لاپورتا: نیوکمپ نگین معماری می‌شود/ خواستم مسی رایگان بازی کند/ با کومان مثل رایکارد رفتار می‌کنم

لاپورتا: نیوکمپ نگین معماری می‌شود/ خواستم مسی رایگان بازی کند/ با کومان مثل رایکارد رفتار می‌کنم

پایگاه خبری فوتبالی - رئیس باشگاه بارسلونا مصاحبه مفصلی با یکی از رسانه ها انجام داده و صحبت های مهمی را مطرح کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه راک 1، خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا در مصاحبه تازه خود با این رسانه، در مورد موضوعات مهمی نظیر رونالد کومان، لیونل مسی و شرایط اقتصادی فعلی بارسلونا صحبت و نکات مهمی را مطرح کرده که در ادامه می خوانید:

شرایط اقتصادی و اقدام قانونی؟

"همان طور که مدیر کل ما گفت، ما داریم در مورد مدیریت مبتنی بر بداهه و بدون پول نقل و انتقالات (مدیریت بارتومئو) صحبت می کنیم. بنابراین این مدیریت فاجعه بار است. با دیدن نتایج نامنظم از نظر حقوقی کار خود را آغاز کردیم. مسئولیت ها باید مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات قانونی لازم صورت بگیرد. این مورد فوری نیست و در پایان سال باید همه اطلاعات را داشته باشیم. مسئولیت پذیری همه چیز است. من نمی خواهم عجله کنم. باید فرض بی گناهی را مد نظر داشته باشیم. ما نمی توانیم با پایان یافتن فصل گذشته همه چیز را نادیده بگیریم. ما روی کار آمدیم و انتظار وضعیت بدی را داشتیم اما وضعیت بدتر از آن چیزی است که ما فکر می کردیم."

لاپورتا در مورد شرایط اقتصادی ادامه داد:

"ما نگران پروژه اسپای بارسا، پرداخت پول به واسطه ها و باشگاه ها هستیم. برخی از مبالغ بسیار زیاد است و برخی نیز باید به واسطه ها پرداخت شود. من ماه هاست با بارتومئو و اعضای هیات مدیره او صحبت نکرده ام. با این حال، به عنوان رئیس بارسلونا مشکلی با صحبت با او ندارم."

بهبود شرایط اقتصادی؟

"عملکرد فران ریورتر بسیار خوب است. ما باید شرایط اقتصادی منفی را برعکس کنیم. این به معنای سودآوری نیست. هدف کسری صفر است و سپس بازپرداخت بدهی ها. می توانیم امضا کنیم. ما منابعی مانند سرمایه گذاری و اعتبار دریافت خواهیم کرد. چیزی که ما نمی خواهیم، بدهی بیشتر است. ما سرمایه تازه می خواهیم. ما در نیازهایی که داریم، ورزش و سرمایه گذاری روی بازیکنان جوان را اولویت می دانیم."

امضا با نیمار؟

"شرایط امضا با نیمار آن طور که به ما اطلاع دادند، نبود. آن ها به ما گفتند که او را متقاعد کرده اند و او با پاریسن ژرمن ادامه می دهد. او ناامید نشد و این فوتبال است.  او یکی از بهترین بازیکنان است که می توانست درآمد زیادی ایجاد کند. او یک بازیکن مرجع است. نتیجه عدم قرارداد با او خوب بوده است."

حفظ مسی در تیم؟

"ما فیرپلی مالی نداشتیم. در آن زمان، امکان ایجاد حاشیه لازم وجود نداشت. ما نتایج حسابرسی را داشتیم و قرارداد با CVC و حفظ مسی می توانست ما را در معرض خطر قرار دهد. بارسلونا بالاتر از هر بازیکنی است. در آن زمان، هیچ حاشیه امنیتی برای حفظ لئو و عقد قرارداد CVC وجود نداشت."

تزریق سرمایه 1.5 میلیاردی؟

"برای حال و آینده باشگاه و زنده ماندن باشگاه ایجاد یک فضا و یک ورزشگاه ضروری است. این اعتبار محسوب نمی شود، زیرا این نیاز ماست و لازم است که ما این کار را انجام دهیم. شرکا به این پروژه افتخار خواهند کرد و این پروژه تاثیرگذار خواهد بود. این یک پروژه اساسی است که از مجمع می خواهیم به ما اجازه سرمایه گذاری برای تابستان آینده بدهد."

پروژه بازسازی نیوکمپ؟

"ما می خواهیم این موضوع را گسترش دهیم و یوهان کرایوف به ما کمک می کند. قرار است تنها یک سال خارج از نیوکمپ باشیم؛ در یک استادیوم 50 هزار نفری تا ساخت و سازهای مهم انجام شود. باید تغییراتی انجام شود و شرکا این موضوع را درک خواهند کرد. نیوکمپ نگین معماری قرن خواهد بود. نسبت به پروژه بازسازی در زمان بارتومئو تغییراتی انجام شده است، زیرا آن پروژه منسوخ شده و زمانی که به من نشان دادند، من تعجب کردم. بازسازی نیوکمپ برای شهر هم خوب است‌؛ برای بازی هایی مثل المپیک. ما یک مرجع برای سرگرمی و فراغت و یک پروژه پایدار نیاز داریم. طبقه سوم باید کاملا بازسازی شود و 110 هزار نفر جمعیت با جایگاه VIP خواهیم داشت. از پروژه بارتومئو هم استفاده می کنیم و از نظر زیبایی با هم تفاوت ندارند. تامین مالی 1.5 میلیاردی هست و گلدمن ساکس هم علاقمند به سرمایه گذاری است. آن ها تامین مالی را مهم می دانند و می دانند که اعتبار زیادی به ما می بخشد.

اگر مجمع اجازه وام را ندهد، ما آن را می پذیریم. ما سعی می کنیم آن ها را متقاعد کنیم که این بهترین چیز برای ماست. مردم باید فلسفه ما را درک کنند."

گلدمن ساکس؟

"ما در حال مذاکره هستیم. هیچ تصمین قطعی وجود ندارد. کسب و کار است که اعتبار ایجاد می کند و پس می دهد. گلدمن ساکس هیچ کنترلی نخواهد داشت. آن ها به ما اعتماد دارند و بارسلونا این جا حکومت خواهد کرد. قدرت تصمیم گیری از آن بارسلونا است و هیچ قدرت متقابلی وجود ندارد. ما از همه عوامل اعتماد و اعتبار می گیریم و قدرت 100% مال ما است. آن ها ما را همراهی می کنند."

ماندن مسی به صورت رایگان؟

"من در مورد مسی عصبانی نمی شوم، زیرا از او قدردانی می کنم. وقتی دیدیم که او نمی تواند ادامه دهد، دو طرف ناامید شدند. می دانم آن ها تمایل زیادی به ماندن داشتند، اما به دلیل پیشنهادی که به دست آن ها رسید، تحت فشار زیادی بودند."

آیا مسی چیز خاصی خواسته بود؟

"من وارد جزئیات کوچک نمی شوم. من خاطرات مردم از مسی را همان طور که هست، حفظ می کنم."

پیوستن مسی به پاریسن ژرمن؟

"همه چیز نشان می دهد که او قبلا از PSG پیشنهاد داشته است. همه می دانستند که او یک پیشنهاد بزرگ و بسیار قدرتمند دارد. ما می دانستیم که آن ها آماده ارائه پیشنهاد بزرگ به مسی هستند."

تصمیم شما در قبال خروج مسی؟

"هیچ وقت به عقب نشینی فکر نمی کنم. فکر می کنم تا بهترین کار را برای بارسلونا انجام دهم. هیچ کس نمی تواند باشگاه را در معرض خطر قرار دهد. من امیدوار بودم که مسی در آخرین لحظه به صورت رایگان برای ما بازی کند. من این را دوست داشتم. شرایط قانونی و لیگ را درک می کنم اما نمی توانستم از بازیکنی در سطح او بخواهم که رایگان بازی کند. من مسی را می شناسم. او می دانست که برای ماندنش باید شرایط اقتصادی را بازیابی کنیم. ما هنوز هم بدهی داریم و باید آن را پرداخت کنیم."

رونالد کومان؟

"تصمیم این است که کومان ادامه دهد. وقتی همه چیز آن طور که ما می خواستیم پیش نرفت، همه دلسرد شدیم. خود کومان هم دلسرد شد. پس از گوش دادن به حرف افرادی که به آن ها اعتماد دارم، متوجه شدم باید با کومان مانند رایکارد رفتار کنم. او مانند یک روحانی است. شما متوجه می شوید و او به شما می گوید که بارسلونا را دوست دارد. رونالد کومان اسطوره بارسلونا است و تصمیم گرفت در سخت ترین شرایط به میدان برود. من از او پرسیدم که به تیم اعتقاد دارد که او پاسخ مثبت داد. او می خواست به هر قیمتی ادامه دهد و نشان بدهد که این تیم رقابتی است. البته که منصفانه است، زیرا ما دمبله و آگوئرو را نداشتیم و با مصدومیت و خروج بازیکنان خط حمله، گل های زیادی برای ما از دست رفته است. فکر می کنم که منصفانه است به او یک فرصت دیگر بدهیم. او یک قرارداد دارد و باید به آن احترام بگذاریم. من از این تصمیم راضی هستم."

ژاوی هرناندز؟

"من اغلب با ژاوی صحبت می کنم، زیرا ما با هم دوست هستیم. با پپ هم همین طور. من دوست دارم بدانم آن ها چه فکر می کنند زیرا بیشتر از من می دانند. سرمربی ما کومان است و ما به داشتن او افتخار می کنیم. ما تازه شروع کرده ایم و باید حاشیه اطمینان را به او بدهیم تا شرایط ورزشی را تغییر دهد. بهترین تصمیم، اعتماد به کومان است که لایق اعتماد است. مدیریت ورزشی دائما در زمینه سرمربیان و بازیکنان فعالیت می کنند و این وظیفه ما است. آن ها همه مربیان و بازیکنانی که می توانند در مدار بارسلونا قرار بگیرند را بررسی می کنند. سرمربی ما کومان است و تا انتها با او هستیم."

گاوی؟

"قصد ما این است که با بازیکنان جوان خود تمدید کنیم. ما در تلاش هستیم تا با همه بازیکنان لاماسیا تمدید کنیم. آن ها به خوبی پاسخ داده اند و ما پروسه تمدید را آغاز کردیم. امیدوارم هفته آینده خبرهای خوبی به شما بدهم. در مورد پدری هم تمدید او در سطح پیشرفته قرار دارد و امیدوارم بتوانیم آن را به خوبی پیش ببریم. شرایط آنسو هم خوب است."

سبک بازی تیم کومان؟

"وقتی کومان آن را برای من توضیح داد، درک کردم. همه ما ایده آل خود را داریم. من همیشه به حرفه ای ها احترام می گذارم. این موضوعات در مورد رایکارد و گواردیولا هم برای من رخ داده است. من می خواهم در مورد کومان هم رخ دهد. من با او در مورد جنبه های فنی ای که درک کرده ام، صحبت کردم."

تمدید سرجی روبرتو؟

"ما در حال تمدید قرارداد او هستیم. حقوق او قبلا کاهش یافته است. تمدید او بسته نشده است، زیرا برخی از حواشی آن را در حالت تعلیق قرار داده است."

دکو و جوردی کرایوف؟

"برای ما مهم است که به کومان اعتماد به نفس بدهیم. دکو برای بارسلونا کار می کند. او مراقب به بازار برزیل و پرتغال است."

مسی و پائو گاسول (اسطوره بسکتبال)؟

"من می خواهم از مسی قدردانی کنم. خوشحال می شویم در زمان مناسب، در صورت خواسته آن ها ادای احترام کنیم. شرایط در مورد پائو گاسول هم این طور است. صحبت های او بسیار آموزنده است. او فوق العاده است و همیشه با انگیزه ظاهر می شود. او فروتن است و ما از او قدردانی می کنیم. او پایه دارد و سفیر بارسلونا است."

9404