پیش‌بازی ایتالیا - اسپانیا؛ نمایش دو سبک تیکی‌تاکا و تیکی‌تالیا در سن‌سیرو

پیش‌بازی ایتالیا - اسپانیا؛ نمایش دو سبک تیکی‌تاکا و تیکی‌تالیا در سن‌سیرو

پایگاه خبری فوتبالی - دو تیم بزرگ اروپایی یعنی ایتالیا و اسپانیا در مسابقات لیگ ملت های قاره سبز امشب مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

به گزارش فوتبالی، در نخستین مسابقه از مرحله نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا، امشب چهارشنبه چهاردهم مهر ماه 1400 مصادف با ششم جولای 2021 از ساعت 22:30 به وقت تهران و با قضاوت سرگی کاراسف از کشور روسیه، تیم ملی ایتالیا در استادیوم سن سیروی شهر میلان میزبان تیم ملی اسپانیا خواهد بود تا در پایان این نبرد، اولین فینالیست دومین دوره مسابقات مشخص شود.

هر دو تیم با ایستادن در صدر جدول در دور مقدماتی، مسیر خود برای جام جهانی فوتبال سال آینده را باز کردند. با این حال، این یورو 2020 یوفا بود که تابستان گذشته در دستور کار قرار گرفت، به ویژه هنگامی که این تیم‌ ها در یک نیمه نهایی جذاب به مصاف هم رفتند.

جورجینیو، هافبک تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از دیدار نزدیک ماه جولای گفت:

"می‌ توانم با فروتنی بگویم که آن ها تنها تیمی بودند که اگر ما را شکست می‌ دادند، هیچ چیزی نمی‌ توانستیم بگوییم زیرا آن‌ ها بازی را کنترل کردند، آن ها موقعیت‌ ها را ایجاد کردند و ما را با سختی رو به رو کردند."

در مرحله نیمه‌ نهایی یورو ۲۰۲۰ در دیداری جذاب پس از تساوی یک بر یک در ۱۲۰ دقیقه، ایتالیا در ضربات پنالتی چهار بر دو برنده شد و به فینال رفت تا سرانجام قهرمان شود.

بعد از روزهای بی‌ نظیری که اسپانیا بین سال‌ های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تجربه کرد و یک قهرمانی جام‌ جهانی و دو قهرمانی یورو را به‌ دست آورد، دیگر به هیچ فینالی نرسیده و این فرصت خوبی است که طلسم را بعد از نُه سال بشکنند. تیم لوئیس انریکه که خیلی جوان شده در یورو ۲۰۲۰ نمایش‌ های خوبی داشت و به تدریج پیشرفت کرد. پای فینال هم بدشانس بودند که مقابل همین ایتالیا در پنالتی ها ناکام شدند. با این حال در سن‌ سیرو کم‌ شانس نیستند و می‌ توانند بعد از دقیقا سه ماه، باخت قبلی را جبران کنند.

ایتالیا به عنوان قهرمان یورو 2020، امید زیادی دارد تا دیگر تورنمنت ملی اروپایی را هم فتح کند. تیم ملی ایتالیا که اخیرا با مشکلاتی در زمینه گلزنی روبرو شد، غیر از مویزه کین ناآماده، مهاجم شماره نه در ترکیب خود ندارد و احتمالا مانچینی همچون برخی از بازی های یورو 2020 از مهاجم کاذب استفاده خواهد کرد. فدریکو کیه‌زا که این روزها درخشان ظاهر شده، با سرعت و تکنیک خود از امیدهای اصلی آتزوری در خط حمله به حساب می آید و بازگشت لورنتزو پلگرینی می تواند به خلاقیت بیشتر لاجوردی پوشان کمک کند. تجربه و کیفیت بالای بونوچی و کیلینی در خط دفاعی و کیفیت خوب هافبک های این تیم باعث می شود ایتالیا برای صعود به فینال، امیدوار باشد.

از طرف دیگر اسپانیا مصدومان مهم و پرشماری دارد و این باعث شده روی کاغذ، کیفیت برخی از بازیکنان اسپانیا نسبت به ایتالیا کمتر باشد اما لاروخا برای این دیدار انگیزه بالایی دارد چرا که می خواهند انتقام حذف از نیمه نهایی یورو 2020 را از ایتالیا بگیرند. در خط حمله، اسپانیا دو مهاجم اصلی خود یعنی موراتا و جرارد مورنو را در اختیار ندارد اما امید آن ها به فران تورس خواهد بود تا بتواند قفل دفاع محکم ایتالیا را باز کند. در خط هافبک هم آن ها پدری و تیاگو را از دست داده اند اما با توجه به فلسفه فوتبال انریکه، انتظار می رود هافبک های موجود در ترکیب اسپانیا بتوانند مقابل ایتالیایی ها، ابتکار عمل را در دست گیرند.

برای ایتالیایی ها فوق العاده خواهد بود تا در یکی از بهترین مقطع‌ های تاریخ فوتبال ایتالیا، تیمی که روبرتو مانچینی ساخته به قهرمانی لیگ ملت‌ های اروپا هم برسد. دوره قبلی این اتفاق برای پرتغال رسید و پس از قهرمانی در یورو به قهرمانی لیگ ملت‌ ها هم رسیدند. نکته خوب این که آتزوری هم میزبان دور نهایی مسابقات است. فعلاً در سی و هفت بازی متوالی آتزوری نباخته و مقابل اسپانیا هم در بازی قبلی هر طور که بود سربلند شدند. اگر ایتالیا همان ایتالیای یورو ۲۰۲۰ باشد، شانس اول قهرمانی در لیگ ملت‌ های اروپا هم خواهد بود.

غایبان ایتالیا: چیرو ایموبیله، آندره آ بلوتی، رافائل تولوی و متئو پسینا به دلیل مصدومیت حضور ندارند. ساندرو تونالی و نیکولو زانیولو از دیگر غایبان سرشناس آتزوری هستند.

غایبان اسپانیا: دنی کارواخال، تیاگو آلکانتارا، دنی اولمو، آلوارو موراتا، پدری، برایس مندس، مارکوس یورنته و جرارد مورنو به علت مصدومیت غایب هستند. بازیکنانی چون آنخلینیو، لوئیس آلبرتو، فابین رویز و براهیم دیاز از سوی انریکه دعوت نشده اند.

ترکیب احتمالی ایتالیا با سیستم 3-3-4:

دوناروما، دی لورنتزو، بونوچی، کیلینی، امرسون، بارلا، جورجینیو، وراتی، کیه‌زا، اینسینیه، پلگرینی

ترکیب احتمالی اسپانیا با سیستم 3-3-4:

اونای سیمون، آزپیلیکوئتا، پائو تورس، لاپورت، رگیلون، کوکه، بوسکتس، فورنالس، فران تورس، اویارزابال، سارابیا

9404