فرمول یک| بوتاس فاتح گرندپری ترکیه شد

فرمول یک| بوتاس فاتح گرندپری ترکیه شد

پایگاه خبری فوتبالی- گرندپری اتومبیلرانی فرمول یک ترکیه با برتری راننده فنلاندی تیم مرسدس به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، شانزدهمین مرحله از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان، عصر امروز (یکشنبه - 18 مهر) در پیست لغزان «استانبول پارک» برگزار شد و با برتری والتری بوتاس راننده فنلاندی تیم مرسدس به پایان رسید.

لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس که در دور تعیین خط، اول شده بود به دلیل تغییراتی که در موتور ماشینش ایجاد شد، مسابقه را از جایگاه یازدهم آغاز کرد و دانیل ریکیاردو راننده استرالیایی تیم مک‌لارن هم به دلیل مشابه از جایگاه بیستم و آخر، کار خود را شروع کرد.

فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی تیم آلپاین به دلیل بستن راه میک شوماخر راننده آلمان تیم هاس با پنج ثانیه جریمه مواجه شد.

در پایان این مرحله از مسابقات، والتری بوتاس راننده فنلاندی تیم مرسدس با ثبت بهترین زمان زودتر از سایر رانندگان از خط پایان گذشت و اولین پیروزی خود در سال 2021 را به ثبت رساند.

فرستاپن از تیم ردبول با اختلاف 14.584 ثانیه در رده دوم به کار خود پایان داد و پرز از تیم ردبول نیز با 33.814 ثانیه اختلاف نسبت به بوتاس رتبه سوم را به خود اختصاص داد. لکرک از تیم فراری و همیلتون از تیم مرسدس هم به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

ایستگاه بعدی این مسابقات، گرندپری آمریکاست و رانندگان در تاریخ 24 اکتبر در پیست آمریکاز واقع در شهر آستین در ایالت تگزاس به رقابت با هم به خواهند پرداخت.

۴۱۵۴