چفرین در ادامه‌ی تنش با فیفا: طرح فیفا باعث پشیمانی فوتبال‌دوستان می‌شود

چفرین در ادامه‌ی تنش با فیفا: طرح فیفا باعث پشیمانی فوتبال‌دوستان می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - ظاهرا دو نهاد بین‌ المللی و قدرتمند فوتبال جهان یعنی یوفا و فیفا بر سر طرح خاص فیفا در خصوص برگزاری دو سال یک بار جام جهانی است، با یکدیگر به اختلاف نظر و حتی درگیری های لفظی و پنهانی برخورد کرده اند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که فدراسیون بین المللی فوتبال یا همان فیفا همچنان در تلاش است تا متحدان بیشتری برای به نتیجه رساندن طرح 'برگزاری جام جهانی با فاصله دو سال یک بار' را به دست بیاورد، الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا یا همان یوفا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد یوفا و CONMEBOL که همان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی است، هرگز با این طرح فیفا موافقت نخواهند کرد و در ادامه اضافه کرد:

"حتی اگر این طرح فیفا موافقت اکثریت اعضا را هم به دست بیاورد، باز هم یوفا و CONMEBOL مانع از به نتیجه رسیدن آن طرح خواهند شد. این طرح به جنبه‌های مختلف فوتبال لطمه می‌ زند، جام‌ جهانی را بی‌ ارزش خواهد کرد و باعث پشیمانی طرفداران فوتبال خواهد شد. یوفا تا زمانی که برای این طرح تصمیم عاقلانه ای اتخاذ شود، به مخالفت خود ادامه خواهد داد."

طرح فیفا مبنی بر برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی، مدتی است که از جانب آرسن ونگر و همکارانش مطرح شده و البته با استقبال و حمایت جیانی اینفانتینو، رئیس این سازمان بین المللی نیز قرار گرفته است. 

9404