شمسایی: ناظم الشریعه دست از توجیه کردن بردارد

شمسایی: ناظم الشریعه دست از توجیه کردن بردارد

پایگاه خبری فوتبالی- ملی پوش سابق فوتسال معتقد است که سرمربی تیم ملی باید دست از توجیه کردن برداشته و در مورد مشکلات و انتقادات پاسخگو باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، جام جهانی 2021 فوتسال در حالی با قهرمانی پرتغال به پایان رسید که تیم ملی کشورمان نتوانست از مقام سومی خود که در دوره قبل کسب شده بود دفاع کند و با قبول شکست مقابل قزاقستان در یک چهارم نهایی، وداعی زودهنگام با جام داشت. وحید شمسایی در مورد عملکرد تیم ملی در لیتوانی گفت: هر انتقادی بر اساس سازندگی خوب و مفید است ولی خدای نکرده انتقاد مغرضانه برای تخریب خوب نیست و باعث نابودی می شود و من وحید شمسایی که چندین سال در این فوتسال بوده ام دیدگاه شخصی خودم را بیان می کنم و احتمالا از دید سایر دوستان اشتباه باشد. عملکرد تیم ملی در جام جهانی را می توان به دوبخش تقسیم کرد: بخش هجومی که واقعا زهردار و خطرناک بودیم و هر موقع اراده می کردیم دروازه حریف را تهدید می کردیم و بخش دفاعی که واقعا ضعیف بودیم و پاشنه آشیل تیم ملی ما بود.

وی ادامه داد: تیم ملی ما نیمه اول ها با اقتدار و صلابت بازی می کرد ولی در نیمه دوم عملکرد ضعیفی داشتیم که این حرف ها باید با حضور آقای ناظم الشریعه در یک فضای دوستانه مطرح شود و سرمربی تیم ملی به جای توجیه کردن مسائل به فکر درس گرفتن از اشتباهات و اصلاح آنها برآید. فوتسال دو تایم ۲۰ دقیقه ای است که باید مثل بازی شطرنج برای تک تک لحظات بازی برنامه داشته باشید در صورت عدم برنامه ریزی مناسب مثل تیم ملی ما به مشکل می خورد. از طرفی تیم های آسیایی با سرعت زیاد در حال نزدیک شدن به ما هستند که مثال بارز نتیجه ۹ بر ۸ ایران برابر ازبکستان یا بازی خوب ژاپن برابر برزیل و ویتنام مقابل روسیه هستند و اگر نسل سازی در تیم ملی فوتسال انجام نگیرد مطمئن باشید قهرمانی آسیا را نیز از دست خواهیم داد.

شمسایی درباره انتقاد کارشناسان از تیم ملی و تغییر مواضع برخی کارشناسان گفت: ۱۰۰۰ سال از شهادت امام حسین می گذرد ولی بخاطر آزادگی و جوانمردی آن حضرت هر سال مراسم عزاداری ایشان بهتر از سال گذشته برگزار می شود. بهتر است امام حسین را الگوی زندگی خودمان قرار دهیم و آزاده و جوانمرد زندگی کنیم. یکی از دوستان نزدیک من که خبره و استاد خراب کردن تیم ها است می گویند ۱۹۹۲ بازی های جام جهانی حضور داشته است؛ کجا شما بازی های جام جهانی حضور داشته اید؟ می گویند مربی تیم ملی بوده ام بله شما بخاطر رفاقتی که با سرمربی وقت تیم ملی داشتید مربی دروازبان های تیم ملی فوتسال بودید. حضور همچین افرادی واقعا خطرناک است آدم نمی داند دوست هستند یا دشمن و باید از همچین افرادی که گرگ در لباس میش هستند دوری کنیم. محمد ناظم الشریعه ۲۰۱۶ تیم را سوم دنیا کرد و لحظات خوشی را برای ایرانیان و فوتسالی ها ساخت همه شروع به تعریف و تمجید و به به و چه چه کردند. آریگو ساکی اسطوره ایتالیا بود که افتخارات زیادی در عرصه باشگاهی و ملی برای این کشور به ارمغان آورده بود وقتی در فینال جام جهانی ۱۹۹۴ در ضربات پنالتی مغلوب برزیل شد صبح مردم و کارشناسان ایتالیا لب به انتقاد گشودند و دوران این سرمربی را تمام شده دانستند.

ملی پوش سابق فوتسال تاکید کرد: کارشناسان عزیز هم با صداقت حرف بزنند و ناظم الشریعه هم از توجیه کردن دست بردارد. آقای ناظم الشریعه مصاحبه کرده که ۲-۳ سال برای تیم ملی هیچ کاری نکردند پس چرا شما که تیمت سوم جهان بود سکوت کردی در حالی که همتای شما در تیم ملی فوتبال کی‌روش بود که با کمبود هر امکاناتی زمین و زمان را به هم می دوخت در حالی که شما حمایت جامعه فوتسال را پشت سر خود داشتی.

شمسایی در مورد انتظاراتش از سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ فوتسال معتقدم که برای تیم ملی فوتسال باید یک برنامه ۶-۷ ساله ریخته شود حتی اگر به قیمت از دست دادن جام ملت های آینده و جام جهانی ۲۰۲۳ تمام شود و با یک شیب تند تغییر نسلی در تیم ملی صورت بپذیرد. آقای احمد اسماعیل پور در مصاحبه ای گفته است که به سن بازیکنان توجه می کنند؛ من احمد اسماعیل پور را دوست دارم و این تیم ملی نسلی بود که در ۲۰۱۶ خاطره سازی کردند و ایران را سوم دنیا کردند در این تیم بازیکن جوانی مثل علیرضا رفیعی پور و طه نعمتیان هم حضور داشتند و ما عملکرد یک نفر را مد نظر قرار نمی دهیم وقتی تیم ملی در تمامی بازی ها نیمه را از دست داد یک جای کار ایراد دارد پس.

او در مورد بدنسازی تیم ملی نیز گفت: سرمربی تیم ملی در تلویزیون گفته زمان کافی برای بدنسازی و آمادگی تیم ملی نداشتیم من دنبال قاتل بروسلی نیستم  در حالی که لیگ اردیبهشت ماه تمام شد و ۴ ماه تا شهریور ماه فرصت داشتیم که زمان بسیار زیادی برای آمادگی تیم است و برگزاری لیگ برتر هم قبل از جام جهانی به اصرار خود ایشان بود. قبل از شروع لیگ هم ۱۰-۱۵ تا اردوی سنگین بدنسازی انجام دادند و بعد بازیکنان را در اختیار باشگاه ها قراردادند .  وقتی انسان در زندگی با چالشی روبرو می شود دنبال دلیل چالش می گردد تا درسی بگیرد و در آینده تکرار نکند تیم ما در تمامی نیمه دوم ها مشکل داشت و آمار و گل های خورده ایران در نیمه دوم نشانگر این مشکلات است. تیم ما در نیمه دوم در فاز دفاعی تحرک و جابجایی لازم را نداشت.

این ملی پوش سابق در مورد عملکرد دروازه بان های تیم ملی گفت: وقتی تیمی گل می زند کل بازیکنان در گل سهم دارند و وقتی تیمی گل می خورد کل بازیکنان مقصر هستند. در مقابل صربستان و قزاقستان عملکرد فوق العاده صمیمی غیر قابل کتمان هستش و اگر سیو های ایشان نبود نتیجه خیلی متفاوتی را شاهد بودیم. در مقابل ازبکستان نیز عملکرد دفاعی ما بد بود و تا حدی گلر ما هم تاثیر گذار بود ولی صمیمی با تمام وجود و قدرت در چارچوب دروازه ایستاد و به نظر من نمره قبولی گرفت ولی وقتی تیمی می بارد دروازه بان سیبل انتقادات قرار می گیرد.

وی در مورد بازیکنان دعوت شده گفت: تیم ملی اعزامی ما به جام جهانی بهترین و با تجربه ترین های ایران بودن و سرمربی تیم ملی انتخاب کرده و باید احترام گذاشت ولی آینده تیم ملی را به بازیکنانی مثل سالار آقاپور که در تیم علی افضل بهترین بود و یا مسعود یوسف که بین ستاره های گیتی چشم من گرفت و بازی دادم بدهیم.

شمسایی در مورد حضور مربی خارجی یا ایرانی در تیم ملی گفت: من معتقدم سرمربی تیم ملی باید یک ایرانی باشد و در کنار ایشان یه مطرح و تاپ خارجی که هدایت تیم های پایه ایران را نیز برعهده بگیرد و نسل سازی خوبی انجام دهد بهترین راه می باشد ولی باز هم باید کمیته فوتسال و رئیس فدراسیون و هئیت ریسه در این مورد تصمیم بگیرند.

وی در انتها افزود: خدا را شکر من وحید شمسایی زیر بلیط کسی نبودم و هر چه به من داده از لطف و کرم خدا بوده. ورزش خیلی بی رحم است یک روز برایت به به و چه چه می کنند و یک روز انتقاد می کنند و ما که بیرون گود نشستیم و از کنار نگاه می کنیم راحت تر می توانیم حرف بزنیم.

7474