نقش پررنگ یک زن انگلیسی و همسر ایرانی‌اش در تحولات اخیر نیوکاسل

نقش پررنگ یک زن انگلیسی و همسر ایرانی‌اش در تحولات اخیر نیوکاسل

پایگاه خبری فوتبالی - در حالی که هشتاد درصد از سهام باشگاه نیوکاسل یونایتد انگلستان به PIF یا همان صندوق سلطنتی عربستان رسیده، بیست درصد دیگر میان برادران روبن و شرکت آماندا استیولی تقسیم شده که در آینده قرار است خبرهای بیشتری از این نام بشنویم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های انگلیسی، آماندا استیولیِ چهل و هشت ساله که اهل ریپون یورکشایر شمالی بوده و با ارتباط خوبی که با سرمایه‌ گذاران خاورمیانه دارد شناخته می‌ شود، در سال ۲۰۰۵ گروه PCP را راه‌ اندازی کرد. آماندا استیولی در سال ۲۰۱۱ با مهرداد قدوسی، تاجری دورگه (ایرانی - انگلیسی) ازدواج کرد و با توجه به نقش او در PCP به عنوان مدیر اجرایی، به نظر می‌ رسد این زوج، بازیگران اصلی تیم مدیریتی جدید باشگاه نیوکاسل یونایتد انگلیس خواهند بود.

آماندا استیولی که ثروت شخصی او حدود یکصد و دَه میلیون پوند تخمین زده شده است، نقشی کلیدی در سرمایه‌ گذاری قطر و ابوظبی در بانک Barclays در سال ۲۰۰۸ و همچنین واگذاری باشگاه منچستر سیتی انگلستان به شیخ منصور اماراتی داشت. استیولی با PCP در سال ۲۰۱۷ با پیشنهادی سیصد میلیون پوندی برای خرید سهام باشگاه نیوکاسل یونایتد انگلیس اقدام کرد اما شکست خورد تا او پس از چند سال و این بار با پشتیبانی یک کنسرسیوم سعودی، سهام باشگاه کلاغ ها را در اختیار بگیرد.

9404