گل بارلا و پنالتی براردی برای امضای حکم سومی آتزوری در لیگ ملت‌ها کافی بود

گل بارلا و پنالتی براردی برای امضای حکم سومی آتزوری در لیگ ملت‌ها کافی بود

پایگاه خبری فوتبالی - در دیدار رده بندی رقابت های لیگ ملت های اروپا، تیم ملی ایتالیا با غلبه بر بلژیک موفق به کسب عنوان سومی شد.

به گزارش فوتبالی، در مسابقه ای که عصر امروز برای تعیین تیم های سوم و چهارم رقابت های لیگ ملت های اروپا در استادیوم آلیانز شهر تورین ایتالیا برگزار شد، تیم ملی کشور میزبان این بازی یعنی ایتالیا برابر بلژیک قرار گرفت که در پایان، شاگردان روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیا موفق شدند حریف قدرتمند خود بلژیک را از پیش رو برداشته و با کسب این پیروزی، به عنوان سومی دومین دوره لیگ ملت های اروپا در سال 2021 دست یابند.

روبرتو مانچینی، سرمربی آتزوری برای ترکیب ابتدایی ایتالیایی های میزبان در این مسابقه، این یازده نفر را در نظر گرفته بود:

دوناروما، دی‌لورنزو، آچربی، باستونی، امرسون، بارلا، لوکاتلی، پلگرینی، براردی، کیه‌زا

در سمت مقابل هم روبرتو مارتینز، سرمربی شیاطین سرخ بلژیکی، تیمش را با این ترکیب روانه میدان مسابقه کرده بود:

کورتوا، آلدرویرلد، دنایر، فرتونگن، سائلماکرز، ویتسل، تیلمانس، کاستانیه، وناکن، کاراسکو، باتشوایی

در نیمه نخست این دیدار، دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند. آتزوری بازی را کمی بهتر آغاز کرد اما روند مسابقه، رفته رفته به تعادل کشیده شد و هر دو تیم موقعیت های خوبی روی دروازه های یکدیگر ایجاد کردند که تمام این موقعیت ها، گاهی با بی دقتی و گاهی هم با بدشانسی از دست هر دو تیم رفت. جدی ترین فرصت بلژیکی ها، ضربه ای بود که به تیر دروازه دوناروما برخورد کرد. ایتالیایی ها هم چند موقعیت خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کردند که در یکی از جدی ترین آن ها، ضربه کیه‌زا در موقعیتی تقریبا تک به تک را کورتوا با واکنشی فوق العاده به کرنر فرستاد. سرانجام هیچ توپی از خط دروازه ها رد نشد تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

با شروع نیمه دوم این مسابقه، ایتالیایی ها با توپ پر وارد میدان شدند و حملات پر دامنه ای را روی دروازه حریف تدارک دیدند تا این که نیکولو بارلا با یک شوت دیدنی، دروازه کورتوا را باز کرد.

آتزوری که از حمایت تماشاگران و هواداران خودی برخوردار بود، فشار خود را در زمین بلژیک حفظ کرد تا این که با خطای مدافع بلژیکی روی فدریکو کیه‌زا که در محوطه جریمه پا به توپ شده بود، صاحب یک ضربه پنالتی شد. دومنیکو براردی پشت این ضربه قرار گرفت و آن را تبدیل به گل دوم میزبان کرد تا خیال مانچینی و طرفداران آتزوری راحت‌تر شود.

این پایان کار نبود و در اواخر زمان مسابقه، دی کتلائره گل اول بلژیکی ها را وارد دروازه دوناروما و ایتالیا کرد.

در ادامه، زمان چندانی برای شاگردان مارتینز باقی نمانده بود که بتوانند گل تساوی را هم به ثمر برسانند و سرانجام این دیدار در پایان نود دقیقه با برتری دو بر یک آتزوری و کسب عنوان سومی ایتالیا در دومین دوره لیگ ملت های اروپا به اتمام رسید.

9404