وضعیت مبهم در هفته اول لیگ یک/ سرپرست مس کرمان: امیدواریم سخت‌گیری‌های سازمان لیگ رها نشود

وضعیت مبهم در هفته اول لیگ یک/ سرپرست مس کرمان: امیدواریم سخت‌گیری‌های سازمان لیگ رها نشود

پایگاه خبری فوتبالی- رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور امروز در حالی آغاز می‌َ‌شود که یکی از تیم‌های مدعی هنوز حریف خودش را نمی‌شناسد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، تیم فوتبال مس کرمان امروز وارد تهران شد تا اردوی خودش را برای بازی هفته اول لیگ آزادگان در پایتخت برگزار کند.

با توجه به مساله انتقال امتیاز بادران به باشگاه شمس آذر قزوین، به نظر می‌رسد دیدار هفته اول تیم مسی برابر شمس آذر خواهد بود. این در حالیست که حدود 24 ساعت پیش از مسابقه، تکلیف این بازی مشخص نیست چرا که انتقال امتیاز بادران به شمس آذر با وجود توافق دو طرف به صورت قانونی انجام نشده است.

بادران به دلیل برخی مسائل مانند تسویه‌ حساب‌ و تعهدات مالی، تاییدیه هیات فوتبال استان تهران و مجوز کمیسیون ماده 5 اداره ورزش و جوانان را دریافت نکرده است. به همین خاطر هنوز امتیاز این تیم متعلق به تهران است. البته در مورد این موضوع، هم هیات فوتبال و هم اداره ورزش و جوانان استان مخالف خروج امتیاز بودند اما با توجه به اینکه مالک بادران تمایلی به ادامه تیمداری ندارد، این تیم برای فصل جدید اصلا آماده نشده است. به همین خاطر مسئولان تهران صلاح کار را در این دیدند که با انتقال امتیاز به یک استان همجوار، جلوی از بین رفتن آن را بگیرند. با این شرایط فعالیت بادران تنها به حضور در فوتبال پایه و لیگ برتر تهران محدود می‌شود.

عدم انجام مراحل قانونی انتقال امتیاز، مانعی بزرگ بر سر راه این موضوع است. به همین دلیل مشخص نیست که آیا مسابقه شمس آذر قزوین و مس کرمان در هفته اول برگزار می‌‌شود یا اتفاقات دیگری مانند سه بر صفر شدن رخ می‌دهد.

حجت جهرمی سرپرست مس کرمان در مورد تعیین تکلیف مسابقه اول این تیم اظهار داشت: به ما اعلام شده که این بازی برگزار می‌شود. به همین خاطر به تهران سفر کردیم. بر اساس برنامه سازمان لیگ باید با تیم بادران بازی کنیم اما واقعا نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی افزود: ما کاملا آماده حضور در یک بازی رسمی هستیم ولی نمی‌دانیم حریف مقابل ما چه تیمی است. بلاتکلیفی ما را اذیت می‌کند اما سعی می‌کنیم این مسائل را از تیم دور کنیم تا اثر منفی نداشته باشد. این شرایط برای فوتبال کشور قشنگ نیست.

سرپرست مس کرمان در خصوص اینکه قرارداد بازیکنان شمس آذر هنوز ثبت نشده تا کارت بازی دریافت کنند و با توجه به این شرایط آیا صحبتی حتی به صورت شفاهی در مورد سه بر صفر شدن مسابقه مطرح شده، گفت: هیچ صحبتی در این مورد نشده است. امیدواریم سخت‌گیری‌های سازمان لیگ که البته به حق هم بود، در روز آخر برای تیم‌هایی که آمادگی ندارند رها نشود. فردا نگویند اشکالی ندارد شما با کارت ملی هم می‌توانید بازی کنید! ما برای دریافت کارت بازی برخی بازیکنان به خاطر تست‌های ایفمارک یا معافیت تحصیلی، با مشکل روبرو شدیم. امیدواریم این سخت‌گیری‌ها برای همه باشد تا  شرایط یکسانی را برای رقابت شاهد باشیم.

6641