ایراندوست: فوتبال زنان ایران هنوز نوپاست

ایراندوست: فوتبال زنان ایران هنوز نوپاست

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران از عوامل موثر بر صعود تاریخی این تیم به مرحله نهایی جام ملت های آسیا توضیح داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران در خصوص صعود تاریخی این تیم به مرحله نهایی جام ملت های آسیا اظهار کرد: با توجه به دو سال و نیم وقفه ای که در تشکیل تیم ملی افتاده بود، انتظار این رخداد تاریخی نبود اما دختران ما نشان دادند که اگر امکانات و توجه کافی باشد نمایش خوبی خواهند داشت.

وی با اشاره به آمادگی بدنی بالای حریفان ایران در رقابت های اخیر اذعان کرد: ما فقط چهار ماه تمرین داشتیم و در آخرین بازی ما، اردن تیمی بود که یک سال و نیم در اردو به سر می برد و در یک تورنمنت نیز قهرمان شده بود. اما انگیزه بالا و وضعیت روحی روانی تیم ما که با کمک روانشناس تیم میسر شد، باعث شد تا نمایش درخشانی از آن ها شاهد باشیم.

ایراندوست در خصوص حضور زهره کودایی درون دروازه توضیح داد: در بازی اول و دوم تدارکاتی که با بلاروس و ازبکستان داشتیم با دو ترکیب متفاوت از هر 23 بازیکن استفاده کردم و هدفم ارزیابی بازیکنان بود. از بازی بلاروس که برگشتیم به بازیکنان گفتم که خوشبختانه همه در یک سطح هستید و اگر هر کدام از شما نباشید تیم ملی ضرر نمی کند پس باید قلبا در خدمت تیم باشید و رفتار خود را حرفه ای کنید. بعضی از بازیکنان در طول مسیر از ما جدا شدند اما تاثیری در تمرینات ما نداشت. سه دروازه بان ما در اردوی اخر خیلی خوب تمرین کردند و هر سه می توانستند گلر یک ایران باشند اما ما بخاطر تجربه ملی بیشتری که زهره داشت او را در دروازه گذاشتیم. البته هر سه از نظر اخلاقی بهترین بودند و همدلی خوبی بین ان ها وجود داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در خصوص تاثیر حضور نصرت ایراندوست در کادر فنی گفت: همیشه می گویم که فوتبال زنان نوپاست و هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. در این شرایط مشاوره و تجربیات مربیان مرد راهگشاست و من در این مدت هم از پدرم مشاوره می گرفتم هم از استاد مرتضی محصص که در هر اردو با ایشان وبینار داشتیم و تجربیات خوبی در اختیارمان می گذاشتند. هرچند در کادر فنی اختلاف نظرات فنی با هم داشتیم اما این باعث شده بود که با هم مشورت بیشتری کنیم و در نهایت بهترین عملکرد را داشته باشیم و این همدلی نقطه قوت کادر فنی بود.

ایراندوست در رابطه با عملکرد فدراسیون در برابر تیم ملی فوتبال زنان تصریح کرد: فدراسیون حتی یک اردوی من را لغو نکرد، من در 6 سالی که مربی تیم های ملی بودم شاهد اتفاقات زیادی از جمله لغو یا جابجایی اردو ها بودم و یا به شکلی تیم مردان ارجحیت داده می شدند اما امسال با وجود اینکه هم تیم ملی فوتسال مردان اردو داشتند و هم تیم ملی جوانان زنان، اما فدراسیون به خوبی حمایت کرد و امکاناتی که لازم داشتیم در اختیارمان قرار داد و در نهایت نتیجه خوبی هم حاصل شد.

وی در پایان خطاب به طرفداران فوتبال زنان گفت: مریم ایراندوست هرچه دارد از هواداران است. چه زمانی که در ملوان حضور داشتم چه در تیم ملی همیشه با انرژی مردم پیشرفت کردم. شاید در گذشته فقط خانم ها توجه داشتند ولی امروزه نگاه همه مردم چه زن و چه مرد به فوتبال زنان است و این انرژی که از قلب خانواده های ایرانی به ما رسید مهم ترین تفاوت این دوره از رقابت ها بود.

7474