گزارش‌روز؛ آشنایی با باهوش‌ترین بازیکنان فوتبال جهان

گزارش‌روز؛ آشنایی با باهوش‌ترین بازیکنان فوتبال جهان

پایگاه خبری فوتبالی - باهوش ترین بازیکنان فوتبال جهان شناسایی و معرفی شدند.

به گزارش فوتبالی، اکثر فوتبالیست های جهان بر اساس سلامت جسمانی، سرعت و مهارت هایشان مورد ارزیابی قرار می گیرند. این گزارش هم بر اساس اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفته که این اطلاعات هر چند مدت یک بار توسط دانشگاهی در شهر استکهلم سوئد منتشر می شود. نتایج حاصل از بررسی این اطلاعات، در نگاه نخست تا حدی غیر قابل باور با دست‌کم به راحتی قابل باور نیست!

در ادامه، نتایج حاصل از بررسی اطلاعات و داده های منتشر شده توسط دانشگاه سوئدی را مشاهده می کنید. 

نفرات نخست لیستی تحت عنوان بازیکنانی که دارای بالاترین ضریب هوشی یا همان IQ هستند و به عبارت ساده تر و خلاصه تر، لیست نفراتی که شامل باهوش ترین بازیکنان فوتبال می شود:

1 - جرارد پیکه: 170

بر اساس اعلام مجله لا ونگوردیا، ضریب هوشی (IQ) جرارد پیکه 170 است که بالاتر از بسیاری از مردم جهان می باشد. سطح آی کیو پیکه در گذشته 140 ارزیابی شده بود اما خوان پیکه، پدر این بازیکن در مصاحبه ای با این مجله اعلام کرده که در تست ضریب هوشی جدیدی که از او گرفته شده، نمره 170 به دست آمد.

بر این اساس، ضریب هوشی جرارد پیکه بر فرانک لمپارد به عنوان باهوش ترین فوتبالیست جهان غلبه کرد و همچنین بالاتر از آلبرت انیشتین است. بنابراین مدافع بارسلونا در بین 0,001% افراد برتر جهان از لحاظ هوشی قرار دارد.

2 - فرانک لمپارد: 150

این اسطوره استمفوردبریج و مربی فوتبال، ضریب هوشی 150 دارد و مدت ها به عنوان باهوش ترین فوتبالیست جهان شناخته می شد.

فرانک لمپارد در بین پنج درصد افراد باهوش جهان قرار دارد. همه می دانیم که ضریب هوشی آلبرت انیشیتن 160 است. اگر او به توپ فوتبال علاقه ای نداشت، می توانست یک دانشمند برجسته شود.

3 - ماریو بالوتلی: 147

بالوتلی نیز یکی از بازیکنانی است که دارای بالاترین ضریب هوشی در جهان است.

 ماریو بالوتلی که با لقب 'سوپر ماریو' هم شناخته می شود، قبلا یکی از بااستعدادترین بازیکنان جهان ارزیابی می شد اما او همچنین دوست دارد کارهای خلاف عُرف انجام دهد و با دیگران متفاوت باشد. مانند شوخی با هم تیمی ها و حتی اعتراض به مربی که باعث می شود او زیاد مورد حمایت هواداران نباشد. با این وجود، اکثر مردم درباره این ویژگی و هوش بالای این بازیکن چیزی نمی دانند.

4 - خوان ماتا: 142

خوان ماتا یک بازیکن فوق العاده باهوش و عالی است. او روزنامه نگاری را در پلی تکنیک مادرید سپری کرد.

خوان ماتا همچنین در رشته بازاریابی و علوم ورزشی در تربیت بدنی نیز مدرک گرفته است. او جزو معدود فوتبالیست هایی است که دو مدرک دانشگاهی دارد.

5 - پیتر چک: 140

او رکورددار کلین شیت در تاریخ لیگ برتر فوتبال انگلیس است و چهار قهرمانی در لیگ برتر جزیره، پنج جام حذفی، قهرمانی در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد. اما برای او همه چیز آمار و افتخارات نیست و نکته ای که او را از سایر دروازه بانان متمایز می کند، هوش بسیار بالای اوست.

پیتر چک در سال 2016 فاش کرد که با مدافعان تیمش، با سه زبان مختلف در ارتباط بوده است. پیتر چک به چندین زبان زنده دنیا تسلط دارد.

9404