فرگوسن چه کسی را لایق توپ طلای 2021 می‌داند؟

فرگوسن چه کسی را لایق توپ طلای 2021 می‌داند؟

پایگاه خبری فوتبالی - امسال بحث توپ طلا از همیشه داغ تر است چرا که یکی از غیرقابل پیش بینی ترین جوایز سالهای اخیر را با توجه به تعدد گزینه ها شاهد خواهیم بود.

به گزارش فوتبالی، جورجینیو، کریم بنزما، لیونل مسی، لواندوفسکی و ... بخت های اصلی جایزه هستند اما فرگوسن اعتقاد دارد که کریستیانو رونالدو باید ششمین توپ طلایش را ببرد. مربی سابق شیاطین سرخ بیان کرد:" کریستیانو لایق توپ طلا است. امسال رکوردها را یکی پس از دیگری شکسته است."

البته فرگوسن بیراه نمی گوید. رونالدو با 136 گل بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست و با 115 گل برای تیم ملی پرتغال بهترین گلزن تاریخ بازیهای ملی به شمار می رود. ستاره 36 ساله از سویی  با عبور از پله و ژوزف بیکان به بهترین گلزن تاریخ فوتبال تبدیل شده است. در حقیقت رونالدو در 1084 بازی خود 795 گل زده و فقط پنج گل تا 800 گله شدن فاصله دارد. رونالدو در سال 2021 رکوردهای مختلفی را شکسته است و جدا از عبور از علی دایی به عنوان بهترین گلزن تاریخ بازیهای ملی از 180 بازی سرجیو راموس هم عبور کرد و به 182 بازی ملی رسید تا به رکورد دار بازی ملی در میان بازیکنان اروپایی تبدیل شود. رونالدو در یورو نیز تاریخ سازی کرد و با پنج گل بهترین گلزن مسابقات شد و از پلاتینی عبور کرد تا با چهارده گل به بهترین گلزن برتر تاریخ یورو تبدیل شود. رونالدو همچنین با شش پاس گل در کنار پوبورسکی در تاریخ یورو رکورد دار است و با دوازده برد و پنج بازی حضور در یورو از این دو حیث نیز رکورد شکسته است. رونالدو فصل گذشته جام حذفی و سوپرجام ایتالیا را برد و با 29 گل آقای گل سری آ شد تا به اولین بازیکنی تبدیل شود که در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا آقای گل می شود.

4125