گزارش‌روز؛ موضع آلمان‌ها در قبال تحریم جام‌جهانی قطر چیست؟

گزارش‌روز؛ موضع آلمان‌ها در قبال تحریم جام‌جهانی قطر چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - اکثریت آلمانی‌ ها نسبت به قطر حس خوبی ندارند و تحریم جام جهانی قطر را می‌ خواهند نظر فدراسیون آلمان متفاوت است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه دویچه ووله، تیم ملی آلمان با هدایت هانس دیتر فلیک به عنوان نخستین تیم، راهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. بسیاری از مردم آلمان به دلیل مسائل مربوط به حقوق بشری در کشور قطر، نسبت به این کشور حس مثبتی ندارند و برخی از آن‌ ها حتی تحریم رقابت های جام جهانی را درخواست می‌ کنند.

طبق این گزارش، پیتر پیترز، نایب رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در مصاحبه‌ ای با وبسایت رسمی این فدراسیون گفت:

"با وجود درخواست برخی از مردم کشورمان، تحریم قطر باعث پیشرفت مردم این کشور نمی‌ شود. سازمان‌ های غیر دولتی و دیگر کارشناسان حاضر در بحث‌ های ما تایید کرده‌ اند که قطر یک کشور در حال تغییر و تحول است. آن‌ ها در سال‌ های گذشته پیشرفت‌ های زیادی داشته‌ اند و فوتبال باید از این پیشرفت‌ ها حمایت کند. هیچ جایی برای شک و تردید وجود ندارد."

یکی از مسائلی که اروپا و آلمان را نسبت به تحریم قطر علاقمند می‌ کند، رفتار دولت این کشور با کارگران است. به عنوان مثال، کارگران قطری حداقل دستمزد را هم دریافت نمی‌ کنند و بسیاری از آن‌ ها با تاخیر در دریافت دستمزد رو به رو هستند.

9404