۱۰ ساعت نبرد آسیایی؛ ایران به دنبال‌ هت‌تریک در شب جذاب جده

۱۰ ساعت نبرد آسیایی؛ ایران به دنبال‌ هت‌تریک در شب جذاب جده

پایگاه خبری فوتبالی - هفته سوم دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره کهن با برگزاری ۶ مسابقه حساس در دو گروه برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، هفته سوم دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا فردا(پنجشنبه) با برگزاری ۶ دیدار در گروه A و B به پایان می‌رسد. تیم ملی فوتبال ایران نیز باید در خانه‌ی امارات به مصاف پسران زاید برود. مسابقات از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود و تا حدود ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه ادامه پیدا می‌کند.

گروه A:

تا پایان هفته دوم تیم ملی فوتبال ایران با ۶ امتیاز صدرنشین این گروه است. شاگردان دراگان اسکوچیچ با چهار گل زده و  بدون گل خورده بهترین شروع ممکن را داشته‌اند. کره جنوبی بعد از توقف مقابل عراق موفق شد در گام دوم لبنان را به سختی شکست دهد تا با  چهار امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ایران به حساب بیاید. امارات با ۲ تساوی و ۲ امتیاز در رده سوم گروه ایستاده است. تیم‌های سوریه، لبنان و عراق نیز با یک امتیاز و به دلیل تفاضل گل یا گل زده بیشتر به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم جای گرفته‌اند.

به جز ایران و کره جنوبی هیچ یک از تیم‌های این گروه موفق به کسب برد نشده‌اند. این دو تیم تنها تیم‌هایی هستند که تا به اینجا گلی دریافت نکرده‌اند. جالب است بدانید که تعداد گل زده ایران(چهار گل) بیشتر از تعداد گل زده شده توسط پنج تیم دیگر روی هم است(سه گل). لبنان و عراق تا به اینجا گلی وارد دروازه رقبا نکرده‌اند.

برنامه هفته سوم:

کره جنوبی- سوریه(۱۴:۳۰ به وقت تهران): رقیب بعدی ایران به دنبال دومین برد

شاگردان پائولو بنتو برای سومین هفته متوالی باید در خانه به میدان بروند. آنها در ورزشگاه آنسان و بدون حضور تماشاگران میزبان سوریه‌ای هستند که شاید کسب مساوی هم برایش چندان بد نباشد. بازگشت عمر سوماه یکی از بهترین اتفاقات برای این تیم به عربی به حساب می‌آید.

امارات- ایران(۲۰:۱۵): پیش به سوی هت‌تریک در دبی

امارات در سومین هفته باید به مصاف صدرنشین گروه برود. شاگردان برت فان‌مارویک تا به اینجا  نه بردی داشته‌اند و نه باختی. ایران هم هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است و حالا برای دومین هفته متوالی باید خارج از خانه بازی کند.

عراق- لبنان(۱۸): پیرمرد هلندی در جست‌وجوی بازگشت به جمع مدعیان

عراق پس از تساوی ارزشمند در خاک کره جنوبی شکست سنگینی را مقابل ایران تجربه کرد تا وضعیت برای دیک ادووکات به یک باره تغییر کند. تیم او محکوم به پیروزی مقابل لبنان است. لبنانی که در ۱۸۰ دقیقه اخیر در این گروه فقط یک گل دریافت کرده است. این مسابقه در دوحه قطر برگزار می‌شود.

 گروه B:

وضعیت این گروه به مراتب نسبت به گروه یک پیچیده‌تر است. ۲ تیم ۶ امتیازی، ۲ تیم سه امتیازی و ۲ تیم صفر امتیازی. استرالیا به واسطه بسته نگه داشتن دروازه‌اش در هر ۲ مسابقه جلوتر از عربستان صدرنشین است. هر ۲ تا به اینجا چهار گل به ثمر رسانده‌اند. عمان و ژاپن با سه امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم جای گرفته‌اند. آنها گل‌های زده و خورده برابری دارند. تیم برانکو در بازی رو در رو مو فق شد به برتری برسد. ویتنام و چین هم تنها تیم‌های بدون امتیاز این گروه و این مرحله به شمار می‌روند. ویتنام به خاطر زدن یک گل، نسبت به چین اوضاع بهتری در جدول  رده‌بندی دارد.

برنامه هفته سوم:

استرالیا-عمان(۲۲): برانکو، بازهم شگفتی می‌سازد؟

کانگروها ابتدا با سه گل چین و سپس  با یک گل ویتنام را  از پیش رو برداشتند. آنها حالا در قطر میزبان عمانی هستند که موفق شد در هفته نخست ژاپن را در خانه‌اش زمین‌گیر کند. تیم برانکو کار دشواری برای تکرار شگفتی‌سازی دارد. استرالیا در صدر جدول با چهار گل زده و صفر گل خورده جا خوش کرده است.

عربستان- ژاپن(۲۰:۳۰): جذاب‌ترین بازی پنجشنبه

بدون شک شاهد جذاب‌ترین دیدار روز  پنجشنبه در شهر جده خواهیم بود. تیم هروه رنارد یکی از سه تیم ۶ امتیازی دوم سوم انتخابی تا پایان هفته دوم است. آنها در این هفته اما کار دشواری برای حفظ رکورد ۱۰۰ درصدی خود دارند و باید در خانه از ژاپن پذیرایی کنند. سامورایی‌ها به واسطه شکست هفته نخست مقابل عمان هنوز اوضاع پایداری در جدول نداشته و باید در دومین بازی متوالیِ دور از خانه از سد سبز و سفیدهای اوج گرفته بگذرند.  این بازی عیار واقعی هر دو تیم را مشخص می‌کند.

چین- ویتنام(۲۰:۳۰): دوئل قعرجدولی‌ها

جدال قعرنشین‌های گروه دوم که می‌تواند هر دو یا حداقل یکی را به امتیاز برساند. چین تا به اینجای مسابقات نمایش خوبی نداشته ولی تیه و شاگردانش تحت فشار هستند. ویتنام اما در اولین حضور در این مرحله با وجود دو شکست عملکرد آبرومندانه‌ای داشته و  تیم پارک هانگ سئو رقبایش را آزار داده است. میزبان این مسابقه ورزشگاه شارجه امارات خواهد بود. چین در مقابل ژاپن در قطر از امتیاز میزبانی بهره برده بود.

1470