مومنی: هواداران از باشگاه حمایت کنند/ با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم

مومنی: هواداران از باشگاه حمایت کنند/ با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم

پایگاه خبری فوتبالی- عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: از هواداران خونگرم استقلال تقاضا داریم همانطور که پشتیبان سرمربی محبوب تیمشان هستند حامی باشگاه نیز باشند؛ به شیطنت‌ها و شایعاتی که برخی بدخواهان استقلال به وجود می‌آورند دامن نزنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «محمد مومنی» بازیکن سال‌های دور استقلال این بار با سمت تازه‌ای به تیمی برگشته است که سال‌های خوبی را در آن پشت سر گذاشت، مهاجمی که در دهه ۷۰ این وظیفه را داشت با گل‌هایش هواداران را خوشحال کند حالا وظیفه دارد با تصمیاتی که می‌گیرد استقلال را در مسیر موفقیت قرار دهد.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره شرایط استقلال حرف زد و توضیحات مفصلی را داد. او با تحکم خاصی گفت: ما با هیچ کسی به جز استقلال عهد اخوت و دوستی نبسته‌ایم و هر کسی که می‌خواهد در استقلال باشد باید منافع تیم را تامین کند. فقط و فقط به دنبال منافع باشگاه هستیم و می‌خواهیم باشگاهی که عنوان پرافتخارترین تیم ایران در قاره کهن را یدک می‌کشد همیشه سرپا باشد.

مشروح این گفت و گو را در زیر می‌خوانیم:

هیات مدیره استقلال در این مدت چه اقداماتی انجام داده‌اند.

نه تنها من بلکه تمام اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال به دنبال این هستیم تا قدم‌های مثبتی را در جهت پیشرفت باشگاه بر داریم. وظیفه ما این است که رضایت هواداران استقلال را فراهم کنیم. هواداران استقلال مالک و سرمایه اصلی باشگاه هستند، این عزیزان سزاوار بهترین‌ها هستند و مدیران استقلال هر کاری باید انجام دهند تا لبخند شادی را بر لبان این عزیزان بنشانند، من و دیگر اعضای هیات مدیره در این مدت که از سوی وزارت ورزش و جوانان ماموریت پیدا کردیم تا در خدمت استقلال باشیم همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا کاستی‌ها را جبران کنیم. هر وقت کاری را انجام می‌دهید به طور حتم کاستی‌هایی وجود دارد اما می‌کوشیم این کم و کاستی‌ها در کمترین حد و میزان باشد.ما فقط از هواداران یک انتظار داریم.

چه انتظاری؟

از هواداران عزیز و خونگرم استقلال تقاضا داریم همانطور که پشتیبان سرمربی محبوب تیمشان هستند حامی باشگاه نیز باشند؛ به شیطنت، حرف‌ و حدیث‌ها و شایعاتی که برخی بدخواهان استقلال به وجود می‌آورند دامن نزنند. با هیچ کسی به جز استقلال عهد اخوت و دوستی نبسته‌ایم و هر کسی که می‌خواهد در استقلال باشد باید منافع تیم را تامین کند،ما فقط و فقط به دنبال منافع باشگاه هستیم و می‌خواهیم باشگاهی که عنوان پرافتخارترین تیم ایران در قاره کهن را یدک می‌کشد همیشه سرپا باشد. آینده استقلال برای ما اهمیت دارد، آینده‌ تیمی که طرفدارانش با یک برد می‌خندند و با یک شکست اشک می‌ریزند.

استقلال تقویت خواهد شد و بازیکن جدید جذب می‌کند؟

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال است و همه مسائل فنی به او بستگی دارد و اگر کمک یا مشاوره‌ای بخواهد در خدمت ایشان خواهیم بود. همه مجموعه استقلال به دنبال این هستند تا استقلال قدرتمندی بسازند که ناکامی‌های چند سال اخیر را جبران کنند.

حاشیه‌ها و اختلافات هیات مدیره گذشته استقلال که در هیات مدیره جدید وجود نخواهد داشت؟

ما یک هیات مدیره همسو و متحد هستیم، خیلی‌ها می‌گویند مصطفی آجورلو خودش به تنهایی تمام تصمیات را می‌گیرد در حالی که اصلا این طور نیست، او مشورت پذیر است، با اعضای هیات مدیره مشورت می‌کند و بعد تصمیم نهایی را می‌گیرد.

یعنی او در تمامی امور همفکری می‌کند؟

ما پیش از این با وی کار کرده‌ایم و به خوبی از خصوصیات اخلاقی و روحی ایشان با خبر هستیم. آدم خود رای و مستبدی نیست و به خرد جمعی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد؛ می‌داند با چه کسی باید مشورت بگیرد و نظرخواهی کند، آجورلو بسیار باهوش و از مدیران موفق فوتبال ایران است.

مشکل زمین تمرین همواره پابرجاست، این معضل چه زمانی برطرف خواهد شد؟

هیات مدیره و یا مدیرعامل دنبال زمین تمرین نمی‌رود و نباید این کار را انجام دهد، بیژن طاهری که به تازگی از سوی باشگاه به عنوان سرپرست تیم انتخاب شده است و به او تبریک می‌گویم این ماموریت را پیدا کرده است تا محل مناسبی را برای تمرین استقلال انتخاب و به باشگاه معرفی کند تا نسبت به عقد قرارداد اقدام شود، او به کادر فنی نزدیک است و سلایق آنها را بهتر از هر شخص دیگری می‌داند و به طور حتم مجموعه ورزشی مناسبی را پیدا می‌کند تا با آنها قرارداد همکاری امضا و مشکلات زمین تمرین را حل کنیم.

بازگشت رشید مظاهری و یا فرشید اسماعیلی به هیات مدیره ارتباطی ندارد و در این باره فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد اما به عنوان یک هوادار می‌توانم نظرم را بدهم.

چه نظری؟

من به عنوان یک هوادار دوست دارم فرشید اسماعیلی و رشید مظاهری به استقلال برگردند تا این تیم قدرتمندتر شود اما سرمربی می‌تواند بگوید اینها می‌توانند در طول فصل از نظر تکنیکی و تاکتیکی به وی استقلال کمک کنند یا خیر؟ او باید به این پرسش پاسخ دهد که مظاهری و اسماعیلی از نظر اخلاقی مناسب هستند یا نه؟ من هوادار دست دارم استقلال تقویت شود و احساس می‌کنم این اتفاق با حضور نفراتی که اسم بردیم رخ می‌دهد اما حرف اول و آخر را مجیدی می‌زند.

مدیرعامل استقلال اعلام کرده بود قرارداد فرهاد مجیدی تمدید خواهد شد، آیا این موضوع مورد تایید هیات مدیره است؟

به طور حتم حمایت از فرهاد مجیدی در دستور کار هیات مدیره باشگاه استقلال قرار دارد و همانطور که مدیرعامل باشگاه اعلام کرد، قرارداد مجیدی به مدت سه سال افزایش پیدا خواهد کرد تا او با اطمینان خاطر و حاشیه امنیت کامل به فعالیت‌هایش در استقلال ادامه دهد.

ناکامی‌های استقلال در سال‌های اخیر هواداران را کم طاقت کرده، در این مورد چه نظری دارید؟

خود من پیش از آنکه عضو هیات مدیره باشگاه استقلال باشم یک هوادارم و همیشه این موضوع را با افتخار بر زبان آورده‌ام. اینکه هوادار از ناکامی‌های اخیر استقلال ناراحت است حق دارد و امیدوارم در این فصل روزهای خوبی برای آنها رقم خورده و بتوانند پس از سال‌ها طعم شیرین موفقیت را حس کنند.

بدهی مشکلی است که پیش روی ماست و به طور حتم روزهای سختی را برای ما در پیش خواهد داشت، استراماچونی، شیخ دیاباته، هرویه میلیچ‌ و... پرونده‌هایی هستند که زمان آنها فرا می‌رسد، من فقط از مدیران گذشته استقلال یک پرسش دارم.

چه پرسشی؟

اینکه آنها می‌توانستند بهتر با بازیکنانی چون میلیچ‌ برخورد کرده تا کمتر استقلال دچار ضرر و زیان شود اما این کار را انجام ندادند، ما درباره عملکرد هیچ کسی قضاوت نمی‌کنیم و نگاهمان رو به جلوست،با نگاه به عقب انرژی خود را هدر نمی‌دهیم و برای جلو برنامه‌ریزی می‌کنیم.

در ماهای گذشته شاهد یک رویه بد در استقلال بودیم، بازیکنان و حتی کادر فنی بارها علیه هیات مدیره و مدیرعامل مصاحبه و حرف‌های تندی را بر زبان می‌آوردند، آیا امیدوار باشیم این اتفاق دیگر در استقلال رخ نخواهد داد؟

ما نگاه حرفه‌ای داریم و هر آنچه قوانین بگوید عمل می‌کنیم، فقط این را بنویسید.

7474