارد با اکبر میثاقیان قرار می‌گرفت. 

در بازی‌ای که تحت‌الشعاع دعوای فدراسیون و صداوسیما بابت تبلیغات و تصویربرداری عجیب و غریبش قرار داشت، استقلال با تک گل فابیو جان‌واریو (که او هم به استقلال برگشته بود)، برنده شد.

* لیگ سیزدهم/ گسترش فولاد

  اولین سرمربیگری رسول خطیبی و اولین بازی گسترش فولاد در تاریخ لیگ برتر برابر استقلال قلعه‌نویی بود در یادگار امام تبریز. استقلال با گل استثنایی مهرداد بایرامی روی اشتباه مرگ‌بار مهدی رحمتی عقب افتاد اما با گل‌های آرش برهانی و فرهاد مجیدی در شب اخراج جی لوید ساموئل به بازی برگشت و برنده شد. بعد از بازی، خطیبی بابت تماس‌های گرفته شده از سوی اسقلالی‌ها با سعید آقایی گله داشت؛ ادعایی که خود آقایی تکذیبش کرد.

* لیگ پانزدهم/ سیاه‌جامگان

  بازهم استارت کار پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال برابر یک تیم تازه صعودکرده به لیگ برتر و بازهم روی نیمکت رقیب آبی‌ها، رسول خطیبی نشسته بود. استقلال این بازی را در مشهد با دبل سجاد شهباززاده برد. دیداری که تحت‌الشعاع رضا عنایتی بود؛ مهاجمی که در ابتدای فصل از استقلال رانده شد و در این بازی، تک گل تیمش را زد (شاید هم نزد!)

* لیگ بیستم/ مس رفسنجان

  محمود فکری در اولین حضور رسمی‌اش به عنوان سرمربی استقلال روبروی مس رفسنجان تازه صعودکرده قرار گرفت. مسی‌ها در این بازی‏ رکوردی تاریخی را ثبت کردند و بدون هیچکدام از بازیکنان فصل قبل‌شان و با 11 بازیکن جدید و تازه خریداری شده برابر استقلال قرار گرفتند. تیم فکری بعد از تساوی بدون گل در نیمه اول‏ با گلزنی کاپیتان غفوری و سپس ارسلان مطهری، برنده شد تا یازدهمین بازی بدون باخت فکری در لیگ برتر ثبت شود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی