واکنش AFC و فیفا به نخستین تساوی ایران با اسکوچیچ/ اولین گل کره جنوبی در تهران پس از ۱۲ سال

واکنش AFC و فیفا به نخستین تساوی ایران با اسکوچیچ/ اولین گل کره جنوبی در تهران پس از ۱۲ سال

پایگاه خبری فوتبالی- سایت‌های AFC و فیفا به تساوی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی واکنش نشان دادند.

به گزارش فوتبالی، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره تساوی تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی، در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر نوشت: «زمانی که سون هیونگ‌مین سه دقیقه پس از شروع نیمه دوم گلزنی کرد، کره جنوبی به دنبال کسب نخستین پیروزی خود در ورزشگاه آزادی بود که جنگندگی و تحرک بالای جهانبخش و ضربه سر او، بازی را به تساوی کشاند. این نتیجه به 10 پیروزی متوالی ایران با دراگان اسکوچیچ پایان داد، اما این تیم توانست با دو امتیاز بیشتر از کره جنوبی، صدر جدول گروه A را حفظ کند.
فرصت‌های ابتدای بازی نصیب کره جنوبی شد و ایران در دقیقه 42 صاحب موقعیت گلزنی شد که سنگربان کره، شوت از راه دور آزمون را دفع کرد. زمان‌بندی عالی سون در دویدن، رسیدن به توپ و عبور از صادق محرمی، نخستین گل کره جنوبی را در تهران ظرف 12 سال اخیر به ارمغان آورد. ایران هم به دنبال فرار از نخستین شکست خانگی خود مقابل نماینده آسیای شرقی بود.

آزمون مانند همیشه، امیدهای ایران را نگه داشت و توپ را در دقیقه 76 به جهانبخش رساند تا ضربه سر فوق‌العاده او، سومین گل این بازیکن را در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 به ارمغان بیاورد. به این ترتیب تقابل دو غول فوتبال آسیا پس از دیداری جذاب، یک امتیاز برای هر تیم به همراه داشت.»

همچنین صفحه مسابقات جام جهانی فوتبال که زیر نظر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اداره می‌شود، درباره این مسابقه نوشت: ضربه سر علیرضا جهانبخش، تساوی تیم ملی ایران را مقابل جنگجویان تائگوک تضمین کرد تا این تیم با دو امتیاز بیشتر از کره جنوبی، در صدر جدول گروه A قرار بگیرد.

6641