کودایی: از دعای مادرم احساس غرور کردم/ نان بازویم را می‌خورم/خوشحالم که اعتماد کادر فنی را جلب کردم

کودایی: از دعای مادرم احساس غرور کردم/ نان بازویم را می‌خورم/خوشحالم که اعتماد کادر فنی را جلب کردم

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان درباره غیبت مسئولان شهرش در مراسم استقبال، گفت: امیدوارم تمام ورزشکارانی که افتخارآفرینی می‌کنند بیشتر از این دیده شوند و از آنها حمایت مالی و معنوی شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، زهره کودایی پس از درخشش در مرحله مقدماتی مسابقات جام ملت‌های آسیا و صعود به جام ملت‌های آسیا به شهرش برگشت اما با غیبت مسئولان مواجه شد. وی در این خصوص گفت: متاسفانه زمانی که من رسیدم جز خانواده‌ام کسی نیامده بود. بالاخره ورزشکار حرفه‌ای چشم امیدش به این است که تلاش کند و زحمت بکشد و افتخارآفرینی کند. من هم جزو آن دسته ورزشکارانی بودم که واقعا تلاش کردم تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال بانوان ایران به مرحله بعد صعود کنیم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران، افزود: انتظارم خیلی بیشتر از اینها بود که مسئولان حداقل پیگیری می‌کردند که من چه زمانی به شهرم می‌رسم. نمی‌دانم چه بگویم، اما هیچ چیزی از من کم نمی‌شود، چون در کارم همیشه توکلم به خدا بوده است و نان بازویم را خوردم و از این به بعد هم همین روال را ادامه می‌دهم.

وی با اشاره به نقش حمایت‌های مسئولان در پیشرفت ورزشکاران، اظهار داشت: نمی‌دانم چه بگویم! مسئولی به استقبال من نیامده است، اما انتظار داشتم و فکر می‌کردم با استقبالشان مواجه می‌شوم و از من حمایت می‌کنند و به من روحیه بدهند که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت. با این وجود ناراحت نیستم و اعتقاد دارم هر کسی باید دستش را در دست خدا بگذارد و خدا کمکش کند تا به جایی رسیده و موفق شود.

کودایی ادامه داد: امیدوارم تمام ورزشکارانی که افتخارآفرینی می‌کنند بیشتر از این دیده شوند و از آنها حمایت مالی و معنوی شود، چون بالاخره زحمت می‌کشند و افتخارآفرینی می‌کنند. امیدوارم مسئولان بدانند چه کسانی برای بالا رفتن پرچم سه رنگ ایران تلاش و افتخارآفرینی می‌کنند.

وی در خصوص نقشی که در صعود ایران به مسابقات جام ملت‌های آسیا داشته است، گفت: اول خواست خدا بوده و ما جواب زحمات چندین ماهه‌مان را گرفتیم. در آن لحظه خدا خیلی به ما کمک کرد و دعای خانواده و مادرم پشت سرم بود که توانستم دو پنالتی را مهار کنم و من کاری جز وظیفه‌ام را انجام ندادم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه برای کسب این موفقیت تلاش کرده است، خاطرنشان کرد: من واقعا وظیفه‌ام را در زمین انجام دادم و همه بازیکنان و کادر فنی تلاش کردند که توانستیم از این بازی با پیروزی و سربلندی بیرون بیاییم برای من خیلی ارزشمند است و با خوشحالی تمام کسانی که پیگیر این موضوع بودند ما هم خوشحالیم و به آنها افتخار می‌کنیم.

وی درباره گرفتن دو پنالتی مهم در مسابقه با اردن، اظهار داشت: می‌دانستیم چه بازی حساسی داریم و از توانایی تیم اردن هم خبر داشتیم آنها تیم یک‌دستی داشتند و تیمی بازی می‌کردند، اما خدا را شکر با برنامه‌ای که کادر فنی به بازیکنان گوشزد کرده بود توانستیم تمام راه‌های گلزنی آنها را ببندیم و تا دقیقه 90 مسابقه، بازی با تساوی شد و کار به ضربات پنالتی کشید.

کودایی ادامه داد: در آن شرایط همه تمرکزم این بود که آرام باشم و به این فکر می‌کردم که باید حداقل دو پنالتی را بگیرم، چون 2،3  روز قبل از این بازی خیلی شرایط پنالتی را تمرین کردیم و احتمال می‌دادیم که بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و خدا را شکر در ضربات پنالتی خیلی با اعتماد به نفس و بدون استرس درون دروازه ایستادم و توانستم دو پنالتی را بگیرم. امیدوارم افتخارآفرینی تیم ملی ادامه دار باشد و کسانی که دلشان با ما بود شاهد درخشش ما باشند.

کودایی همچنین درباره انتشار ویدئویی که مادرش حین تماشای بازی او را دعا می‌کرد، گفت: با احترام به همه مادران ایران زمین و طلب آمرزش برای کسانی که در میان ما نیستند فکر می‌کنم بزرگترین دارایی هر شخصی خانواده و پدر و مادرش است. من هم نمی‌دانستم که مادرم بازی را می‌بیند و وقتی که به هتل رسیدم فیلمش را دیدم و واقعا آن لحظه احساس غرور کردم و خیلی ذوق زده شدم وقتی دیدم مادرم از راه دور برایم دعا می‌کند.

وی اضافه کرد: بعد از خدا دعای مادرم در عملکرد فنی من خیلی تاثیر داشت و وقتی به خانه رسیدم دستش را بوسیدم و امیدوارم تمام مادران ایران زمین سلامت باشند، چون حس مادر به فرزند، حس فوق‌العاده‌ای است که هیچ وقت برای کسی تکرار نمی‌شود.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان درباره انتخابش در اردوهای پایانی به تیم ملی، اظهار داشت: بعد از اینکه خانم ایراندوست سرمربی تیم ملی شد اردوی یک هفته ای در بلاروس بود که دو بازی دوستانه با بلاروس و ازبکستان انجام شد و بعد از اردوی بلاروس به تیم اضافه شدم و از آن زمان در اختیار تیم ملی بودم تا بازی‌های پیش رو که خدا را شکر موفق شدیم به مرحله نهایی صعود کنیم.

وی همچنین درباره انتخابش برای دو بازی حساس مقدماتی جام ملت‌های آسیا از میان دروازه‌بان‌های دیگر بویژه زهرا خواجوی، گفت: با تمام احترامی که برای دروازه‌بان‌های تیم ملی قائل هستم هر کدامشان توانا هستند و از نظر فنی خیلی بالا هستند. ما بیرون از زمین مسابقه با هم دوست هستیم، اما در زمین واقعا رقابت کردیم و خدا را شکر بعد از چهار ماهی که تمرین کردیم بالاخره صلاح کادر فنی در این بود که باتوجه به اردوها و تمریناتی که داشتیم من برای این دو مسابقه انتخاب شدم و خوشحالم که توانستم اعتماد کادر فنی را جلب کنم و از آنها به دلیل این اعتماد تشکر می‌کنم و امیدوارم در مراحل بعد هم به تیم ملی کمک کنم.

گفتنی است؛ کودایی که سال گذشته در تیم سپاهان اصفهان بازی می‌کرد، امسال با تیم ذوب آهن اصفهان قرارداد بسته است.

7474