کاپیتان والیبال زنان سایپا: می‌خواهیم سال‌های بعد روی سکوی آسیا برویم/ به خودباوری رسیده‌ایم

کاپیتان والیبال زنان سایپا: می‌خواهیم سال‌های بعد روی سکوی آسیا برویم/ به خودباوری رسیده‌ایم

پایگاه خبری فوتبالی- شبنم علیخانی می‌گوید چهارمی در جام باشگاه‌های آسیا باعث شده تا زنان والیبالیست به خودباوری و اعتماد به نفس برسند که توانایی پیروزی مقابل رقبای اصلی خود را دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، تیم والیبال زنان سایپا به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا موفق شد برای اولین بار در والیبال زنان ایران به جمع چهار تیم برتر وارد شود. این تیم در رتبه‌بندی پایانی درجایگاه چهارم  قرار گرفت.  

شبنم علیخانی در این مورد به ایسنا گفت: خوشبختانه بعد از سال‌های طولانی اعزام به مسابقات، ‌ نتیجه‌ای متفاوت رقم زدیم. دوست داشتیم با مدال برگردیم که متاسفانه به دلیل تجربه کم این اتفاق نیفتاد، ‌اما عزم خود را برای دوره بعد جزم کرده‌ایم.

او به دیدارهای دور گروهی مسابقات اشاره و بیان کرد: دوست داشتیم دوم گروه شویم تا به تیم سوم گروه اول بخوریم اما با یک برد به تیم دوم گروه دیگر که ژتیزو قزاقستان بود خوردیم. ما در دور گروهی مقابل آلتای قزاقستان شکست خورده بودیم و در یک چهارم هم باید به مصاف دیگر نماینده این کشور می‌رفتیم. قزاق‌ها خیلی از ما بلند قدتر بودند، بازی مقابلشان سخت بود و ذهنیتی منفی و بد داشتیم اما مقابل ژتیزو اصلا به این موضوع فکر نکردیم و بدون ترس وارد زمین شدیم. می‌خواستیم چیزی که هستیم را به نمایش بگذاریم تا در صورت شکست حسرتی باقی نماند.

او در این مورد افزود: زمانی که بازی خود را انجام دادیم و والیبال واقعی را به نمایش گذاشتیم، ‌ قزاقستان را با آن فیزیک خوب شکست دادیم. ما تا به حال چنین تجربه‌ای نداشتیم و در امتیاز آخر تمام بازیکنانی که طی سال‌های گذشته با هم اعزام می‌شدیم و این بار در محل مسابقات حضور نداشتند، ‌از جلوی چشمانم رد شدند، ‌ چون لحظه خیلی قشنگی بود. این اتفاق برای خیلی‌ها غیر قابل باور بود چون بعد از بازی همه پیام می‌دادند که چگونه قزاقستان را سه بر صفر شکست دادید.

کاپیتان تیم والیبال زنان سایپا در مورد عدم حضور تیم‌های چین، ‌ ژاپن و کره شمالی در جام باشگاه‌ها و تاثیر آن بر جایگاه سایپا در این دوره از رقابت‌ها گفت: رقبای ما همیشه چین تایپه، تایلند، کره جنوبی و قزاقستان بوده‌اند. ما اصلی‌ترین رقبایمان را شکست دادیم. چین، ژاپن و کره در دنیا حرف برای گفتن دارند و جزو ابرقدرت‌های جهان هستند. ما در آسیا پشت خط قزاقستان، چین تایپه و فیلیپین مانده بودیم و حرکت بزرگی انجام دادیم.  

او در این مورد افزود: از نظر والیبالی به حدی پیشرفت کرده‌ و به خودباوری رسیده‌ایم که از قزاقستان ست می‌گیریم و فیلیپین را شکست می‌دهیم. بعد از بردی که مقابل تیم دوم قزاقستان داشتیم، آلتای با ترس خاصی با ما بازی کرد. اگر در بازی‌ها و تورنمنت‌های دوستانه بیشتری شرکت می‌کردیم، یک ستی که از آلتای گرفتیم تا این حد برایمان غیرقابل باور نبود و راحت برنده می‌شدیم.

پاسور تیم سایپا با اشاره به پیشرفت والیبال زنان ایران گفت: هر چند در این دوره از مسابقات نقص‌هایی داشتیم اما از نظر فنی هم پیشرفت کرده بودیم و این نتیجه قطعا روی والیبال ما ثاثیر می‌گذارد، حتی خودباوری و اعتماد به نفس خاصی پیدا کرده بودیم و دوست داشتیم در تورنمت دیگری شرکت می‌کردیم و این تیم‌ها را شکست می‌دادیم.

علیخانی در پایان گفت: از مردم و کسانی که به ما انرژی دادند و پیام محبت‌آمیز فرستادند، تشکر می‌کنم. خوشحالم که این اتفاق برای والیبال زنان افتاد. البته به این راضی نیستیم، می‌خواهیم در سال‌های آینده روی سکو برویم و والیبال واقعی زنان ایران را نشان بدهیم.

۴۱۵۴