درخواست کاپیتان سابق تیم ملی کره جنوبی از هواداران منچستریونایتد: دیگر شعار ندهید که ما گوشت سگ می‌خوریم!

درخواست کاپیتان سابق تیم ملی کره جنوبی از هواداران منچستریونایتد: دیگر شعار ندهید که ما گوشت سگ می‌خوریم!

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن کره‌ای سابق منچستریونایتد از هواداران این تیم خواست به سردادن یک شعار قدیمی درباره هموطنان او پایان دهند.

به گزارش فوتبالی، پارک جی سونگ، ستاره سابق تیم ملی کره جنوبی و باشگاه منچستریونایتد از هواداران این تیم خواست که دیگر شعاری که زمانی که برای او در ورزشگاه اولدترافورد می‌خواندند را سر ندهند چرا که به خاطر تغییر فرهنگی که در کشورش رخ داده، آن شعار اکنون حاوی جملات اهانت‌آمیز و نژادپرستانه علیه مردم کره جنوبی محسوب می‌شود.

هافبک سابق شیاطین سرخ با تأکید بر اینکه می‌داند هواداران از سر دادن شعار مخصوص او برای بازیکن کره‌ای جدید تیم، هوانگ هی چان در بازی خارج از خانه برابر تیم ولورهمپتون در ماه آگوست نیت سویی نداشته‌اند از آنها خواست که دیگر این شعار را سر ندهند. در این شعار به عادت قدیمی مردم کره جنوبی که مصرف گوشت سگ بود اشاره می‌شود، چیزی که الان دیگر در این کشور رواج ندارد و در واقع به یک اقدام زننده تغییر شکل داده است.

پارک جی سونگ 40 ساله در این باره با پادکست UTD گفت: من واقعاً برای او (هوانگ هی چان) بابت شنیدن آن شعارها متأسفم. می‌دانم که هواداران منچستریونایتد قصد نداشتند که به او اهانت کنند اما با این حال من لازم می‌دانم که از هواداران بخواهم دیگر این شعار را که در آن واژه گوشت سگ به کار می‌رود سر ندهد چون این شعار این‌روزها دیگر یک جور توهین به مردم کره محسوب می‌شود. این دو واژه به خصوص برای مردم کره خیلی ناراحت کننده است و به همین دلیل من برای بازیکنان جوانی که چنین شعارهایی را می‌شوند ناراحتم.

پارک افزود: در کره، خیلی چیزها عوض شده است. درست است که در گذشته در کشور ما مردم گوشت سگ مصرف می‌کردند اما این روزها به خصوص در میان نسل جوان، مردم از انجام چنین کاری تنفر دارند و فرهنگ ما خیلی تغییر کرده است. من واقعاً از هواداران می‌خواهم که دیگر این جملات را تکرار نکنند چون هر وقت که مردم کره آنها را می‌شوند احساس بدی به آنها دست می‌دهد.

ظاهراً باشگاه منچستریونایتد از خواسته پارک حمایت و از هواداران خواسته که به تقاضای او احترام بگذارند. پارک جی‌سونگ که یکی از بهترین لژیونرهای فوتبال آسیا در زمان خودش محسوب می‌شد، در فاصله‌ سال‌های 2005 تا 2012 برای شیاطین سرخ توپ می‌زد و با این تیم 4 قهرمان در لیگ برتر انگلیس، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و سه قهرمانی در جام اتحادیه کسب کرد. او پس از ترک اولدترافورد مدتی در تیم کوئینزپارک رنجرز انگلیس و پس از آن در پی‌اس‌وی آیندهوون هلند توپ زد و در نهایت سال 2014 بازنشسته شد.

7474