حلالی: اگر امارات را ببریم، کره را هم شکست می دهیم/ قول می‌دهم به راحتی به جام جهانی می‌رویم

حلالی: اگر امارات را ببریم، کره را هم شکست می دهیم/ قول می‌دهم به راحتی به جام جهانی می‌رویم

پایگاه خبری فوتبالی- یک کارشناس فوتبال ایران می‌گوید که تیم ملی در صورت شکست دادن امارات و افزایش اعتماد به نفس، کره جنوبی را هم می‌تواند از پیش روی بردارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، اسماعیل حلالی درباره تقابل تیم ملی ایران مقابل امارات و مدت زمان کوتاه برای برگزاری تمرینات گروهی گفت: من فکر می‌کنم با وجود زمان کوتاه برای انجام تمرینات، به مشکل خاصی بر نمی‌نخوریم. اولا که دو بازی نخست را به خوبی پشت سر گذاشتیم. دوما از روزی که ویلموتس رفت، فهمیدیم چه مشکلاتی داریم. وقتی به موجودی و دارایی خودمان پی بردیم، از آن لحظه پیشرفت می‌کنیم.

این بازیکن اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: بعد از اتفاقات دور رفت مرحله مقدماتی، ما کاملا ناامید شده بودیم، درگیری ها زیاد بود و همه چیز مشکل داشت. زمانی که اسکوچیچ روی کار آمد، به شرایط بازیکنان ایرانی واقف بود. از طرفی او مربی پروازی نیست. ما کسی را برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب کردیم که اگر چه اسم بزرگی نداشت اما افکار بزرگ دارد. در نتیجه حمایت‌ها از تیم ملی، دور مقدماتی با موفقیت سپری کردیم و اعتماد به نفس بازیکنان به مراتب افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به شرایط آمادگی تیم ملی فوتبال ایران گفت: درست است که بدون تمرین کردن هماهنگی لازم ایجاد نمی شود اما بازیکنان ما لژیونر هستند و با تیم های به مراتب قوی‌تر از ایران بازی می‌کنند. افکار و آگاهی‌ها این بازیکنان افزایش پیدا کرده است. فوتبالیست‌های داخلی هنوز در سطح حرفه‌ای نیستند اما لژیونرها ناخوداگاه یاد می گیرند چطور زندگی حرفه‌ای داشته باشند.

حلالی با اشاره به وجود ۱۹ بازیکن لژیونر در اردوی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما نزدیک به ۱۹ لژیونر داریم. نظم دادن به این لژیونرها کار آسانی است. ما فقط یک مدیریت قوی می‌خواهیم که برنامه سرمربی را انجام دهند. کار سختی برای آمادگی و هماهنگی نخواهیم داشت.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: به هر صورت اعتماد به نفس خوبی از بازی‌های گذشته گرفتیم. فقط مقابل تیم‌های عربی باید مراقب باشیم درگیر حاشیه سازی‌ها نشویم. البته بازیکنان ما حرفه‌ای شدند و یاد گرفتند نباید به این مسائل تن بدهند. عراق در بازی قبل سعی کرد جنجال بیافریند ولی بازیکنان ما باهوش بودند. اگر باهوش باشیم، امارات در حد ما نیست. حتی کره‌جنوبی هم خیلی مانده به ما برسد. اگر امارات را ببریم، کره‌جنوبی را هم شکست خواهیم داد.

او درباره افت فوتبال امارات در سال‌های گذشته و قرار گرفتن در جمع تیم‌های درجه سه آسیا و شکست خوردن مقابل تایلند و ویتنام گفت: امارات یک مشکل عدیده دارد. فوتبال ورزش سختی است و بازیکن باید سختی و مشقت بکشد. بازیکنان این کشورها اکثرا از نظر رفاهی شرایط خوبی دارند و سختی را به جان نمی‌کشند. به خاطر همین، اگر چه در مقاطع مختلف تیم های خوبی داشتند اما چون این مسیر مداوم نیست، معمولا در یک بازه ۱۰ ساله، موفق نیستند. همچنین نیروی انسانی هم ندارند و جمعیت این کشورها اندک است.

حلالی درباره بازی ایران و کره‌جنوبی که روز بیستم مهر برگزار می‌شود، گفت: من در دوران بازیگری جلوی کره‌ای‌ها راحت بودم. آن ها هم فوتبالیست تر هستند هم راحت‌تر می توان مقابلشان بازی کرد. از طرفی دنبال حاشیه نیستند و فهم خوبی از فوتبال دارند. مشکل ما جلوی تیم‌های ضعیف‌تر است. در خوشبینانه‌ترین حالت کره را می‌بریم و در بدترین حالت مساوی می‌کنیم.

این کارشناس فوتبال درباره سرنوشت نهایی ایران در مسیر صعود به جام جهانی اظهار کرد: اگر چه در مرحله مقدماتی کارمان سخت شده بود اما به طور قطعی می‌نویسم و می‌گویم که ما به راحتی راهی جام جهانی خواهیم شد.

۴۱۵۴