پرسپولیس- الهلال؛ از گلزنی انصاریان تا اشک های خوردبین

پرسپولیس- الهلال؛ از گلزنی انصاریان تا اشک های خوردبین

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس و الهلال در حالی امشب به مصاف هم می روند که قرمزها به دنبال تکرار برد تاریخی‌شان برابر این تیم هستند.

به گزارش فوتبالی،جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین برد پرسپولیس روبه‌روی الهلال، سال 2000 میلادی اتفاق افتاد. یک نبرد فراموش‌نشدنی در استادیوم آزادی که با برد مهیج قرمزها با انبوهی از ستاره به پایان رسید. 

تیم علی پروین در آن مسابقه، یک سروگردن بالاتر از رقیب بود و تسلیم‌نشدنی به نظر می‌رسید، تنها 9 دقیقه بعد از شروع بازی، الهلال به گل اول دست پیدا کرد اما توفان پرسپولیس از دقیقه 45 شروع شد. اولین گل را علی کریمی با یک حرکت فردی استثنایی به ثمر رساند، علی انصاریان از روی نقطه پنالتی مسابقه را دو بر یک کرد و حامد کاویانپور یکی از دیدنی‌ترین گل‌های دوران فوتبالش را با یک شلیک درجه یک به ثمر رساند تا الهلال در آزادی به سختی شکست بخورد.

 نکته جالب آن مسابقه این بود که بعد از گلی که کاویانپور روی شوت از راه دور وارد دروازه محمد الدعایه کرد، محمود خوردبین سرپرست وقت پرسپولیس که روی نیمکت بود، اشک شوق ریخت تا لحظاتی احساسی رقم بخورد.

الهلال در دقایق پایانی آن بازی، دو اخراجی هم داشت، هنوز هم این مسابقه در ذهن هواداران پرسپولیس به عنوان بهترین برد مقابل الهلال به یاد آورده می‌شود. آن تیم درخشان پرسپولیس با آن برد، الهلال را از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد. 

قرمزها در آن سال باز هم به نیمه نهایی رسیدند اما روبه‌روی سوون سامسونگ شکست خوردند تا همچنان درگیر طلسم این مرحله باشند.

حالا باید دید بعد از گذشت بیش از 20 سال، پرسپولیسی ها باز هم می توانند این بار در ریاض پایتخت عربستان چنین بردی را تجربه کنند یا خیر.

7655